Permalänk

650W nätagg räcker absolut, klarar även av Crossfire av 5870 galant enligt SweClockers test.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingeling
650W nätagg räcker absolut, klarar även av Crossfire av 5870 galant enligt SweClockers test.

Skit nice. Det är verkligen en relief på priset.

Permalänk

Så här ser det då ut i nuläget.
Undrar fortfarande då om chassit är okej?
Sen är det nice om någon mer stödjer Kingelings teori om nätaggets prestanda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirlincoln
http://pici.se/pictures/ygNDXOBCB.png

Så här ser det då ut i nuläget.
Undrar fortfarande då om chassit är okej?
Sen är det nice om någon mer stödjer Kingelings teori om nätaggets prestanda.

Kör på det paketet..det enda som är dåligt med detta paket är chassit,jag har hört bra och dåligt om den.
Några säger att det låter (MYCKET) på max men annars på low är det riktigt tyst.
Sen så finns inget 5850 I lager just nu...men det är ju bara o vänta .

Mvh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillenOStoren
Kör på det paketet..det enda som är dåligt med detta paket är chassit,jag har hört bra och dåligt om den.
Några säger att det låter (MYCKET) på max men annars på low är det riktigt tyst.
Sen så finns inget 5850 I lager just nu...men det är ju bara o vänta .

Mvh.

Vilket chassi rekomenderar du då? Coolermaster hade jag som alternativ först. Men det vägde 10kg(!) viket jag tycker verkar bökigt vid lan etc.
Rekommendera gärna ett bra (hyffsat lätt) chassi. Men naturligtvis går kylning före vikt, men du förstår säkert.

Permalänk
Medlem

JAg tycker att du skall ta Cooler master chassit. 10kg är inte så mycket som det låter och du kommer orka bära på det utan problem skulle jag kunna tänka mig Finns betydligt tyngre chassin.
Bra chassin: Lancool K56 / K62 , Fractal design R2 , Antec 300 , Antec 900 , p183 , CM 690 , CM storm scout osv. Chassi är väldigt personligt vad man gillar.

Tycker som många andra att du kan gå ner på ett HD5850 och se om det räcker för dina behov. Om du behöver mer kraft i framtiden så köper du till ett HD5850 och kör dem i Crossfire.
2st HD5850 kommer räcka för alla dina behov ett bra tag framöver :).

Som många sagt innan så är F3 disken både snabbare och tystare än F1 disken.

650W skall räcka bra. Speciellt om du kör på HD5850 istället för HD5870.

I övrigt ser det bra ut
BenQ skärmen är en helt ok spel och film skärm till ett bra pris. Hur mycket har du tänkt att lägga på skärm?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
JAg tycker att du skall ta Cooler master chassit. 10kg är inte så mycket som det låter och du kommer orka bära på det utan problem skulle jag kunna tänka mig Finns betydligt tyngre chassin.
Bra chassin: Lancool K56 / K62 , Fractal design R2 , Antec 300 , Antec 900 , p183 , CM 690 , CM storm scout osv. Chassi är väldigt personligt vad man gillar.

Tycker som många andra att du kan gå ner på ett HD5850 och se om det räcker för dina behov. Om du behöver mer kraft i framtiden så köper du till ett HD5850 och kör dem i Crossfire.
2st HD5850 kommer räcka för alla dina behov ett bra tag framöver :).

Som många sagt innan så är F3 disken både snabbare och tystare än F1 disken.

650W skall räcka bra. Speciellt om du kör på HD5850 istället för HD5870.

I övrigt ser det bra ut
BenQ skärmen är en helt ok spel och film skärm till ett bra pris. Hur mycket har du tänkt att lägga på skärm?

Nu är det ändrat.

Gjorde som du och många andra sagt att köra HD5850 istället, skaffar ett till i framtiden, och sparar in pengar nu.

Valde detta chassi pga bärhandtagen och att jag kunde brassa på med ett dyrare chassi pga mindre kostnad för graffe kortet.

Någon som vet om det går att stänga av den röda neonen på chassit?

Skärmen ska jag försöka få i julklapp så inte över 2K för skärmen iafl. Är rätt nöjd med den BenQ skärmen, har hört gott om den.

Permalänk
Medlem

Ser mycket bra ut. Tycker det är rätt av dig att köpa operativsystem. Ingen stor summa med tanke på hur länge man kan ha det.

Vet inte om du kan stänga av ljuset på chassit och hinner inte kolla det just nu men det borde stå i alla reviews som finns på internet (kolla bl.a. youtube).

BenQ skärmen kommer du inte att bli missnöjd med.

