13" med hyfsat grafikkrets för max 10000?

Permalänk
Medlem

13" med hyfsat grafikkrets för max 10000?

Hej!

Jag är på jakt efter en ny bärbar dator, och har inte kunnat hitta någon lämplig tråd, som berör spelbara datorer med så pass liten skärm.
Jag tittade på Dells XPS 13, men grafikkretsen är allt för svag för mina behov.
Jag hoppas, att någon ska vilja vara vänlig att hjälpa mig.
Tack så mycket på förhand!

Den perfekta tråden:

- Berätta kort vad du tänkt använda datorn till

En bärbar dator med 13" stor skärm, som ändå går att spela Left 4 Dead och spel med liknande krav på, i skärmens faktiskt upplösning.

- Vilka egenskaper du värdesätter mest respektive minst

Viktiga, i nämnd ordning: bra 13" stor skärm, vettig grafikkrets, HDMI, 3 USB.
Vindre viktiga: Optisk enhet, kamera, utséende, batteritid.

- Budget

<10000 kronor.

- Länk till de datorer du är intresserad av

Jag har dess värre inte riktigt hittat något.

- Övrigt. Här skriver du tex om du vill att datorn ska vara gul, blå, lila eller svart eller andra saker som kan vara av värde att veta men som inte faller i i övriga kategorier.

Inget som jag för närvarande kan komma på.

Permalänk
Medlem

Toshiba Satellite U500-10E är det enda rimliga alternativet jag kan hitta. Jag själv lirar Left4dead med en tre år gammal HPnx9420 i upplösningen 1680*1050 medium settings och det funkar hyfsat ( ATI x1600 ). X1600 får ca 3900p i 3dmark05 och HD4570 som sitter i toshiban får ca 7000p så det borde funka mer än väl. Här är länken till Toshiban

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461824

Jag vet inte mycket om Toshibas kvalité men tror den är skaplig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Toshiba Satellite U500-10E är det enda rimliga alternativet jag kan hitta. Jag själv lirar Left4dead med en tre år gammal HPnx9420 i upplösningen 1680*1050 och det funkar hyfsat ( ATI x1600 ). X1600 får ca 3900p i 3dmark05 och HD4570 som sitter i toshiban får ca 7000p så det borde funka mer än väl. Här är länken till Toshiban

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=461824

Jag vet inte mycket om Toshibas kvalité men tror den är skaplig.

Den hade jag helt missat, faktiskt! Tack så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Jag tycker den verkar vara ganska prisvärd dessutom. Vikten på 2.2 kilo är helt ok om man ska ha med sig den ofta. Min 17" på 3.1 kg är inte lika kul att bära

Permalänk
Medlem

Ifall man går upp på storleken en liiiten aning till 14" finns ju Sony Vaio CW1S1E: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502965

Drygt 2 cm bredare än Toshiban, men annars samma dimensioner. Grafikkortet är bättre också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Ifall man går upp på storleken en liiiten aning till 14" finns ju Sony Vaio CW1S1E: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502965

Drygt 2 cm bredare än Toshiban, men annars samma dimensioner. Grafikkortet är bättre också.

Sant! dessutom är 14" skönare att spela på då 13" snabbt blir för litet. Jag skulle tagit Sonyn alla dagar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Ifall man går upp på storleken en liiiten aning till 14" finns ju Sony Vaio CW1S1E: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=502965

Drygt 2 cm bredare än Toshiban, men annars samma dimensioner. Grafikkortet är bättre också.

En snabbare processor, dess utom! Hatten av, och tack!

Permalänk
Medlem

Eller om du har möjlighet att importera en Asus N81vp-d1 så har du (så vitt jag vet) den snabbaste 14" tummarn (för ett överkomligt pris) på marknaden idag.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem

Var och klämde på en CW1S1E och jag tycker att tangentbordets högra del flexar påtagligt. Det blir ingen affär för min egen del pga. det, men jag rätt petnoga när det handlar om närmare 10000kr.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EggZ
Var och klämde på en CW1S1E och jag tycker att tangentbordets högra del flexar påtagligt. Det blir ingen affär för min egen del pga. det, men jag rätt petnoga när det handlar om närmare 10000kr.

Som i att den delen sviktar, när man skriver? Låter ganska oroväckande

Citat:

Ursprungligen srkivet av Liath
Eller om du har möjlighet att importera en Asus N81vp-d1 så har du (så vitt jag vet) den snabbaste 14" tummarn (för ett överkomligt pris) på marknaden idag.

.

Tack! Ser onekligen mycket kraftfull ut; blir dock dyrt, om man inte kan få någon att skicka den som gåva.
Någon som har något bra tips?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exner
Som i att den delen sviktar, när man skriver? Låter ganska oroväckande

Som på så många andra modeller tittar tangenterna upp ur hål i en stor plastpanel. När jag tryckte på tangenter på högra halvan av tangentbordet så kunde man se plasten runt omkring gunga, samt att tangenter längre bort rörde på sig. Något som inte var fallet om man gjorde samma sak på vänster sida.

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.