Brittiska fildelare kan stängas av från nätet

Permalänk

ha skojig lag, jag ska anmäla han gordon brown för att ha laddat ned, så får man se vad som händer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haker
Just därför Sverige bör gå ur eu. Skit är vad 'eu' är.

Vi kommer påverkas av EU även om vi går ur men med den enorma nackdelen att vi även avsagt oss rätten att påverka EU inifrån. Idag har vi iallafall möjligheten.

Permalänk
Musikälskare

Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I know of* no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes, t'was his intent
To blow up the King and Parli'ment.
Three-score barrels of powder below
To prove old England's overthrow;
By God's providence he was catch'd (or by God's mercy*)
With a dark lantern and burning match.
Holloa boys, holloa boys, let the bells ring. (Holla*)
Holloa boys, holloa boys, God save the King!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Vad jävla ruttet!

Det verkar som vi måste invänta ett generationsbyte eller 3 i politiken innan vi kan få politiker som förstår en värld uppkommen på 2000-talet, de lever fortfarande i tron om allt från förr.

Låter som Polen under 1600-talet, där vägrade de styrande blint tro på att den nya världen hade kommit och hade bara sina egna pengaintressen i sinnet, "Varför skulle det inte funka? Det har det ju alltid gjort". Det slutade med en Svensk invasion och 1/3 av alla polacker dog bort. BRAVO!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheJerk
Tycker det är helt rätt! Har några andra förslag när vi ändå är igång:

1. Amputera benen på alla som går mot rött. Då kan dom inte göra det igen.
2. Stäng ute alla misstänkta snattare från alla butiker. Alla. Då kan dom inte snatta igen. Svälter dom ihjäl får dom skylla sig själva. Dom parasiterna.
3. Sätt alla som misstänks ha fyllepinkat ute någon gång i permanent husarrest. Då kan dom inte göra om det.
4. Dra in körkortet permanent för alla som misstänks för fortkörning. Eller nej förresten, inför ett köpförbud för bil samt konfiskera den dom redan har och dra in körkortet.

Jag borde bli premiärminister, så kreativ är jag.

Fast vi kan väl ändå låta folk försöka bevisa sin oskuld först? Dvs tex försöka bevisa att man INTE gått mot röd gubbe. Det är ju den principen som gäller i det här lagförslaget.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att fler och fler länder lägger fram förslag som är nästan identiska? Musikindustrin lägger 1 miljard på lobbyverksamhet varje år, korruption och mutor är svaret. Hur ingen politiker kan se och reagera på detta är oförsåeligt för mig

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
ha skojig lag, jag ska anmäla han gordon brown för att ha laddat ned, så får man se vad som händer

ha! det skulle vara underbart att se. och det är fantastiskt att våra folkvalda väljer att lägga så stora resurser på detta... folkets representant i världen, länge leve demokratin osv

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Inaktiv

Som jag förstår det i andra ord:

Om jag stoppar en oxfile i fickan på konsum och åkerfast, får jag inte köpa mat längre , jag får växa mina egna grönsaker och ha några kossor i min trägård.

Sen ska man fan få böta 3000000:- för att laddat ner material för hundralappar.
Det är som att få döds straffet, bara att man inte dör fysiskt , men hela ens framtid är borta med böter på en sådan nivå.

Idiotiska nya regler av regeringar som styrs av dem rika och stora företag som vill bara ha kontrol över varenda liten jävla grej i hjärndöda massornas liv.

Finland har gjort internet til en mänsklig rättighet, precis som vatten och luft.
Det är det hållet man bör gå, inte G9 hållet.

Öppna ögonen och börja agera idag, imorgon kan det vara för sent.

Och jag menar inte kasta sten på butiker och fjanta er på reclaim the city, använd skallen och era pengar rätt.
Sluta vara konsument slavar först och främst.

Iaf, fuck it. god kväll

Permalänk
Medlem

Man tar bort det bästa med internet... Nästa steg hoppas jag är att lägga ner internet.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Jag ska försöka spela förvånad... Nee, det går inte!

