Uppblåst muspekare med Radeon HD 5800

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Uppblåst muspekare med Radeon HD 5800

AMD:s nya grafikkort i Radeon HD 5800-serien kommer med nyheter som DirectX 11 och Eyefinity, men innehåller även en mycket udda bugg.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
E_tuna
Registrerad
Jul 2006

HAHAHA Detta var något nytt Hur upplever ni andra muspekaren med 5800?

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005

HAHA klockrent, men jag har då inte märkt nåt.

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

En rolig bugg iaf.

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Göteborg/Dalarna
Registrerad
Nov 2004

Haha Låter ju för bra för att vara sant.

Någon som har en bild på detta?

[CNC-fräst datorchassi]
WING X99

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Haha, lite roligt. Jag har dock inte märkt av det, sitter med ett HD5850 och Windows 7.

| Antec P183 | Intel Core i5 @ 2,67 GHz | Asus P7P55D PRO | Asus Radeon HD5850 | Corsair Dominator 1600 MHz (2x2GB) | Intel X25-M G2 80 GB | 2 x Western Digital Caviar Green 1TB | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Corsair HX750W |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006

Tydligen så ska den ju uppkomma när man använder UVD för hårdvaruavkodning av video, så ni som vill försöka återskapa den (och ta bilder!) kan ju prova med det. T.ex. MPC-HC borde ju funka?
Men det lär ju dock inte vara många datorer som innehåller en HD5850/70 som inte också har en processor nog kraftig för att enkelt avkoda 1080p...

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2008

Fyfan. Nu blir det Nvidia istället!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jan 2003

Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?). Nu skrattas det istället, vilket visserligen är trevligt i sig.

ATIs drivrutins gäng borde sägas upp. Designern av mjukvaran kan sägas upp han med, kan lika bra göra sig av med nvidias designer då också. Även om deras upplägg inte är fullt lika jobbigt att handskas med, enligt mig iaf.

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 16GB Corsair @ 3200mhz | GTX 1080 Ti | Samsung 960 EVO 500GB | 2 x Intel 520 SSD 360GB(Raid0) | 2 x Samsung F1 2TB (Raid0) | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrfisse

ATIs drivrutins gäng borde sägas upp. Designern av mjukvaran kan sägas upp han med, kan lika bra göra sig av med nvidias designer då också. Även om deras upplägg inte är fullt lika jobbigt att handskas med, enligt mig iaf.

Håller helt klart med. Har fått bråka så oerhört mycket för att få receivern + tv'n att funka med min HD4350 (som jag köpte just p.g.a. av hdmi med ljud). Fortfarande är inte allt helt löst, ibland när man startar datorn så har skärmen blivit sekundär, vilket hade varit enkelt löst om tv'n blivit primär, men tv'n påstår sig inte få nån signal! Stänger man av tv'n och startar om datorn så får man skärmen som primär igen, men då får man gå igenom en väldig speciell hokus-pokus procedur för att få tillbaka bild på tv'n.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?).

Var inte så dramatisk, buggar finns överallt.
O varför skulle det bli en häxjakt?

| CPU i5-6600K | Mobo Asus Z170-P | Ram 8Gb Kingston FURY-X DDR4 | GFX EVGA GTX 680 FTW+ | HDD 128Gb SSD +1Tb WD Green | Chassi Fractal Design Define R4 | PSU Silver Power 500W | Ljudkort Asus Xonar DX | http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Intressant, hade detta varit nvidia så hade det varit en helt annan tonart här är jag helt säker på (häxjakt?). Nu skrattas det istället, vilket visserligen är trevligt i sig.

Dramaqueen.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2009

Heheh.

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Håller helt klart med. Har fått bråka så oerhört mycket för att få receivern + tv'n att funka med min HD4350 (som jag köpte just p.g.a. av hdmi med ljud). Fortfarande är inte allt helt löst, ibland när man startar datorn så har skärmen blivit sekundär, vilket hade varit enkelt löst om tv'n blivit primär, men tv'n påstår sig inte få nån signal! Stänger man av tv'n och startar om datorn så får man skärmen som primär igen, men då får man gå igenom en väldig speciell hokus-pokus procedur för att få tillbaka bild på tv'n.

