VIA uppdaterar Nano

Permalänk
Melding Plague

VIA uppdaterar Nano

Taiwanesiska VIA tävlar mot Intel Atom med en ny version av den strömsnåla procesorn Nano.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Läskiga siffror på idle power. Otroligt bra, om jag får säga det själv.

Edit:

Jag lyckas inte hitta några liknande siffror gällandes Intel Atom. 1W-4W TDP men så lågt som 0.01W "idle power consumption" hittar jag på deras officiella sida. Det är ett absolut lägstavärde, ingen aning om VIAs siffror är specifierade på samma sätt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

ett par hundra sådana kärnor=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk

VIAs logga är snygg Nano plattformen är bättre än intels atom pga större möjligheter osv. Man slipper ju intels sumpiga 950GMA kretsar ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk

om man tittar på via plattformen vs intelplattformen borde den väll spöa skiten ur den, både i prestanda och strömkonsumtion

Permalänk

Ge mig L3100 + ion2 med 6sata 600 och usb3. vad mer kan man önska?:)

edit: Prestandatester också, så klart

Permalänk
Medlem

Tillgången och information om datorer med VIA är det största problemet tycker jag.

Jag köpte en ASUS Eee 1000H förra vinter.
Ville köpa en likvärdig dator fast med Via Nano och chrome 9 det då fans någon att köpa och knappt någon info om färdiga produkter.

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på dual core varianten...

Permalänk
Medlem

Nej det är fruktansvärt vad svårt det är att få tag på VIA produkter, helt otroligt att de får något sålt överhuvudtaget. Verkar ju som om inget företag använder deras produkter. Jag kan mycket möjligt ha fel.

Hoppas VIA verkligen kommer igång med lanseringen av dessa nya uppdaterade varianter.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

VIA är bara ett sätt för intel att ta x86 på embeded maknaden.