Permalänk

Re: Besviken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrappydog
Fick hem min 311 igår och har startat igång XP som var förinstallerat. Datorn är liten och fin med bra bildskärm, men den är grymt seg.

Provade först att spela 720p film i Youtube, det hackade så mycket att det inte gick att använda. Provade sedan att spela en 720p mkv-film i GOM-player. Det hackade mindre, men tillräckligt för att vara oanvändbart. Provade en gammal divx-film, och det funkade.

Min 4 år gamla lågpris-Dell med 512kb minne klarar att spela 720p filmer i Youtube utan problem.

Är jag lurad eller går det att ställa om något i datorn så att jag kan spela 720p filmer? Har jag fått ett måndags-ex?

Tyvärr måste man installera en massa program för att 720p och 1080p skall funka. Efter att ha kört in DirectX och Mediaplayer Classic Home och gjort en massa inställningar funkar det.

Permalänk

En annan fråga, om man har XP OEM på en CD skiva, hur gör man en ren installation av XP på HP 311?

Hur skapar man en USB start-disk på minneskort?

Hur installerar man CD:n om man inte har en USB-CD/DVD? Kan man kopiera över innehållet till en USB-disk och installera därifrån?

Permalänk
Citat:

En annan fråga, om man har XP OEM på en CD skiva, hur gör man en ren installation av XP på HP 311?

Hur installerar man CD:n om man inte har en USB-CD/DVD? Kan man kopiera över innehållet till en USB-disk och installera därifrån?

Ett vanligt Usb minne har du väl
http://www.sweclockers.com/recension/?id=6015

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du ska installera xp på datorn måste du ha en sata drivrutin. Annars kommer du inte vidare i installationen. Drivrutinerna kan du lägga in i installationen via nLite. Så gjorde jag iallafall.

Permalänk

Har en fråga gällande HP mini 311 serien. Är intresserad av att köpa men hamnar i kvalet när det kommer till XP mot Win7, bland annat.

Vad är det som får "1120so" att hamna i bakvattnet till "1000so" ? Jag värderar ju mer RAM, snabbare HDD, och Win7 högre...

Snälla förklara!

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem

Har precis köpt en sådan här liten skönhet och även låst upp så att den registrerar en ION och inte en ION LE. Dock vet jag inte om mjukvaran jag använder för uppspelning av fullhd är den bästa. Eftersom jag än så länge bara kör med XP installationen och senaste nigthly builden av xbmc så får jag inte fullhd att flyta.

Stöds inte avkodningen av fullhd i xbmc för XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anders.villModda

Vad är det som får "1120so" att hamna i bakvattnet till "1000so" ? Jag värderar ju mer RAM, snabbare HDD, och Win7 högre...

Snälla förklara!

De har rätt lika spec men 1120so är en nyare modell med allt du räknar upp, största anledningen till att folk köper 1000so är nog att den är ca 1500kr billigare.

Jämför specen här> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=555447,502070

/R

Permalänk
Medlem

Har provat 1080p nu med min, funkar bra... även ljud över hdmi (XP).
Blir +2gb kanske i morgon, om posten levererar.

Här finns guide till OC av Minin:
http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2445

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
De har rätt lika spec men 1120so är en nyare modell med allt du räknar upp, största anledningen till att folk köper 1000so är nog att den är ca 1500kr billigare.

Jämför specen här> http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=555447,502070

/R

Tackar! Då köper jag den senaste till min far.

Visa signatur

//Anders

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Har provat 1080p nu med min, funkar bra... även ljud över hdmi (XP).
Blir +2gb kanske i morgon, om posten levererar.

Här finns guide till OC av Minin:
http://myhpmini.com/forum/viewtopic.php?f=62&t=2445

vad använder du för program att spela upp 1080p med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
vad använder du för program att spela upp 1080p med?

MPC-HC inga extra codecs.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
MPC-HC inga extra codecs.

Funkade perfekt! tackar!

Permalänk

Sitter och kikar på denna åt tjejen som är lagom trött på att släpa runt på en 15.4" CQ50 Den här laptopen ser ju onekligen intressant ut.

Har själv några funderingar dock:

Vad får ni för temps idle/load?
Klarar den 1080p flash?
Hur är fläktnivån? Acceptabel?

Tjejen är även lite orolig att det ska bli jobbigt att arbeta med ordbehandling på en så liten skärm, och naturligtvis, att det ska bli jobbigt att kolla hennes oändligt många bloggar

Är det på gränsen eller gör den höga upplösningen att det går bra ändå?

Tack

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Minnestyp DDR3
Kapacitet 2 GB
Hastighet 1066 MHz, PC8500
Formfaktor 204-pin SO-DIMM

Som nämnts tidigare i någon tråd så är det onödigt att köra på 1333 Mhz minnerna, då de ändå inte kan köras snabbare än det fastetsade minnet i NetBooken som är ett 1 GB 1066 Mhz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shantii
Minnestyp DDR3
Kapacitet 2 GB
Hastighet 1066 MHz, PC8500
Formfaktor 204-pin SO-DIMM

Som nämnts tidigare i någon tråd så är det onödigt att köra på 1333 Mhz minnerna, då de ändå inte kan köras snabbare än det fastetsade minnet i NetBooken som är ett 1 GB 1066 Mhz.

Inet:
Corsair 2GB 1066MHz 497 kr
Corsair 2GB 1333MHz 523 kr (510 kr när jag köpte)
Kändes ganska onödigt att snåla på 13 kr...
Skulle man i framtiden köpa en bärbar med 1333MHz minnen så kan man inte bara flytta över stickan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calleking
Klarar den 1080p flash?

