Permalänk

har ja valt rätt grejer ?

kommentera vad är bra/dåligt

Permalänk

Eftersom du kör på ett p55 moderkort så ska du inte köpa triplechannel ram, kör på det här istället: https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/corsair-4gb...

Sen avråder jag dig från att köra med Ace nätagget, de är av dålig kvalité och kan dö. Då finns det risk att de tar med fler komponenter samtidigt vilket kan bli ruskigt dyrt. Kolla på en av Corsair nätagg istället

Permalänk
Avstängd

chassie?

Permalänk
Avstängd

jag har ace och det funkar fin fint!!
Mitt system drar 260w i Loade btw

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

nu ser det ut såhär.. tack för tipsen

Permalänk
Avstängd

Ace är skit, köpr corsair 550w eller något, nätagg är inget man ska snåla på. Tänk också på att de billiga nätaggen inte ger rätt antal watt, nämnligen för lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
chassie?

köper från ett annat ställe

Permalänk

Glömde nämna att det moderkortet enbart klarar 4x dual i CF, ändrar du till UD4 istället kommer du kunna köra 8x CF om du tänkt att köra med två stycken grafikkort i framtiden.

Permalänk
Medlem

om jag får låna din tråd lite
Vad tycker ni om detta paket? kommer de funka bra eller är det ngt som behöver ändras?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Glömde nämna att det moderkortet enbart klarar 4x dual i CF, ändrar du till UD4 istället kommer du kunna köra 8x CF om du tänkt att köra med två stycken grafikkort i framtiden.

ja tankte inte köra cf ..

de ända planer ja har är att skaffa ssd disk till os

Permalänk
Avstängd

Anniks paket ser bra ut. Kanske ett dyrare moderkort, eller?

Permalänk
Medlem

ville inte överskrida 8000 k, men de stog att de gick o köra cf på de där moderkortet, är det sant eller kommer de flaskhalsa?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniik
[B] om jag får låna din tråd lite
Vad tycker ni om detta paket? kommer de funka bra eller är det ngt som behöver ändras?

Otroligt plastigt chasie, liten hdd. Sega ram minnen, Nej kör på detta ist.

Permalänk
Avstängd

Nae en i5 är lite vassare än en 955, i dagens läge är i5 vs 955 = i5 mer prisvärd.

Permalänk
Medlem

tog en liten hdd för att vid senare tillfälle när ssd diskarnas pris är prisvärda så tänkte ja köpa en ssd disk. jag skulle vilja ha i5 istället för en amd processor...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Nae en i5 är lite vassare än en 955, i dagens läge är i5 vs 955 = i5 mer prisvärd.

Nu snackar vi 2 - 3 fps. Dvs inte märkbart.

Med mitt paket fick han många andra fördelar som i slutändan gör i5 paketet till ett dåligt köp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Nu snackar vi 2 - 3 fps. Dvs inte märkbart.

Med mitt paket fick han många andra fördelar som i slutändan gör i5 paketet till ett dåligt köp.

skulle du kunna utveckla de lite mer? ja är inte så bra på datorer.

Permalänk
Avstängd

Fördelarna är ju att amd kan köra 2x crossfire i 16x pcie hastighet. i5 kan bara köra 1x 16x, samt 8x.

Permalänk

ja känner mig ganska nöjd med setupen som den är nu ....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniik
skulle du kunna utveckla de lite mer? ja är inte så bra på datorer.

Det finns väl inte nå mer att förklara. Kan ju inte bli tydligare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Fördelarna är ju att amd kan köra 2x crossfire i 16x pcie hastighet. i5 kan bara köra 1x 16x, samt 8x.

så om man kör cf med i5 så går det segare?

Permalänk
Medlem

Man tappar mindre på att köra CF med i5 än att ta AMD istället.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nu när jag läst tråden, skulle här skulle detta funka?
Borde nåt ändras, typ ett billigare chassi?

http://www.ladda-upp.com/bilder/25610/inet-dator

Om jag inte får tag på ett 5850, hur mycket sämre blir det med typ ett XFX Radeon HD4890 1GB?

Permalänk

Moderkortet du har i länken är för AM3 processorer. Välj en av moderkorten i den här listan, om du ska köra med i5-system vill säga: https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/socket-1156-in...

Sen kan du kolla här och jämföra prestandan i de olika testerna mellan 5850 och 4890: http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6203&page=1

Permalänk
Medlem
Permalänk

Det ser bra ut, dock bör du byta ut minnena till dessa då moderkortet inte stödjer 1666mhz. Sen kan det vara värt att nämna att det inte är ultimata moderkortet för CF (då det är 4x i CF) om du planerar att inskaffa ett till grafikkort.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mulig
Det ser bra ut, dock bör du byta ut minnena till dessa då moderkortet inte stödjer 1666mhz. Sen kan det vara värt att nämna att det inte är ultimata moderkortet för CF (då det är 4x i CF) om du planerar att inskaffa ett till grafikkort.

Behöver källa på det här, men jag har sett flera paket med moderkort som enligt specifikationerna inte ska stödja 1600 MHz men där man har köpt det ändå. Folk påstår alltså att det funkar ändå, är det så eller inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aniik
skulle du kunna utveckla de lite mer? ja är inte så bra på datorer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Fördelarna är ju att amd kan köra 2x crossfire i 16x pcie hastighet. i5 kan bara köra 1x 16x, samt 8x.

Glasklart för någon som inte är så bra på datorer...

Permalänk
Medlem

jag skulle köpa i5 utan tvekan.. du tappar 5-7% i crossfire men de e inget att oroa sig över!

Permalänk
Medlem

ska du köra i5 så antar jag att du utesluter cf? Då borde du dra ner nätagget till 550w

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K56 | PSU: Corsair V 550w | CPU: Phenom 2 x3 720 | Grafik: ATI Radeon HD4890 1gb | HDD: 500gb WDCaviar black sata2 | RAM: 4gb DDR3 1333mhz | Moderkort: Asus M4A79XTD EVO | OS: Windows 7 x64 | Kringsmaterial: Razer Deathadder, QcK Heavy, Sennheiser PC151, WD My passport 320gb, WD Green 1tb 64mb cache