MISCO, kan man lita på dem egentligen!?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Häggeby
Registrerad
Maj 2009

MISCO, kan man lita på dem egentligen!?!

För ett antal veckor sedan så gav min gamla disk upp och ville inte längre fungera.

Jag beställde då en ny WD disk från MISCO som när den kom skrapade och lät otroligt mycket, den disken skickade jag då tillbaka till MISCO som fick den utbytt av WD.

Men ersättningsdisken från WD skrapade ännu mer och hade även ett ihållande högfrekvent ljud som höll på hela tiden då den var i drift. Denna disk skickade jag även den tillbaka till MISCO i måndags förra veckan.

Idag fick jag en avi från posten där det stod att jag hade paket från MISCO att hämta, dock så stod det på avin att det var postförskott och att jag skulle vara tvungen att betala 158:- för att få ut disken.
Ringde då och frågade MISCO varför jag skulle betala och jag fick till svar att de inte funnit något fel med disken och då skickat tillbaka samma disk till mig igen.

Av någon anledning accepterade jag detta och gick för att lösa ut mitt paket från posten.
Till min förtvivlan så har de som jobbar med returer på MISCO inte förslutit antistat påsen för disken och den har då glidit ut till kanten av paketet och fått ena hörnet intryckt.

Vad ska jag göra nu!?!
Hur pass mycket skadas en disk av att bli tillslagen på de viset? Och vad kan jag begära av MISCO?

*Motherboard: P8Z68-V/GEN3 * PSU: AX860W * GPU: - * CPU: INTEL i7-2600K @ 4.5GHz *RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-15000 1866MHz (4X4GB), CL9-9-9-24 *SSD: 2x Corsair Force 3 120GB (RAID 0) * Windows 10 Pro*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Häggeby
Registrerad
Maj 2009

Kan påpeka att jag även försökte häva köpet efter försa reparationen

*Motherboard: P8Z68-V/GEN3 * PSU: AX860W * GPU: - * CPU: INTEL i7-2600K @ 4.5GHz *RAM: Corsair XMS3 Vengeance 16GB DDR3 PC3-15000 1866MHz (4X4GB), CL9-9-9-24 *SSD: 2x Corsair Force 3 120GB (RAID 0) * Windows 10 Pro*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2007

Om det är en transportskada så måste det omgående reklameras till postens kundtjänst som troligen vill undersöka paketet. Om de anser att det är deras fel så får du ersättning av posten. Anser det att det beror på dålig emballering, så tar du dina högupplösta bilder (som du redan har tagit innan reklamationen till poten) och mailar misco och förklarar det hela och visar vad posten har kommit fram till. Tyvärr kommer nog allt ta ett tag och du kommer stå utan disk ett tag.

En massa gamla jävla hårddiskar som som fyller upp datorn och får den att i kombination med processorn och grafikkortet även fungera som element när man fryser

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg (Hising island)
Registrerad
Nov 2005

omgående reklamation till posten nu med detsamma!!! De bara göra det! Sätt fart nu på direkten. Inget att diskutera

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Tänk på att reklamationen måste göras inom 5 arbetsdagar, annars är du tyvärr sent ute.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Tänk på att reklamationen måste göras inom 5 arbetsdagar, annars är du tyvärr sent ute.

Konsumentköplagen säger inom 2 månader och det måste ju även gälla Posten.

Primär: MBPr 13", Core i5 4288U, 16 GB, 512 GB SSD Desktop: FD Define R5, 8700K, 16 GB, RX480, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB, Dell U3415W, Elgato TB Dock VM-värd: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian Brandvägg/Router: Celeron N3150, 4 GB, 64 GB SSD, Debian