AMD Radeon HD 5970 – världens längsta grafikkort

Permalänk
Medlem

skulle det inte vara en 5850 tillsammans med 5870?
3500 + 2500, där har man priset då

Permalänk
Medlem

Tur att man har ett 800d o.o

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minibite3
Hahaha! Jag började asgarva när jag såg det kortet!
Klockren rubrik

Vissa är lättroade.. antar att du syftar på världens längsta kort> världens längsta penis.
Suck på vissa människor som endast tänker på en viss sak ^^

Själv tänkte jag inte alls på rubriken.

Permalänk
Medlem

Vilket jäkla kort, det blir till att köpa ett Cooler Master ATCS 840 eller Corsair Obsidian 800D senare

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk

Jag fattar inte det med rubriken?
Vad är det som är så kul?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tapz
Framtidens chassi?
http://whatimg.com/images/94262310909525244007.png

Något för konstfack?

Länken funkar inte

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Kortet ser riktigt uppkäftigt ut....Nu börjar chassi skissarna att skissa förfullt på nya lådor som är en meter ljupare...samt att vi får börja med att ställa in köksbordet i dator rummen för att allt ska få plats....

Permalänk
Medlem

Nu blev man glad att man har ett 1200! Ska bli intressant att se hur det presterar och hur temperaturerna blir.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Yes, nu kanske man kan få igång MSröj......

Visa signatur

Asus M3A32-MVP Deluxe AMD Phenom 9750 Quad-Core 2.4GHz 4x1MB Corsair TWIN2X4096-8500C5DF Dominator 2x2048MB DDR2 XMS2-8500 1066MHz 5-5-5-15 *WITH AIRFLOW FAN* Asus Extreme Radeon HD3870X2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
jag skulle bara bli äcklad, och en person som kör quadfire är dum i huvudet, så nej han skulle inte få en större e-penis, snarare en mycket mindre.

Jadå, om man inte tycker som dig och man har pengar att köpa sånt så är man helt klart dum i huvudet!

Permalänk

Ser ju ut som det nästan inte får plats i ett antec 1200 Oo inte normalt..

Permalänk
Medlem

Dålig trend detta, snart blir grafikkorten lika långa som ett chassi på längden

Permalänk
Medlem

Antar att Hemlock kommer bli bättre än två HD5870 i CF?

Visa signatur

MK: Gigabyte P55-UD4 | CPU: Intel Core i5 750 | GPU: 2 x HIS Radeon HD5870 i CF | RAM: Corsair 4x2 GB 1600 MHz XMS3 | PSU: Corsair HX 750W 80+ | HDD: 1TB Samsung Spinpoint | Chassi: Fractal Design Define R2 Svart | CPU-kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Fläktar: Fractal Design Silent Series 3 x 120mm, 2 x 140mm samt Scythe 120mm S-FLEX 1600 | OS: Windows 7 Professional 64-bit | Tangentbord: Steelseries 7G | Mus: Qpad 5K | Musmatta: Razer Destructor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Antar att Hemlock kommer bli bättre än två HD5870 i CF?

Hemlock kommer antagligen bli något sämre än 5870 i CF då det med största sannolikhet rör sig om just två 5870 kretsar i kortet, möjligtvis något nerklockade/strypta för att inte generera för mycket värme. Och det är svårare att kyla två kretsar på ett kort än två separata kort.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunden
Antar att Hemlock kommer bli bättre än två HD5870 i CF?

Nej. 5870*2 blir bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
Nej. 5870*2 blir bättre.

Om du har rätt, blir jag glad. dock tror jag detsamma, är inte missnöjd med prestandan med mina 5870

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tur att man har ett 800d o.o

så du har bestämt dig för denna dubbelmacka alltså?

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

AMD meddelar dock att modellen på bild är ett testexemplar och att de slutgiltiga grafikkorten kan se annorlunda ut.

HD5970 kan bli mindre än testexemplaret (eller?)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rafferaffe
Om du har rätt, blir jag glad. dock tror jag detsamma, är inte missnöjd med prestandan med mina 5870

Vad har du för moderkort?

Permalänk
Avstängd

Kylaren FAIL!!!!! att dom inte lärde sej ifrån 4870x2 kortet....

