EVGA förbereder grafikkort med extra GPU

Permalänk
Melding Plague

EVGA förbereder grafikkort med extra GPU

Nästa vecka lanserar EVGA i samarbete med Nvidia ett mycket speciellt grafikkort där en extra GPU används till PhysX.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Häftigt.
då kan ju huvudkortet fokusera på att hålla fps:en uppe och så kommer physx som en bonus utan förluster

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

verkar najs, men det låter som om den kommer bli dyr

Permalänk
Medlem

Den kommer bli dyr, och jag skulle personligen inte köpa ett DirectX 10 kort idag, om priset inte var ruskigt bra förstås. Nej det här känns bara som ett desperat försök att sälja lite föråldrade kretsar.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Den kommer bli dyr, och jag skulle personligen inte köpa ett DirectX 10 kort idag, om priset inte var ruskigt bra förstås. Nej det här känns bara som ett desperat försök att sälja lite föråldrade kretsar.

Precis pappersdraken har ju fortfarande inte kommit så då måste man hitta på nåt nytt sätt att sälja dom gamla kretsarna:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

behöver man inte köpa ett ATI o sen att använda Nvidia som physx, bra tänkt där, men det beror på hur mkt det kostar, kanshe billigare o bara köpa ett ATI o Nvidia kort ?

Visa signatur

OLD FASIONSHOW...
Gigabyte GA-MA790X-UD3P. AMD Phenom black edition 3.4Ghz,Corsair 2 GB 800MHZ, Asus 3870 512MB DDR4 851MHz/1143MEM, 2,7 TB. HD 4,7TB och en ful jävla burk!

Permalänk
Medlem

Tippar på roliga drivarproblem.

Permalänk
Avstängd

Ett kort som gynnar 2 stora titlar och i övrigt är precis som ett GTX275? Wohoo!

Lär definitivt närma sig HD5850 i pris, och det valet torde vara självklart för alla utom Datanusse och Piddeman.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ett kort som gynnar 2 stora titlar och i övrigt är precis som ett GTX275? Wohoo!

Lär definitivt närma sig HD5850 i pris, och det valet torde vara självklart för alla utom Datanusse och Piddeman.

Haha så sant, så sant Och om de nu verkligen vill sälja sumpiga kretsar så borde de åtminstone komma i 40nm? TSMC klarar nog av att tillverka GT200/b kretsar i 40nm så de försöker nog bara göra sig av med sin gamla skit.

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Ett kort som gynnar 2 stora titlar och i övrigt är precis som ett GTX275? Wohoo!

Lär definitivt närma sig HD5850 i pris, och det valet torde vara självklart för alla utom Datanusse och Piddeman.

Som medlem i foldinglaget hade jag förväntat mig att du skulle tänka ett steg längre än du gjorde, låt se om du kan lyckas andra gången

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Som medlem i foldinglaget hade jag förväntat mig att du skulle tänka ett steg längre än du gjorde, låt se om du kan lyckas andra gången

Jag tvivlar på att någon går och köper ett GTX275 med ett påklistrat GTS250 för att folda.

1: Det är EVGA, ergo: det kommer inte att vara billigt.

2: Många foldare kör redan Nvidia, de kan lika gärna ta ett vanligt GTX275 och använda det + det gamla kortet.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Hmm borde dom inte ha något kraftigare än GTX 275 :/ Kostar det runt 3,2k kan det nog intressera en del faktiskt.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna vilja se hur två sånna presterar i SLI.

275 i SLI plus GTS 250 i SLI till PhysX.

= Fet grafik.

GEIF...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Inaktiv

Intressant kort, men den kommer på tok för sent. Jag hoppas på en recension av Sweclockers när den väl kommer, och även på fold-biten.

Nackdelar är väl priset (EVGA kostar inte som Sparkle) och DX10 främst. Men som foldkort kan den ju bli intressant. Stora frågan är ju längden med.

Permalänk
Medlem

Låter ju rätt bra faktiskt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hmm de vill göra sig av med gamla G92 kretsar medan G200 fortfarande kan sälja lite.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Låter som en lovande "grej", fast marknaden är väl lite "körd" för dx10 kort nu(?)
(ett kort för entusiaster antar jag, entusiaster brukar ha lite koll)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

ärligt vem fan orkar bry sig om sånt här? ge mej ett nytt kort nu så jag kan uppgradera!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ja visst kan det här vara en bra ide för att få sälja iväg lite gammalt skräp. Men om det över huvudtaget ska vara någon som är intresserad av dessa kort kan inte prislappen bli värst hög, något som inte harmonerar med nVidias prissättning precis. När physx börjar bli etablerat i fler spel än de få stackars titlarna som finns idag är ett GTX275 inte värt mycket och det här kortet onödigt, men några lär dom kunna lura av pengar i alla fall. Med tanke på att GTX275 har fått stor konkurrens prismässigt och prestandamässigt borde de vanliga GTX275-korten vara på nedgång prismässigt redan, då borde det vara rimligt att ett sånt här kort med två gpuer inte kostar mer än några hundringar mer än vad ett GTX275 kostade för två tre månader sedan.

Enligt mig finns det bättre sätt att lägga pengarna på för att få bättre grafisk och fysisk upplevelse, när nu kortet kommer ut vill säga. Om det här kortet kommer ut om en månad är ju det helt tokfel med tanke på att Fermi enligt nVidia kommer i december senast. Det luktar ordentlig försening av Fermi faktiskt. Det gjorde det tidigare också men nu luktar det ännu mer.