Ett land vars polis går om kring is så otroligt töntigt fula hattar/hjälmar - det är dessa tomtar som kommer och knackar dörr "I WILL NOW BLOCK YOUR INTERWEBS SIR YES I WILL, I WILL SIR YES SIR, THAT I WILL SIR!!!"

Om några år kommer det göras film om detta, som det blir av alla stora saker och brott. Men undrar vad kriterierna kommer vara för huvudpersonen bakom fildelningen? En fet/spinkig finnig tonåring runt 13-15 som tankar porr, petar näsan och kissar i sängen...

Kommer bli värsta draman "Åh nej! Han har precis tryckt ner enter och börjat ännu en nedladdning!" "SABLAR! Vad ska vi göra?" "Vi hittar på en ny lag! Och så sätter vi alla resurser på detta och låter de riktiga bovarna gå fria!" "BRA IDÉ! Våldtäktsmän, tjuvar, skattebedragare, mördare, tanter som går mot rött ljus osv är inte ett lika stort hot som alla dessa fildelare!!!" "Oh NOES!! Han startade en till nedladdning!" "SLÅ LARM, KONTAKTA ALLA MYNDIGHETER, GÖR EN ONATURLIGT STOR SAK AV DET HELA! Och tänk på att slösa så mycket pengar som möjligt i ämnet, och när vi ställer dom inför borgen skaffar vi en jävig domare som är ordförande i anti-piratorganisationer!"

Hmm... Ska nog ta patent på den film-idén
Så kan folk piratkopiera den sen

i lol'd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
...

Sen ska man fan få böta 3000000:- för att laddat ner material för hundralappar.
Det är som att få döds straffet, bara att man inte dör fysiskt , men hela ens framtid är borta med böter på en sådan nivå.

Idiotiska nya regler av regeringar som styrs av dem rika och stora företag som vill bara ha kontrol över varenda liten jävla grej i hjärndöda massornas liv.

Finland har gjort internet til en mänsklig rättighet, precis som vatten och luft.
Det är det hållet man bör gå, inte G9 hållet.

3Mkr i böter för att ha fildelat material värt ett par hundralappar? Jo men tjena. De få som åkt dit i Sverige och ingått förlikning har väl betalat mellan 30 och 200 000. Det har då rört sig om riktiga stordelare som inte bara laddat upp utan även rippat filmer samt sålt fysiska kopior.

Att ha tillgång till internet är inte samma sak som att man får göra vad som helst där. Varför ska internet vara en laglös zon där det är helt riskfritt att stjäla/kopiera?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Citat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lejo

Majoriteten engelsmän är ju trots allt en bunt tédrickande trångsynta konservativa och bakåtsträvande rövnissar som vars största dröm skulle vara ifall allt var som på 1800-talet.

"God Save the Queen" eller hur gick den?

Slutcitat

..Klockrent!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Kom på en annan grej. Man borde stänga av allt kranvatten. Det slår väldigt hårt mot tillverkare av buteljerat vatten.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Vi kommer påverkas av EU även om vi går ur men med den enorma nackdelen att vi även avsagt oss rätten att påverka EU inifrån. Idag har vi iallafall möjligheten.

Medborgarna i EU kan iofs påverka ytterst lite, det har visat sig med t ex Lissabonföredraget. Irland folkomröstade, folk röstade nej, då gör man ett undantag och röstar igen ett år senare... Befolkningen i Frankrike och Holland röstade också nej, men då till en tidigare version. Man gjorde lite ändringar och sen fick politikerna säga ja.
Jag tror inte det varit en folkomröstning i något annat land.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
3Mkr i böter för att ha fildelat material värt ett par hundralappar? Jo men tjena. De få som åkt dit i Sverige och ingått förlikning har väl betalat mellan 30 och 200 000. Det har då rört sig om riktiga stordelare som inte bara laddat upp utan även rippat filmer samt sålt fysiska kopior.

