avaktivera automatiska uppdateringar, ubuntu server

Permalänk
Medlem

avaktivera automatiska uppdateringar, ubuntu server

Vid installationen valde jag att server skulle endast skulle köra in säkerhetsuppdateringar. Detta var dumt eftersom varje gång en ny kernel blir installerad måste jag gå till server och konfigurera om vmware.

Finns det något ställe där man kan avaktivera uppdateringar? Jag vill alltså inte ha några uppdateringar alls, inte änns säkerhetsuppdateringar.

För övrigt kör jag Ubuntu Server 9.04.

Permalänk
Medlem

Re: avaktivera automatiska uppdateringar, ubuntu server

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Vid installationen valde jag att server skulle endast skulle köra in säkerhetsuppdateringar. Detta var dumt eftersom varje gång en ny kernel blir installerad måste jag gå till server och konfigurera om vmware.

Finns det något ställe där man kan avaktivera uppdateringar? Jag vill alltså inte ha några uppdateringar alls, inte änns säkerhetsuppdateringar.

För övrigt kör jag Ubuntu Server 9.04.

http://ubuntu-tutorials.com/2006/10/07/automatic-updates-ubun...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Citera där det står hur man avaktiverar automatiska uppdateringar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Citera där det står hur man avaktiverar automatiska uppdateringar.

Vadå, ska man behöva hålla dig i handen? Det verkar ju vara en crontab? Ta bort det/inaktivera den?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Kul att du gissar dig fram. Tackar för svar men har redan kollat i crontab och det är inte där automatiska uppdateringsinställningen ligger. Har kollat i varenda crontab som ligger i /etc, men ingen av dom har något med automatiska uppdateringar att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elactos
Kul att du gissar dig fram. Tackar för svar men har redan kollat i crontab och det är inte där automatiska uppdateringsinställningen ligger. Har kollat i varenda crontab som ligger i /etc, men ingen av dom har något med automatiska uppdateringar att göra.

Ja om alla hade haft definitiva svar på alla frågor på detta forum så hade inte många trådar haft mer än 2-3 inlägg. Förstår inte riktigt hur du tänker?

Nej jag är absolut inte säker, jag försökte bara komma på förslag men med din attityd så är jag inte så sugen på det längre.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder