AMD: Nvidia bryr sig inte om gamers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
AMD börjar ju bli värre än fanboysen här på forumet med smutskastning.. Kan de inte bara låta fakta tala sitt istället för att hålla på som små dagisungar?

+1

Om man ser till storsäljarna inom datorspel så kräver sällan de titlarna värsting-grafikkort. De bästa titlarna erbjuder mer än bara bra grafik... Och fysik skulle kunna förbättra spelkänslan vilket jag uppskattar

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Felet här är att ni istället för att läsa vad som sagts väljer att tro på tolkning/vinkling som nyhetsskribenten gjort.
Säger inte att den nödvändigtvis är fel men om man istället väljer ut följande citat så sätt nyheten i ett annat ljus.

"AMD's senior manager of developer relations, Richard Huddy, told HEXUS it looks to him as if NVIDIA is "somewhat abandoning the gaming market."

I följande citat väljer man sedan ut den del som gör att citatet kan tolkas på värsta möjliga sätt.

"It's not like our only focus is on gaming, but it appears NVIDIA is in a kind of sneering mode towards game players at the moment," Huddy told us, adding that in his opinion, it was quite possible to diversify focus, without abandoning gamers and the gaming market."

Rekommenderar helt enkelt därför att ni läser igenom nyheten/artikeln på hexus och inte reservationslöst godtar den tolkning som gjorts av sweclockers nyhetsskribent.

Det här, känns lite som dom gör saken mycket större än vad det är för skojs skull.

Permalänk

Vilken värdelöst rubrik.. på riktigt. Ingenstans i källan står det där, intrycket av vad AMD sagt blir helt annorlunda om man faktiskt läser källan, gänte detta... Tycker det verkar vara Sweclockers som smutskastar AMD och inte AMD som "smutskastar" nVidia. Hela artikeln och framförallt rubriken visar tendenser, inget någon seriös skribent av ett journalistiskt slag skall hålla på med. Gör om gör rätt!

Ni som inte läst källan, gör det.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Återigen börjar folk skrika smutskastning utan att ens läsa vad som sagts.

Sweclockers föder fanboysen med bränsle...

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrStalker
whine whine whine, är det allt de har att erbjuda från AMD? Herregud, vilka mongos.

Du och många andra borde läsa artikeln först, ljushuvuden...

Att Sweclockers vinklar nyheter till höger och vänster är inget nytt, man kunde förvänta sig att alla här läser vad källan har at skriva innan de kommenterar, men uppenbarligen är det många här som saknar den typen av intelligens.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Vad spelar det för roll om aktieägarna har aktier i båda? Dom har ju ändå ingen rösträtt i båda företagen så vad är det du vill ha sagt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Men du skrev ju det motsatta, att aktieägarna inte skulle ha någon rösträtt. Ville du bara vara undantaget som bekräftade regeln eller? Hjälp oss förstå här!

Notera att jag skrev "båda", alltså båda samtidigt, det går sålänge företagen har gemensamma projekt men såfort dom har konkurrerande produkter så kan det bli extremt kärvigt för ett företag att ha 1 part som har stor rösträtt i båda företagen!

Att ha aktier i båda bolagen är inga problem!

Antitrust kan ibland vara extremt petiga, man får inte ens dela upp marknaden mellan 2 företag man har rösträtt i.

Så jag förstår inte hans post:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schadow1
En kompis till mig visade aktieägarna i dom olika företagen...

det visade sig att ett par stora har aktier i båda .. detta är bara ett spel för muppar

all reklam är bra reklam

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

nvidia mjölkar pengar ur konsumenter på massa dyr skit med onödiga grejer. PhysX, pff, återkom när fler än 10 spel stödjer detta.

Man kan bara beklaga att folk slänger så mycket pengar för så lite prestanda...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Ärligt talat. Vet inte vad som är värst med dessa nyhetsartiklar.
Den usla översättning och selektering som görs.
eller
Alla junisars ointresse att kolla upp fakta innan dom börjar skrika.

Permalänk
Medlem

Skönt hur alla Fanbois krype fram ur sina dator hörnor när det kommer fram en sådan här rubrik

Varit ovanligt mycket skitsnack i nyhets flödet i dag, måste väll bero på att det inte finns några riktiga nyheter att skriva om. Det är oroande tyst framförallt från Nvidia, de har bara ~1,5 månad på sig att få fram en "rimlig" mängd nya 40 nm grafikkort om det inte ska bli pannkaka av alltihopa. Och det verkar bara gå marginellt bättre för AMD:s 58xx kort.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Gillar inte resonemanget från nvidias sida. Fattar inte hur man kan dissa en gammal trogen publik. Det visar sig hur korten presterar och hur dom ska gå till väga. Annars får det bli ATI för min del också.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Konstig tolkning av artikel författaren av ett lättviktigt uttalande tycker jag.
Inget att bli upprörd över, det är ju inte direkt någon hemmlis att nVidia inte har höjd prestanda för spelare som första prio i nästa serie.
(blir säker ändå ett kort som duger mera än väl till att spela på)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Vad är det om inte ett bevis på att nVidia släpper fokuseringen på gamers?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Gud vad Amd varit löjliga den senaste tiden, jag som föredragit Ati kort pga nvidias dåliga attityd.
Men nu börjar jag nog ändra uppfattning..

Edit: Bra att man inte läser källan först..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
Konstig tolkning av artikel författaren av ett lättviktigt uttalande tycker jag.
Inget att bli upprörd över, det är ju inte direkt någon hemmlis att nVidia inte har höjd prestanda för spelare som första prio i nästa serie.
(blir säker ändå ett kort som duger mera än väl till att spela på)

Håller med. Det är ju inte precis som att AMD säger "Fan vad Nvidia suger på spelfronten idag" som tydligen många tolkar det, om man läser kommentarerna till artikeln.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Gud vad Amd varit löjliga den senaste tiden, jag som föredragit Ati kort pga nvidias dåliga attityd.
Men nu börjar jag nog ändra uppfattning..

Eh, testa att föredra företagen pga vad de gör och inte vad de säger.
Gör de bra kort och inte hindrar sina konkurrenter så är det bra företag.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Klarar ett grafikkort av att göra grova beräkningar utöver grafisk rendering leder det förhoppningsvis till att spelföretagen gör så att spelen stödjer GPGPU vilket i sin tur gör så grafikkortet avbelastar processorn.
Vilket i sin tur underlättar för de som inte har sina processorer överclockade 1000MHz över standard bara för att slippa CPU flaskhalsning...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
nvidia mjölkar pengar ur konsumenter på massa dyr skit med onödiga grejer. PhysX, pff, återkom när fler än 10 spel stödjer detta.

Wikipedia har en lista med spel som använder PhysX. Jag har inte orkat räkna dem, men det är i alla fall något fler än 10 spel med på den listan

Förhoppningsvis så kommer OpenCL och DirectCompute att börja utnyttjas till fysik, så att både Nvidia- och AMD-kort kan användas till fysik-beräkningar utan krångel.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cuteshark
Ärligt talat. Vet inte vad som är värst med dessa nyhetsartiklar.
Den usla översättning och selektering som görs.
eller
Alla junisars ointresse att kolla upp fakta innan dom börjar skrika.

Helt klart rubrikläsarna.

Dom läser rubriken.
Dom läser inte artikeln.
Dom läser inte det som artikeln länkar till.
Dom läser inte tråden.

Sen skriver dom in lite ordbajs och flyger vidare till nästa tråd.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Helt klart rubrikläsarna.

Dom läser rubriken.
Dom läser inte artikeln.
Dom läser inte det som artikeln länkar till.
Dom läser inte tråden.

Sen skriver dom in lite ordbajs och flyger vidare till nästa tråd.

Du har helt rätt Ratatosk.

Jag är så less på dessa ordajsare som bara läser rubrikerna.

Visa signatur

janee

Permalänk

Benägen att hålla med Ratatosk.
Problemet som jag ser det är att den s k journalistik som emellanåt bedrivs är så totalt tragisk. Och med tanke på klientelet som dom vänder sig till så är det nästan på gränsen till uppvigling.
Inga "vuxenpoäng" tilldelas i dagsläget till vare sig de som skriver eller en del av de som läser/tolkar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Wikipedia har en lista med spel som använder PhysX. Jag har inte orkat räkna dem, men det är i alla fall något fler än 10 spel med på den listan

Förhoppningsvis så kommer OpenCL och DirectCompute att börja utnyttjas till fysik, så att både Nvidia- och AMD-kort kan användas till fysik-beräkningar utan krångel.