Lycka till med bygget

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Vart beställde du ifrån?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaghll
Vart beställde du ifrån?

www.inet.se är det väl tänkt. Vadå då?

Permalänk
Avstängd

En antec 200 till är meningslöst. Ta ett bättre chassi som är luftigt och som kan klara två grafikkort utan att få det trångt. Chassit är minst lika viktigt som de andra grejerna, lixom vem pallar ha feta komponenter sen ett litet low end chassi. Utsidan är också viktig :).

Permalänk
Medlem

Han ska inte klocka, så minnen på 1333 MHz är väl att föredra? Även om det bara är ca 100 kr billigare så är det någonting iallafall?

Skulle nog även köpt ett 850W nätagg så man slipper köpa nytt när det kommer nya komponenter, blir billigast i längden.

Permalänk

Genomfört köp nu. Kan ju ifs ändra nätagget imorgon. Men ett 850W känns lite väl? Om jag nu kan köra crossfire på 650W så lär det ju inte bli någon större uppdateringar av delar på ett år eller så. Det skulle vara isåfall ett till graffe kort. Men då räcker ju 650W till?

Permalänk

Genomfört köp nu. Kan ju ifs ändra nätagget imorgon. Men ett 850W känns lite väl? Om jag nu kan köra crossfire på 650W så lär det ju inte bli någon större uppdateringar av delar på ett år eller så. Det skulle vara isåfall ett till graffe kort. Men då räcker ju 650W till?

edit: dubbel post

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Han ska inte klocka, så minnen på 1333 MHz är väl att föredra? Även om det bara är ca 100 kr billigare så är det någonting iallafall?

Skulle nog även köpt ett 850W nätagg så man slipper köpa nytt när det kommer nya komponenter, blir billigast i längden.

se inlägg ovan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirlincoln
http://pici.se/pictures/ZoiwQfbta.png/
Genomfört köp nu. Kan ju ifs ändra nätagget imorgon. Men ett 850W känns lite väl? Om jag nu kan köra crossfire på 650W så lär det ju inte bli någon större uppdateringar av delar på ett år eller så. Det skulle vara isåfall ett till graffe kort. Men då räcker ju 650W till?

edit: dubbel post

Jo, du kanske har rätt om nätagget. Det är svårt att spå in i framtiden så jag vet inte vad som är bäst.

Skulle köpt 1333 MHz minnen iallafall, är 0,0 % prestandaförlust mot 1600 MHz vad jag läst överallt. Någon får gärna bekräfta detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Jo, du kanske har rätt om nätagget. Det är svårt att spå in i framtiden så jag vet inte vad som är bäst.

Skulle köpt 1333 MHz minnen iallafall, är 0,0 % prestandaförlust mot 1600 MHz vad jag läst överallt. Någon får gärna bekräfta detta.

Förstår absolut din tanke, tack så mycket!
Angående minnena så förstår jag absolut där med, men det handlade om sisådär 150:- typ. Känns bäst i magen att ha det bättre på något sätt. Slipper att uppgradera minnena senare också. Tack för synpunkt!

Permalänk

Jag skulle satsa på ett annat chassi har ett Antec 300 själv och det är an aning större än 200 och tycker helt klart att antec 300 är betydligt snyggare också!
Chassina har lika många fläktplatser men 300 är lite dyrare men jag skulle satsat på antec 300!
Ps. Vikterna stämmer inte som dom skriver det är bara vad för klass dom ska skicka det eller något sa en kompis!

//Karlsson944

Visa signatur

| Antec 300 | Gigabyte MA770-UD3 | AMD Phenom2 X2 550 3,1Ghz | Sapphire 5770 | 500W | 4 gig Corsair Value ram| Samsung 1Tb| LG DVD Burner | Razer Deathadder |22" Fujitsu Siemens|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karlsson944
Jag skulle satsa på ett annat chassi har ett Antec 300 själv och det är an aning större än 200 och tycker helt klart att antec 300 är betydligt snyggare också!
Chassina har lika många fläktplatser men 300 är lite dyrare men jag skulle satsat på antec 300!
Ps. Vikterna stämmer inte som dom skriver det är bara vad för klass dom ska skicka det eller något sa en kompis!

//Karlsson944

Har tagit ett "Coolermaster storm" som du ser ovan Pga bärhandtagen

Permalänk
Medlem

Sirlincoln, vet du hur lång väntetiden på att få datordelarna är?

Permalänk

Det finns plats för ett extra graffekort på moderkortet nu så att jag inte gjort något dumt då jag ska köra crossfire i framtiden?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaghll
Sirlincoln, vet du hur lång väntetiden på att få datordelarna är?