Permalänk
Medlem

Tror 2x5870 blir bättre
Sen är det lite oroande att det "bara" sitter en 6 pins + en 8 pins
detta borde inte räcka till om det är nästan samma effektförbrukning som 2x5870
Är detta kort strypta 5870 GPU kanske

Borde behövas 3 kontakter egentligen för att komma upp i tillräcklig kapacitet enligt gällande standard.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
någon som vaknade på fel sida i morse? Är ganska säker på att du skulle hoppa som en liten skol flicka om du fick ett sånt kort.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
quadfire är väldigt avtändande för mig.
Massa drivrutinsproblem, prestandaproblem, temperaturproblem, etc etc.
Och sen det att man får betala en himla massa extra för typ 10% mer prestanda jämfört med vanligt crossfire.

Nej tack. Skulle nog inte ens ta emot en andra HD5970 om jag så fick den gratis.

Förresten, angående e-penis, nej jag skulle inte bli avundsjuk på nån som har 2st HD5970, jag skulle bara bli äcklad, och en person som kör quadfire är dum i huvudet, så nej han skulle inte få en större e-penis, snarare en mycket mindre.

Jag skulle då utan tvekan hoppa som en hel klass med skolflickor om jag fick två 5970. Hårdvaruporr så det smäller om det.
Sen att det säkert skulle innebära en massa strul det är ju en annan femma. Faktum kvarstår dock. Hårdvara ÄR roligt.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DilluTioN
Jag fattar inte det med rubriken?
Vad är det som är så kul?

Ja inte står det då världens längsta lång

Visa signatur

Skädda, Gös, Röding, Bleka, Havskatt, Kveite

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Q9550 @ 3.8Ghz | Asus P5Q-PRO | AMD Radeon HD6950 2GB (Unlocked @ 865Mhz) | Corsair TX650W | Corsair XMS2 (2+1)x2GB | A-Data SP900 128GB| WD Caviar Blue 320GB | Fractal Design R3 | Noctua NH-U9B |

Permalänk

tror ni att de får plats i ett antec 900?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
tror ni att de får plats i ett antec 900?

Undrar det samma.... ;D

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Var det inte ATi som sa att quadfire skulle kunna ge upp till 90% högre prestanda i w7 än vista förut?

Jo men om quadfire gav 30% bättre prestanda än crossfire med vista så ger ju W7 57% bättre prestand med quadfire jämfört med crossfire...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Tror 2x5870 blir bättre
Sen är det lite oroande att det "bara" sitter en 6 pins + en 8 pins
detta borde inte räcka till om det är nästan samma effektförbrukning som 2x5870
Är detta kort strypta 5870 GPU kanske

Borde behövas 3 kontakter egentligen för att komma upp i tillräcklig kapacitet enligt gällande standard.

Det är troligtvis 2x5850

AMD har sagt att det inte går att göra 2x5870 just pga effektförbrukningen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Tror 2x5870 blir bättre
Sen är det lite oroande att det "bara" sitter en 6 pins + en 8 pins
detta borde inte räcka till om det är nästan samma effektförbrukning som 2x5870
Är detta kort strypta 5870 GPU kanske

Borde behövas 3 kontakter egentligen för att komma upp i tillräcklig kapacitet enligt gällande standard.

Från vad jag sett på "läckta" roadmaps osv så är inte hemlock två 5870 rakt av utan en kombination av komponenter från 5870 och 5850 samt något nedklockat. Det finns väl iofs all anledning att vara källkritisk och ta det med en nypa salt, men det är inte omöjligt att man blivit tvungen till det för att få bukt på värmen. Det kan förklara kontakterna möjligen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Det är troligtvis 2x5850

AMD har sagt att det inte går att göra 2x5870 just pga effektförbrukningen.

Effektförbrukning går ju lösa med 3 kontakter (eller 4) istället för 2, ser inte problemet med det riktigt..

värmen lite knepigare, går ju lösa med 3 slotskort större kylare, större effektivare fläktar, men då blir nog kortet dyrare än 2 x 5870 = väldigt oprisvärt

Visa signatur

Acer Predator Helios 300