Att ha tillgång till internet är inte samma sak som att man får göra vad som helst där. Varför ska internet vara en laglös zon där det är helt riskfritt att stjäla/kopiera?

jag överdrev med flit.
Det har varit andra rättegångar i USA tex med väldigt höga bötter : brott förhållanden.

Internet ska inte vara en laglös zon, men snälla... läg ner resurser på riktiga bovar:
Organized crime, "terrorism" , pedofiler, tvättning av enorma summor osv osv...
inte världens största hot: FILDELNING.

Det är precis som plankning: "Det är plankarna som får biljetpriserna att stiga!!!"
"Det är fildelarna som förstör internet och världen"
"Det är du och din jävla plast påsse som du kastat i fel soptunna som värmer upp jordklotet"

Snälla...

Om människor skulla bara hitta egna källor och lära sig läsa istället för att bli mattade med allt skit som median spottar ut varje dag.

Permalänk
Medlem

EU är planerat för antal decennier sen av eliten i världen lika så Amerikanska unionen(NAFTA) och nu snackas det om en Asien union. Vart leder detta? Ju att en fruktansvärd dag kommer hela världen enas till ett land med en regering som alla ska se upp till. Där "eliten" kommer leva i oändlighet medans ni andra slavar för dom som ni gör nu i kapitalismens värld. Jobba är en form av slaveri. Du måste göra det för att överleva. Girighet styr människan. Krig i världen är ett sätt för eliten att ena oss till ett styre där ingen slåss då krig inte existerar om bara ett land finns och diktatur råder.

Dagens krig mot terrorism är ett sätt att göra oss rädda för den osynlige fienden. När fienden i själva verket är betald av de "goda". CIA har störtat presidenter i mellanöster och världen över sen långt tillbaks och satt dit sina diktatorer som gör allt USA vill att dom ska göra. Är man inte en del av etablissemanget ska man bort(Irak, Nord Korea, Iran och många där till). Al Qaida sponsrades av CIA under 70-80talet i kriget mellan Iran o Iraq. Varför skulle det inte vara så nu också?

9/11 var ett insiderjobb för att skrämma upp befolkningen och låta de stora militära företagen tjäna pengar på krigen som inte går att vinna. Man vet ju inte än idag vem som står som ansvarig för 9/11 ändå har man slagit till mot Afghanistan och Irak.

Regeringen ska frukta oss inte vi den! Vi ska styra inte dom oss!

Varför finns Bilderberggruppen med sina hemliga möten?

Så sitt ni o tro att allt är bra som det är! En dag kommer den dagen vi alla kommer frukta!

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I know of* no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Guy Fawkes, Guy Fawkes, t'was his intent
To blow up the King and Parli'ment.
Three-score barrels of powder below
To prove old England's overthrow;
By God's providence he was catch'd (or by God's mercy*)
With a dark lantern and burning match.
Holloa boys, holloa boys, let the bells ring. (Holla*)
Holloa boys, holloa boys, God save the King!

Ja det finns ju en liten anledning till att jag har den avatar som jag har här i forumet.
Bara en tidsfråga innan regeringen i Sverige ser detta som en toppenidé och inför det här med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
EU är planerat för antal decennier sen av eliten i världen lika så Amerikanska unionen(NAFTA) och nu snackas det om .......
Så sitt ni o tro att allt är bra som det är! En dag kommer den dagen vi alla kommer frukta!

Röstberättigade medborgare som låter sig programmeras åsiktsmässigt av dassiga youtubevideos och dylikt skrämmer mig mer än vilken konspirationsfantasi som helst.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
EU är planerat för antal decennier sen av eliten i världen lika så Amerikanska unionen(NAFTA) och nu snackas det om .......
Så sitt ni o tro att allt är bra som det är! En dag kommer den dagen vi alla kommer frukta!

Zeitgeist

Inget vi kan direkt göra mot alla stora saker som du har nämnt.
Men det finns väldigt mycket vi kan göra i vår värld i vår nära omgivning som en dag kommer göra en skillnad.