Nej, inte precis på datum. Det framgick dåligt i bekräftelse mailet. Har du någon bättre uppfattning?

Var svårt att tolka om ditt inlägg var sarkastiskt eller seriöst menat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirlincoln
Nej, inte precis på datum. Det framgick dåligt i bekräftelse mailet. Har du någon bättre uppfattning?

Var svårt att tolka om ditt inlägg var sarkastiskt eller seriöst menat?

Självklart var det seriöst, jag funderar också på att bygga ihop en dator utifrån det du har kommit fram till och därför skulle jag vilja veta lite mer om väntetiden :).
Men man borde väl få alla delar samtidigt och tillsammans?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaghll
Självklart var det seriöst, jag funderar också på att bygga ihop en dator utifrån det du har kommit fram till och därför skulle jag vilja veta lite mer om väntetiden :).
Men man borde väl få alla delar samtidigt och tillsammans?

Okej okej! Kan kolla.

Detta står i mailet:

"Lagervaror skickas normalt sett samma dag om beställningen lagts före 16:00. Skräddarsydda stationära datorer levereras normalt sett på 7-10 arbetsdagar.
Vi garanterar att varor Du beställt är felfria vid leveransen, skulle varor vara skadade eller på något annat sätt defekta - eller om vi har skickat Dig fel vara - ber vi Dig göra en felanmälan omgående. Om Du ångrar ditt köp har Du möjlighet att skicka tillbaka varorna till oss i väsentligt oförändrat skick inom 14 dagar, Du står i detta fall för returfrakten. Vi reserverar oss mot felaktigt prissatta varor."

Sen får la man plussa och räkna bort dagar på varje enskilds del. En del står det ju "Obekräftat" på vissa delar, såsom grafikkortet och då har dom beställt men vet inte när dom får in. Så det är jäkligt spridda skurar.
Jag ska som sagt ringa inet imorgon och kolla vissa saker. Kan återkomma till dig med mer info!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirlincoln
Okej okej! Kan kolla.

Detta står i mailet:

"Lagervaror skickas normalt sett samma dag om beställningen lagts före 16:00. Skräddarsydda stationära datorer levereras normalt sett på 7-10 arbetsdagar.
Vi garanterar att varor Du beställt är felfria vid leveransen, skulle varor vara skadade eller på något annat sätt defekta - eller om vi har skickat Dig fel vara - ber vi Dig göra en felanmälan omgående. Om Du ångrar ditt köp har Du möjlighet att skicka tillbaka varorna till oss i väsentligt oförändrat skick inom 14 dagar, Du står i detta fall för returfrakten. Vi reserverar oss mot felaktigt prissatta varor."

Sen får la man plussa och räkna bort dagar på varje enskilds del. En del står det ju "Obekräftat" på vissa delar, såsom grafikkortet och då har dom beställt men vet inte när dom får in. Så det är jäkligt spridda skurar.
Jag ska som sagt ringa inet imorgon och kolla vissa saker. Kan återkomma till dig med mer info!

Jaha ok, tack så mycket!
Ja information skulle bara mycket bra, tack på förhand!

Permalänk

vad tror ni om nätaggregatet? Är det värt att ändra sin beställning till 750W? Eller klarar jag mig med 650W? Är det klurigt att byta nätagg vid senare uppgradering?
Shit, ångesten..... :S

Permalänk
Medlem

Hade antingen köpt 650W eller 850W då 750W är 228 kr dyrare än 650 W och 850W bara 134 kr dyrare än 750 W.

Men du klarar dig på 650W men 850W kan du tjäna på i längden då du kommer kunna uppgradera fler komponenter utan att byta nätagg.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Hade antingen köpt 650W eller 850W då 750W är 228 kr dyrare än 650 W och 850W bara 134 kr dyrare än 750 W.

Men du klarar dig på 650W men 850W kan du tjäna på i längden då du kommer kunna uppgradera fler komponenter utan att byta nätagg.

Okej, men jag klarar mig nu till en början med 650W? Och sedan när jag ska köra crossfire när mitt ena börjar slöa?

Har nämligen puschat min budget till max nu.

Permalänk
Medlem

Jodå, till och med 5870 i CF bör den klara enligt Sweclockers test.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Warzius
Jodå, till och med 5870 i CF bör den klara enligt Sweclockers test.

Kan alltså sova gott inatt. Tack för snabbt svar!

Ska dock kolla med inet imorgon, och se om jag kan få svar på lite frågor.