Detta problem har jag med mitt 8800GTX kort också. Så tro inte att det begränsar sig till AMD/ATI. Buggar inträffar för alla drivrutiner.

AMDs stor muspekarbugg är en "rolig" bugg som bara visar sig hos ett väldigt fåtal kunder (uppskattnigsvis <0.1%, av mig alltså. Baserat på vad som orsakar detta problem). Så varför blåsa upp det?

Ang sl2wm-rocks problem så är det oturligt, samma sak med mitt grafikkort. Men jag klandrar inte NVIDIA för detta då det är ett så pass "litet" problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2007

Måste skaffa nytt kort för att se detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2001

Dator i sign, inga problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundkula
Dator i sign, inga problem!

Har du provat använda dig av UVD?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2009

Har inte heller detta "problemet".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Hahahaha, måste vara en feature.

Python

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I stolen
Registrerad
Aug 2009

hahahahaha, fet nice

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Lite komiskt var det allt

| Errare humanum est |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Jag har detta problemet, som jag beskrivit i 5870-tråden för nån vecka sedan. Har plågats av detta problem sen jag skaffade mitt 5870. Drivrutinen hänger sig också när man spelar upp Flash-film i fullscreen. Väldigt irriterande. Nu vet jag iallafall att AMD vet om problemet.

Kan meddela att det är superstörigt med en enorm muspekare.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Killeberg, Skåne
Registrerad
Jun 2002

allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

nää leve Cirrus Logic!!!!!

[ASUS 27" PB278Q][i7 4930k][Sabertooth X79][24GB Vengeance LP][MSi GTX1080 Gaming X][BeQuiet PowerZone 750W][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][2x500GB WD RE3][Logitech G710+][NI Komplete Audio 6 w/Sennheiser Momentum Over-Ear][Propellerheads Reason 10.1][Roland A-500 Pro][OMNITRONIC FAD-9][FD Define R5][Windows 10 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
.
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ninnuam
allt ati någonsin petat på har buggat ur... så är det och så kommer det alltid att vara. de människor som äger ati men påstår sej aldrig haft problem med ati genom åren ljuger antingen så hårt att dom har blåsor i arslet eller så är dom enbart blinda och okunniga. jag kastade ut ati för många år sedan och har _aldrig_ köpt ati-kort pga de problem jag sett hos i stortsett varje person jag känner som är 'stolta' ägare av ati's fantastiska grafikkort.
flama på nu men det här är en total sanning... ati suger och kommer alltid göra så länge de har de där värdelösa hackarna och designerna i sitt team....

nvidia har jag däremot aldrig haft problem med... nej faktiskt inte en enda gång genom åren och jag har ägt kort i varje serie nvidia släppt sedan de dök upp. därmed inte sagt att nvidia är någa gudar. nvidias problem är deras jävla attityd och rävspel. en fet käftsmäll skulle de haft...

Det där inlägget bevisar din okunnighet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Bla bla bla.

Du skojar va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Killeberg, Skåne
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Du skojar va?

hmmmm.... *skojar han eller inte*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Det där inlägget bevisar din okunnighet.

http://ts4.mm.bing.net/images/thumbnail.aspx?q=1059697995583&...

Som sagt! Länge Leve Cirrus Logic!!

[ASUS 27" PB278Q][i7 4930k][Sabertooth X79][24GB Vengeance LP][MSi GTX1080 Gaming X][BeQuiet PowerZone 750W][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][2x500GB WD RE3][Logitech G710+][NI Komplete Audio 6 w/Sennheiser Momentum Over-Ear][Propellerheads Reason 10.1][Roland A-500 Pro][OMNITRONIC FAD-9][FD Define R5][Windows 10 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Nov 2003

Detta är en feature, ingen bugg.

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG o STHLM
Registrerad
Sep 2004
Citat:

LOL.

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

lovar att det var någon finurlig tekniker som fixade de bakom AMD's rygg bara för att jävlas,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Killeberg, Skåne
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
LOL.

fy på dej, det här är inte ett dugg roligt. det här är något så viktigt som ett krig mellan två tillverkare av plattor med chips (sourcream eller?) som visar gubbar som slåss på en glasruta. det här är århundradets match!

Länge Leve CirrusLogic!