Jag tycker det viktigaste är att alla hundra milliontalls idioter som är rena captialistiska och konsument slavar börjar fråga frågor och lära sig själva att hitta san information.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
jag överdrev med flit.
Det har varit andra rättegångar i USA tex med väldigt höga bötter : brott förhållanden.

Tror jag vet vilket fall du syftar på, det var en ensamstående mamma med barn som åkte dit. Hon åtalades endast för 10-20 låtar men hade i själva verket delat ut fyrsiffrigt antal. Hon erbjöds också en förlikning först med en mer normal summa men vill inte gå med på det utan fortsatta hävda att hon var oskyldig.
Människan påstod att hon knappt kunde använda en dator och aldrig hade hört talas om kazaa eller vad det nu var hon körde med. Detta trots att hon skrivit en uppsats om just Napster och illegal fildelning ett par år tidigare...

Citat:

Internet ska inte vara en laglös zon, men snälla... läg ner resurser på riktiga bovar:
Organized crime, "terrorism" , pedofiler, tvättning av enorma summor osv osv...
inte världens största hot: FILDELNING.

Det är precis som plankning: "Det är plankarna som får biljetpriserna att stiga!!!"
"Det är fildelarna som förstör internet och världen"
"Det är du och din jävla plast påsse som du kastat i fel soptunna som värmer upp jordklotet"

Snälla...

Om människor skulla bara hitta egna källor och lära sig läsa istället för att bli mattade med allt skit som median spottar ut varje dag. [/B]

Ja, visst är det de grova brotten man prioriterar i första hand, vet du hur många gamla mord polisen fortsätter arbeta med i en mindre evighet?
Men bara för att det begås grova brott i samhället så betyder inte det att man helt ska strunta i all lättare kriminalitet.
Åker folk aldrig dit för en viss typ av lättare förseelser blir det mer och mer accepterat, precis det som hänt när det gäller fildelning.

Det sista du skriver om kan jag absolut hålla med om, du själv kanske borde ta och börja sätta dig in invandringsfrågan? Du kan alltid börja med länken i min signatur.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Röstberättigade medborgare som låter sig programmeras åsiktsmässigt av dassiga youtubevideos och dylikt skrämmer mig mer än vilken konspirationsfantasi som helst.

Lustigt nog är denna reaktion den mest kända på vad som armind skrev.
Aphex: Har du något annat att skriva eller tänka över hans ord?
Jag vill verkligen veta hur du tänker.

Permalänk
Medlem

Äckliga gamla gubbar Det är vad de är.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Avstängd

Ni fattar att detta inte har ett dugg med olaglig nerladdning att göra.
Tror det va i filmen Endgame som en jurnalist som bevakade bildeberg mötet 2006
fick inside tips om vad som togs upp på mötet.
1.Sänka priserna på råolja pga Chavez politik (han slängde ut alla Amerikanska oljebolag)
2. krascha bomarknaden i usa
3.Begränsa det fria ordet på nätet
Detta har altså gjorts efter kinas modell där regimkritiker stängs av från nätet tills dom bevisat motsatsen.
Självklart kallar man detta för något annat men tänk själv att om du stängs av för vad som helst räcker det att dom påstår att du laddat ner.
Man har ochså börjat censuera Alex Jones hemsidor, CENSUR i EUROPA gott folk!!

http://www.youtube.com/watch?v=rFhbSolKWP0
Sluta kalla detta teorier för nu är det fakta
New world order kommer med stormsteg... ja hit med, lissabonfördraget har sett till det

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
Ni fattar att detta inte har ett dugg med olaglig nerladdning att göra.
Tror det va i filmen Endgame som en jurnalist som bevakade bildeberg mötet 2006
fick inside tips om vad som togs upp på mötet.
......
http://www.youtube.com/watch?v=rFhbSolKWP0
Sluta kalla detta teorier för nu är det fakta
New world order kommer med stormsteg... ja hit med, lissabonfördraget har sett till det

"276 614 visningar"

Ung tjej som snackar skit : 5000000 visningar.
Hund som hoppar: 4000000 visningar.