Bara för att ett spel har PhysX betyder det inte att det stöder hårdvaruaccelererad fysik.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

hahaha krigsförklaringarna är gjorda, krigsropen och glåporden är i luften, man skramlar med svärden och förbereder till slaget och försäkrar sig att man har tillhängare (potensiella köpare) på båda sidor med smutskastning. Ni som inte sett dessa giganter flyga i synen på varandra förut har en rolig tid framför er... Vi gamla geeks har sett detta några gånger och vet att det är detta som driver utvecklingen framåt för oss alla, alltså nyttigt pådrivande. Om inte Nvidia hadde planer att fokusera på gamers, så var säker på att detta ger dom blodad tand, för dom kan ju inte mista ansikte för ATI på något område , speciellt inte när Ati just trampat dom på tårna med 5800 serien så hårt att dom knappt hänger kvar annat än i köttslamsor... Detta slaget blir hårdare och nyttigare än något på många år dock när båda har så revolutionerande teknik ligger både på bordet och lite gömt i rockärmen... Ska bli riktigt roligt att se alla fanbois explodera på varann härinne med speciellt de yngre som inte är van med att nvidia och ati smutskastar varandra så grovt som det vi kommer se framöver...

Permalänk
Medlem

*host*Ageia*host* tyckte bara att rätt företag ska ha credd.. Visst nvdia köpte ageia men de var som sagt ageia som gjorde physx inte nvidia men visst nu börjar de bli lite mkt smutskastning men de e ju inget nytt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dravond
*host*Ageia*host* tyckte bara att rätt företag ska ha credd.. Visst nvdia köpte ageia men de var som sagt ageia som gjorde physx inte nvidia men visst nu börjar de bli lite mkt smutskastning men de e ju inget nytt...

Det är ju ett önsketänkande , men jag hoppas att Ageia kunde bli fristående mjukvaruföretag som utvecklade programvara man kunde utnyttja på vilken gpu man önskar själv genom att köpa loss programvaran för en skälig summa istället och att cuda hängde på Ageia i processen....

Permalänk
Medlem

En liten grej som kan vara värd att nämna här, är att PhysX även går att köra på en CPU.
Det finns många spel numera som använder PhysX. För det mesta så används det till att sprida junk när grejor exploderar och flaggor och sånt som man inte direkt tänker på när man spelar. dvs allt sånt där lullull som skulle få CPU'n att slöa ner spelet när det väl börjar hända saker.

Dock tycker jag att PhysX ännu inte kommit till sin fulla rätt ännu. En spelmotor som skulle implementera PhysX redan i grunden skulle göra stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Bara för att ett spel har PhysX betyder det inte att det stöder hårdvaruaccelererad fysik.

Det har du ju rätt i. Det är dock fortfarande fler än 10 spel som stöder hårdvaruaccelererad fysik med PhysX, om än inte många.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
hahaha krigsförklaringarna är gjorda, krigsropen och glåporden är i luften, man skramlar med svärden och förbereder till slaget och försäkrar sig att man har tillhängare (potensiella köpare) på båda sidor med smutskastning. Ni som inte sett dessa giganter flyga i synen på varandra förut har en rolig tid framför er... Vi gamla geeks har sett detta några gånger och vet att det är detta som driver utvecklingen framåt för oss alla, alltså nyttigt pådrivande. Om inte Nvidia hadde planer att fokusera på gamers, så var säker på att detta ger dom blodad tand, för dom kan ju inte mista ansikte för ATI på något område , speciellt inte när Ati just trampat dom på tårna med 5800 serien så hårt att dom knappt hänger kvar annat än i köttslamsor... Detta slaget blir hårdare och nyttigare än något på många år dock när båda har så revolutionerande teknik ligger både på bordet och lite gömt i rockärmen... Ska bli riktigt roligt att se alla fanbois explodera på varann härinne med speciellt de yngre som inte är van med att nvidia och ati smutskastar varandra så grovt som det vi kommer se framöver...

Tycker inte ATI har varit kaxiga förr. De verkar ha mopsat upp sig lite mer.
Iofs så är det här ganska lindrigt mot vad Nvidia lyckas skicka ut ibland.
Man måste mer eller mindre tolka ATI uttalandet negativt för att det ska få någon makt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Att skilja proffsen från spelarna låter som att hugga av ett ben, båda behövs och vem som köper korten skall väl vara skit samma bara man kan tjäna pengar på dom.

Sedan säljer man väl mer till spelnördar än till proffs?!

Mycket konstigt...!

Kan det ligga politik bakom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lordsqueak

Dock tycker jag att PhysX ännu inte kommit till sin fulla rätt ännu. En spelmotor som skulle implementera PhysX redan i grunden skulle göra stor skillnad.

Synd då att den bara kommer fungera på datorer som har Nvidia kort, så det kommer aldrig att hända.
Jo vi tänkta lägga 50 miljoner på den här fina spelet, förresten det är bara hälften av alla potentiella kunder som har hårdvara som spelet fungerar på. För resten kör inte Nvidia kort

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

proffs ftw lol

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.