Razer headset med mycket lågt mic ljud.

Permalänk

Razer headset med mycket lågt mic ljud.

Hej, jag köpte ett Razer Carcharias headset i Mars. det har funkat jättebra med ljudet men nu har micken börjat strula.

Ljudet från min mic har alltid varit en aning lågt, men nu har den fått fnatt och man hör INGET om jag inte bokstavligen trycker den mot munnen.

Om du har någon fundering så är jag tacksam för svar, jag har inte provat något alls eftersom jag inte är så kunnig. Det enda som jag kan säga är att i enhetshanteraren är det inte någon utropstecken eller liknande.

Permalänk
Medlem

Är troligtvis det här felet som du råkat ut för. Går att åtgärda men brukar komma tillbaka.

Ska se om jag kommer ihåg lösningsföljden.

1. Öppna Ljud och ljudenheter.
2. Välj fliken ljudenheter.
3. Välj volym under standardenhet.
4. Välj alternativ och egenskaper.
5. Välj justera egenskaper för inspelning.
6. Se till att microphone är iklickad. klöicka ok.
7. Nu får du upp en annan uppsättning, Recording control. Klicka på Avancerat under microphone.
8. välj Microphone + 20dB Boost. klicka ok

Det här borde lösa problemet, förut hoppade microphone +20dB boost ur och man var tvungen att klicka i den igen.

Hoppas att du får det att fungera.

Permalänk

Tack! Nu fungerar det någorlunda bättre. Något annat konstigt är att om jag snackar via Skype så fungerar det utmärkt, men när jag snackar via Voiplay eller något liknande så måste jag trycka den lite mot munnen. Om någon har en lösning på detta eller någon fundering så är jag återigen tacksam för förslag.

Permalänk
Medlem

Kollat inställningarna i programmet? Du kanske måste öka volymen i Voiplay för att det ska låta högre

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

det är kollat, den är på högsta :/