Nä det här känns som ett lite sent påkommet kort och ett lite väl uppenbart skrik på uppmärksamhet.

Om nVidia hade viljat släppa ett intressant kort utan att vara så uppenbara att vilja stjäla billig uppmärksamhet från AMDs 5800-serie eftersom Fermi förmodligen kommer bli försenad skulle dom ha gjort det för flera månader sedan känns det som. Jag kan ha fel men det känns som att jag inte ligger så himla fel från sanningen.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Låter som en lovande "grej", fast marknaden är väl lite "körd" för dx10 kort nu(?)
(ett kort för entusiaster antar jag, entusiaster brukar ha lite koll)

Marknaden är lite körd när det gäller GTX275 och dx10, inte för att det är ett dåligt kort och för att dx10 är dåligt, men för att det finns bättre kort och ett nyare dx runt hörnet.

Entusiaster köper inte en föråldrad teknik och inte heller något som inte ens är i närheten av att vara bäst längre.

Förmodligen slog inte nVidia av på takten på tillverkningen i tid. De fick nog större motstånd på marknaden än vad de hade räknat med. Det vänder snabbt och kommer inte kontringen snart nog blir det bara jämnare och jämnare prestandamässigt och då kan inte nVidia köra med sina utsugarpriser längre och då får dom sälja dyrtillverkade kort till billiga pengar i värsta fall.

Ja vi får se helt enkelt, det är många frågetecken än så länge. Men för varje dag som Fermi försenas stärks marknaden för AMD...

Det blir spännande i jul och nyår

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Riddle me this, riddle me that... this card does more than render a bat.

HAHA, humor på hög nivå.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk

WOW coolt! 2 st företag som är kända för överpriser går ihop! Nvidia och EVGA. Nu ska det kosta båda armarna så ni inte kan spela utan får bara glo på kortet.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Får jag gissa på att det kommer med några titlar med physx som kommer hypas nåt så jävlulskt som får tillockmed Duke Nukem Forever-fansen att skrika "What a fcking overhype"

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Marknaden är lite körd när det gäller GTX275 och dx10, inte för att det är ett dåligt kort och för att dx10 är dåligt, men för att det finns bättre kort och ett nyare dx runt hörnet.

Entusiaster köper inte en föråldrad teknik och inte heller något som inte ens är i närheten av att vara bäst längre.

Förmodligen slog inte nVidia av på takten på tillverkningen i tid. De fick nog större motstånd på marknaden än vad de hade räknat med. Det vänder snabbt och kommer inte kontringen snart nog blir det bara jämnare och jämnare prestandamässigt och då kan inte nVidia köra med sina utsugarpriser längre och då får dom sälja dyrtillverkade kort till billiga pengar i värsta fall.

Ja vi får se helt enkelt, det är många frågetecken än så länge. Men för varje dag som Fermi försenas stärks marknaden för AMD...

Det blir spännande i jul och nyår

jaså? jag är entusiast... har jag ens nära det som är bäst? öhm nej... jag har vart entusiast sedan jag fick min första blöja på mej typ. Det är bara det att jag vet vad jag behöver/inte behöver. Du menar alltså att om man inte har (eller har råd med i mitt fall) de senaste, fetaste, flashigaste mest hypade dundersakerna så är man inte entusiast?
Väx upp grabben.....

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
jaså? jag är entusiast... har jag ens nära det som är bäst? öhm nej... jag har vart entusiast sedan jag fick min första blöja på mej typ. Det är bara det att jag vet vad jag behöver/inte behöver. Du menar alltså att om man inte har (eller har råd med i mitt fall) de senaste, fetaste, flashigaste mest hypade dundersakerna så är man inte entusiast?
Väx upp grabben.....

Du prioriterar då dina datorköp något över andra inköp om du är en entusiast. Men du har delvis rätt i det du säger, en entusiast måste inte köpa allt som kommer utan kan även följa vad som händer och kommer som intresserad åskådare.

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul med en lista över folks spel där ni kan skriva vilka spel ni har med physX

Jag har...

Tänkte skriva Titan Quest men det har visst Open Dynamics Engine.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Du prioriterar då dina datorköp något över andra inköp om du är en entusiast. Men du har delvis rätt i det du säger, en entusiast måste inte köpa allt som kommer utan kan även följa vad som händer och kommer som intresserad åskådare.

Jag prioriterar mina burkar och har alltid gjort... jag svälter tom längre perioder för att kunna ha råd med det jag vill köpa. Om man som jag levt ett fattigt liv så köper man det man har råd med. Jag är en nörd rakt ut i fingerspetsarna... att påstå något annat är korkat

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

låter som en paniklösning!
Skulle inte satsa på dx10 kort nu när det finns dx11.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Skulle vara kul med en lista över folks spel där ni kan skriva vilka spel ni har med physX

Jag har...

Tänkte skriva Titan Quest men det har visst Open Dynamics Engine.

Ingen större vits, det finns inte så många och det lär inte komma så många fler i och med att DX11 tar över det område Nvidia "dominerat" innan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
Jag prioriterar mina burkar och har alltid gjort... jag svälter tom längre perioder för att kunna ha råd med det jag vill köpa. Om man som jag levt ett fattigt liv så köper man det man har råd med. Jag är en nörd rakt ut i fingerspetsarna... att påstå något annat är korkat

Det låter som det skall göra då.

Permalänk
Medlem

Kan man inte välja att köra den andra GPU'n till rendering istället för physx, lite som vanlig SLI?
Är ju långt från alla spel man kör nu som drar nytta av en dedikerad fysik-prolle.