Vi kan bara skylla på os själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Röstberättigade medborgare som låter sig programmeras åsiktsmässigt av dassiga youtubevideos och dylikt skrämmer mig mer än vilken konspirationsfantasi som helst.

Det är precis sådant här snack som låter världen fortsätta mot totalitärt samhälle. Hade jag tillhört eliten hade jag gjort likadant som dom själva gör. Tänk, mitt namn lever i oändlighet och min familj behöver aldrig mer jobba mer än att hålla idioter ovetandes om makten familjen besitter med.

Apex du är vad vi "konspirationsfanatiker" kallar ett får, följer elitens fotspår som ett får följer herden.

Man kan inte kalla "New World Order" konspiration längre då det är fakta och används flitigt i TV. Folk accepterar det som ett vanligt ord och tror att det inte är något farligt med det.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Det är precis sådant här snack som låter världen fortsätta mot totalitärt samhälle. Hade jag tillhört eliten hade jag gjort likadant som dom själva gör. Tänk, mitt namn lever i oändlighet och min familj behöver aldrig mer jobba mer än att hålla idioter ovetandes om makten familjen besitter med.

Apex du är vad vi "konspirationsfanatiker" kallar ett får, följer elitens fotspår som ett får följer herden.

Man kan inte kalla "New World Order" konspiration längre då det är fakta och används flitigt i TV. Folk accepterar det som ett vanligt ord och tror att det inte är något farligt med det.

Jag håller med.

Det är roligt alla tror på det som nyheterna skriver men har så svårt att tro på dessa fantasi konspirationer...

Varför?
För att sanningen är läskig?

Ta tex kändisar och vips:

Dom får gratis inträde överalt, gratis mat, gratis produkter för att dom används som reklam , dom har förträde överallt osv...
Detta är något vi alla känner till, right?

Nu, ta detta och tänk större: regeringar, politiker, väldigtrika mänsikor , coorporations och etc: dom lever på samma sätt med en liten skillnad: iställer för listan jag har nämt ovan är listan mycket läskigare, för att den är på mycket högre och global nivå.

Det har varit så i flera tusen år, varför är det så svårt att tro att det inte är en konspiration? för att du kan surfa sweclockers och köpa dator prylar när du vill?
För att du kan jobba med vad du vill och köra vilken bil du vill? ( vilken du har råd med )

Detta är endast en modärn form av slaveri.
Bästa slaven är den som inte vet att han är en slav.

Permalänk
Medlem

hoppas att folk börjar bojkotta alla jävla medieföretag nu. Det är ju inte klokt att de ska använda stålar som de får in av oss att jaga oss med:/

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Man tar bort det bästa med internet... Nästa steg hoppas jag är att lägga ner internet.

Japp, men då startar vi frihetskämpar ett nytt internet... kopimInternet!

(membership by invite only)

Men det låter ju jättebra att alla är skyldiga tills de har bevisat motsatsen. Jag tycker vi ska ta bort alla riksdagsval och folkomröstningar öht också, det är ju bara slösande med resurser. Människor som ifrågasätter det kan vi ju sätta i fängelse. Sen tar vi bort internet som det är idag, och inför e-mail 2.0 som enda kommunikationsmöjlighet. Där kontrolleras alla mail och olämpliga åsikter tas bort. Bra va?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Låter som en jätte bra ide! den ska jag bannemej lägga fram i skolan så får vi se vad dom tycker!

Visa signatur

4790K @4.6 | EVGA GTX1080 Founders Ed. | 16gb ram | 240+120+40gb ssd | 14TB mekanisk lagring

Permalänk
Medlem

Till väst har vi England som vill stänga av individer från internet. Sen har vi Finland som vill se internet som en rättighet för dess invånare. Samma mynt men perverst olik hantering

Jaja. Jag får väl skaffa comviqs trådlösa nätverk.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm