Problem me min Fujitsju-Siemens Amilo notebook!

Permalänk
Medlem

Problem me min Fujitsju-Siemens Amilo notebook!

Hejsan! Är helt ny på detta forum och den största anledningen till att jag registrera mig här är att jag laggar i nästan alla spel fast min dator borde klara av många spel som inte är så krävande. Det spel jag har spelat mest är Counter Strike 1.6 och vad jag tror/folk har sagt till mig. Så ska min dator klara av det. Prestanda :

RAM : 2038 MB ddr2
CPU : Intel(R) Celeron(R)CPU 540@ 1.86GHz 1,86 Ghz
OS : Windows Vista Home Premium 32 bit
GRAFIK KORT : Mobiel Inte(R) 965 Express Chipset Family
Minium Graphic Memory : 8MB
Maximum Graphic Memory : 358 MB
Graphic Memory In Use : 130 MB
HDD : 250GB

Saker jag har försökt med för datan ska lagga mindre :

Stängt av vSync
Ändrat tema
Satt Counter Strike på hög prioritet
säkert något mer jag gjort som jag inte kommer ihåg.
Så snälla har försökt fixa den här skiten i ett halvår så nu söker jag hjälp här. Om jag inte lyckas här så finns datan på blocket sen. // Wille

Permalänk
Avstängd

Varför kör du vista på den skiten, Byt till XP !

Permalänk

2GB ram till Vista är ju i minsta laget Håller med trollhattan
Bättre slänga in XP eller möjligen W7 i den

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Tack tack finns det något sätt man kan få tag på windows xp gratis elr måste man bettala för det? eller är det samma hårdisk till statonär som till bärbar? för i så fall har jag en gammal windows xp statonär jag kan ta hårdisk från.

Permalänk

Att ta en 3,5tums disk och försöka få in den i en bärbar dator är nog inte så smart eftersom disken i den bärbara är ungefär dubbelt så liten

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Okej nae alltså jag är ganska okunnig om datorer som du ser ;P men går det att få tag på xp på något sätt gratis? och om nåt skulle gå fel när man instalerar xp kan man ta sina backup skivor till vista då och så blir datan som den vore ny igen?

Permalänk

Installera om en dator häromdan till en missnöjd Vista ägare Han tyckte det blev en helt annan dator med XP och nu rullar den på som aldrig förr

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Hej och välkommen.
Om man laggar i onlinespel beror det ofta på långsamt bredbandhastigthet. Om du kör trådlöst så kan det vara problemet.

Tips
Använd kabel till bredbandet när du onlinespelar.

Tror inte det är vista som är problemet som några skriver här. Funkar riktigt bra nu efter servicepack 2.

Prova stänga av processorer du inte använder i aktivitetshanteraren.

Nej det går inte få widows xp lagligt gratis, och det går inte använda din hårddisk från stationnär dator, den är på 3.5". laptoppen kör 2.5"
Använd xp skivan cdnyckeln från stationnär dator om du vill ha xp på den. För mej funkar det med endast en nyckel till två datorer. (laglig xp)
Eller installera om vista och hämta hem alla updateringar från windows update. och senaste drivrutinerna till moderkort.

Permalänk
Medlem

Okej tack tack men alltså problemet är inte att jag har för låg latency/ping problemet är att jag har för låg pfps :/

Permalänk
Medlem

Uppdatera drivrutinen för grafiken till och börja med:

http://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://...

och ha sen inte alltför höga förhoppningar på prestandan, inte ngn spel maskin direkt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Nej vet om att det inte är en spelmaskin men spelet är inte krävande heller.. min satonära me 1gb ram grafkort på 256 ati raedon pentium 4 procesor på 3,2 klarar av det med hundra fps hela tin.
aja här har ni mina värden elr vad man ska säga i cs
Fps : 15-20
Ping/Ms/Latency 15-20
In : 30 2.00k/s
Out 25 1,5k/s
Loss 0
Choke 0

Permalänk
Medlem

tror vista förstör allt, de gör det för en kille som jag byggde åt. inte sjukt prestanda men han får ut max 50 fps på en athlonx2 på 2.6ghz, ett 9500gt och 2 gig ram när han lirar cs

Permalänk
Medlem

Start>kör services.msc, leta upp Superfetch, egenskaper, startmetod: inaktiverad. Då slipper du cachen av program i ram-minnet

edit: start>kör msconfig fliken autostart. Vet du vad du gör kan du ta bort lite skit där som kommer ligga i bakgrunden när du startar datorn. Nya laptops är fulla av skit, avinstallera programvara som följer med som du inte har nytta av.

Permalänk
Medlem

du är säker på att inget konstigt händer me datan om jag tar inaktivera på den saken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stefanken
Hej och välkommen.
Om man laggar i onlinespel beror det ofta på långsamt bredbandhastigthet. Om du kör trådlöst så kan det vara problemet.

Tips
Använd kabel till bredbandet när du onlinespelar.

Tror inte det är vista som är problemet som några skriver här. Funkar riktigt bra nu efter servicepack 2.

Prova stänga av processorer du inte använder i aktivitetshanteraren.

Nej det går inte få widows xp lagligt gratis, och det går inte använda din hårddisk från stationnär dator, den är på 3.5". laptoppen kör 2.5"
Använd xp skivan cdnyckeln från stationnär dator om du vill ha xp på den. För mej funkar det med endast en nyckel till två datorer. (laglig xp)
Eller installera om vista och hämta hem alla updateringar från windows update. och senaste drivrutinerna till moderkort.

Om det inte funkar att ändra det till xp går det att köra "omformaterings" skivorna då och så blir allt som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
Om det inte funkar att ändra det till xp går det att köra "omformaterings" skivorna då och så blir allt som vanligt?

Ja det ska det göra. Annars kan man låna vista 32-bits skivor av en bekant och installera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
du är säker på att inget konstigt händer me datan om jag tar inaktivera på den saken?

Ja, jag har själv gjort det på ett antal datorer

Permalänk
Medlem

Tack tack ska testa och instalera xp o sen om det funkar .)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wille61
Tack tack ska testa och instalera xp o sen om det funkar .)

Det gör du rätt i

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag är 100 % på att du har för klen hårdvara, i kombination med vista för att spela spel. Celeron och integrerad grafik = pacman.
Tror inte att xp hjälper alls.

Visa signatur

Acer Predator G3-605: i7-4790, 8GB, 120GB SSD, GTX 970 - Acer XB280HK 28", 4K, G-SYNC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jacke_72@hotmail
Jag är 100 % på att du har för klen hårdvara, i kombination med vista för att spela spel. Celeron och integrerad grafik = pacman.
Tror inte att xp hjälper alls.

Klart det blir bättre med XP Men om det blir tillräckligt bra är en annan sak

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Ville bara s'a'ga tack f'o'r all hj'a'lp jag har fat fick bara tag i Engelsk layout po xp men det aer okej iaf min dator gor i hundra fps i cs 1.6 hela tin so tack for hjalp det finns inget satt att fo tag i swedish layout va?