Med Flash 10.1 Beta ska den klara av flash i 1080p.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall man kan använda någon inbyggd equalizer eller någon form av tredjepartsprogram för att ställa in ljudet efter behag? Inte det via HDMI utan via hörlursutgången.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Någon som vet ifall man kan använda någon inbyggd equalizer eller någon form av tredjepartsprogram för att ställa in ljudet efter behag? Inte det via HDMI utan via hörlursutgången.

Winamp.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Märker ni nån skillnad efter uppgradering o isf hur mkt efter följande alternativen:
1: ändrat från ion le till ion
2: 2gb mer ramminne
3: kombination av ion och 2gb

Permalänk

Då har jag gått och köpt en till tjejen.
Gjorde följande ändringar:

2GB DDR3 1066MHz
Windows 7 Ultimate
Stängt av SWAP-filen
Flash 10.1

Windows flyter på utan något problem alls och den upplevs bra mycket snabbare än första gången man bootade upp den med XP och 1GB Ram.
Flash 1080p fungerar klockrent och jag upplever inget hackande eller frysningar.
Fungerar fint att multitaska.
CPUn blir inte allt för varm. Idlar på ca 33-34 grader och upp mot 42-43 när man kör lite tyngre saker som aktiverar GPUn.
Fläktljudet är på en okej nivå men kunde varit bättre. Tycker den är igång på lägre temps så hade gärna kunnat ställa in fläkten manuellt (har testat i BIOS redan)

I övrigt är tjejen (och jag, hehe) väldigt nöjda. Den har en relativt hög upplösning så det fungerar fint att köra 2st word-dokument side-by-side om man vill det. Jag har kört lite PES 2010 på den och den klarar av spelet på medium. Känns som att CPUn flaskar GPUn lite men det går ju att lägga in en annan BIOS och oc:a upp den till ~2GHz. Batteritiden ligger på 5-6 timmar vid normal användning.

Mycket trevlig netbook

Visa signatur

Eclipse G500A | ASUS ROG Strix X670E-F | Ryzen 9 7950X3D w/ Arctic Liquid Freezer II 360 | RTX 4090 | Samsung Oddysey G95SC OLED | Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 4TB | 128GB Kingston DDR5 6000MHz CL36 FURY |

Permalänk
Medlem

Inet har för närvarande en kampanj på HP Compaq 311c-1000 för 2 695 kr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix

Riktigt nice om man också lägger till sweclockers gratisfrakten så blir det riktigt smutt! synd att man redan har en

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Riktigt nice om man också lägger till sweclockers gratisfrakten så blir det riktigt smutt! synd att man redan har en

/R

Precis
Nu är det bara 4st kvar, så skynda er om ni vill ha en!

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att installera bluetooth i windows 7 ? När jag ska installera står det att den inte hittar bluetooth enheten :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix

Slog till precis innan de tog slut, tack för tipset. Känns skönt att äntligen ha valt en dator efter många om och men.

En fråga dock, ber om ursäkt om den redan är söndertjatad men såg den inte i tråden:
Som student har man (ofta) tillgång till 32-bit o 64-bit Windows 7, tänkte slänga in 64-bit i min stationära o 32-bit i den här. Går jag miste om något förutom att endast 2.75gb ram kommer användas (köpte till 2gb)? Den här datorn kommer mest användas till surfande o Word-skrivande. Word 07 stödjer ju endast 32-bit ändå, men blir övriga Windows (öppna menyer o mappar osv) snabbare med 64?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerro
Slog till precis innan de tog slut, tack för tipset. Känns skönt att äntligen ha valt en dator efter många om och men.

En fråga dock, ber om ursäkt om den redan är söndertjatad men såg den inte i tråden:
Som student har man (ofta) tillgång till 32-bit o 64-bit Windows 7, tänkte slänga in 64-bit i min stationära o 32-bit i den här. Går jag miste om något förutom att endast 2.75gb ram kommer användas (köpte till 2gb)? Den här datorn kommer mest användas till surfande o Word-skrivande. Word 07 stödjer ju endast 32-bit ändå, men blir övriga Windows (öppna menyer o mappar osv) snabbare med 64?

Vad jag vet så är väll N270 32bit så man kan inte köra 64bit operativsystem?

Sen står det bara 2,75gb ram för att grafikkortet tar upp 250mb ram!

/ lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Vad jag vet så är väll N270 32bit så man kan inte köra 64bit operativsystem?

Sen står det bara 2,75gb ram för att grafikkortet tar upp 250mb ram!

/ lAlAz0r

Jaha oj, tack för svaret!

Permalänk
Medlem

regleras ramminnet efter behov eller har den 250mb låst? Vad gör man sen när man har 3gb minne? ändra i bioset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cerro

Your welcome!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
regleras ramminnet efter behov eller har den 250mb låst? Vad gör man sen när man har 3gb minne? ändra i bioset?

Om man lägger in det hackade bioset så tror jag man kan ändra grafikkortets minnes tilldelning. Det vanliga bioset har väldigt begränsat med inställningar, man kani princip bara ändra boot ordning.

Permalänk
Medlem

aj vad tråkigt! Då min kunskap inom bioshack e mycket begränsad så får jag väl avstå från d! Fick föresten mitt 2gb minne idag. har installerat det nu! Wow funkar bra med lägsta grafik!

Laddade hem en filmsnutt på 1080p från microsoft hemsida men tyvärr går d knappt o spela upp vare sig med vlc, mpchc eller wmp! några knep?