"Glöm Fermi 2009"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
För att? de är ju lika bra samt att 5770 har DX11.

Sista halmstrået att gripa efter nu eller vadå? "artikeln måste ju vara medvetet fabricerad av en ATI fanboy"

Kan du inte bara ge upp och inse sanningen..

Orkar inte leta upp artikeln nu men nVidia hade ju mer reklamationer på förra generationens kort än vad ATI hade.

Åter igen, ge upp men dina grundlösa smutskastningar

Så för att två "oberoende" person säjer detta så är det sant?

Vi vet ju inget om dessa källor, dom skulle kunna vara vem som helst. Det skulle möjligtvis stämma eller inte men detta sätt som swec publicerar det på verkar ytterst suspekt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
För att? de är ju lika bra samt att 5770 har DX11.

För att jag sitter med XP & tycker om PhysX. (minoritet, jag vet )
Sedan så är 4870 högljudda och varma..

Kortet jag beställt har även tex fått följande "review-awards":
Tweaktown Editor's Choice!
OCC Gold
Guru3D Top Pick
TechPowerUp! Recommended

Så ja, det känns som ett bra köp för min del.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
5770 spöar ju 260gtx på alla punkter så.

Källa?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Proffsmoddare

Tycker att sweclockers håller en bra ställning. Skulle säga att dem är ganska neutrala. Mycket bättre än många andra sidor i alla fall.

Jag har haft både nvidia och amd(ati) kort. Jag kan säga att de har varit ungefär likvärdiga. Dock så tycker jag att kylningen från nvidia har varit snäppet tystare/bättre på de kort JAG har haft i alla fall.

Har vet 2st polare med 4800serien. Och båda deras fläktar har börjat låta sjukt mycket (kan vara utur). Kanske dock beror på partnertillverkaren. Vet att ett är ett sapphire 4850 och det andra är ett 4870 (dock inte sapphire).

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

äh, Rage kommer ju inte 2009 så vad spelar det för någon roll.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Så för att två "oberoende" person säjer detta så är det sant?

Vi vet ju inget om dessa källor, dom skulle kunna vara vem som helst. Det skulle möjligtvis stämma eller inte men detta sätt som swec publicerar det på verkar ytterst suspekt.

Kanske för att om dom avslöjade dom källorna direkt så skulle många inbitna nvidianhängare hugga direkt och gnälla om korruption och köpta köpta sidor hela tiden??Brukar ju bli så på stubben när det kommer negativa nvidianyheter.
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

I dom flesta test vinner HD5850 över GTX285 som kostar ca. 2600-2800kr för 5850 och 3200-3500kr för 285. nVIDIA borde sänka priset för 285 till 2000-2500kr...

GTX295 vinner över HD5870 (i alla test jag sätt) som kostar ca. 4500-5000kr för 295 och 3600-3800kr för 5870. Där borde nVIDIA sänka priset till 3500-4000kr...

Varför är nVIDIA så j*vla över prisade, kostar ju en hel tusenlapp mer än dom är värd. Förvånar mig om Fermi kommer att kosta under 5000kr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Kanske för att om dom avslöjade dom källorna direkt så skulle många inbitna nvidianhängare hugga direkt och gnälla om korruption och köpta rescencenter hela tiden??Brukar ju bli så på stubben när det kommer negativa nvidianyheter.
MvH albanen..

För det har ju aldrig varit ett problem för ATI fanboysen på detta forum?

Någon som kommer ihåg debatter i still med "Nu jävlar kommer ATI käka upp Nvdia när det nya kortet kommer" eller "ATI kommer gå Nvidia ifråga om marknadsdelar vilken sekund som helst"....

Folk får fan ta och ge sig..

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Så för att två "oberoende" person säjer detta så är det sant?

Vi vet ju inget om dessa källor, dom skulle kunna vara vem som helst. Det skulle möjligtvis stämma eller inte men detta sätt som swec publicerar det på verkar ytterst suspekt.

Vi skulle kunna slå vad om tusen kronor, men det skulle kännas som att lura godis från småbarn.

Googla lite om Nividias Tegra i stället, där finns det mycket som borde muntra upp dom som gillar Nvidia.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Goda nyheter för en AMD-ägare. Nu hinner de förhoppningsvis sälja många 5800-kort innan Nvidia kommer med sin värsting.

Har en känsla av att Fermi kommer ge AMD/ATi rejält på nöten, just för att 5800 inte var någon jättesensation.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Blir helt klart 5970 om ati släpper det.

Permalänk

hoppas ati kan fixa sina drivisar nu, har både nvidia och amd/ati, och ingen av deras drivisar är speciellt mycket att hänga i julgranen.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Goda nyheter för en AMD-ägare. Nu hinner de förhoppningsvis sälja många 5800-kort innan Nvidia kommer med sin värsting.

Har en känsla av att Fermi kommer ge AMD/ATi rejält på nöten, just för att 5800 inte var någon jättesensation.

Därför väntar jag mer än gärna lite längre än väntat på Nvidias svar

Har inge bråttom med DX11 direkt.
Och mitt 4870 eller som jag har i burken nu GTX260 GL+ duger fint ett tag till.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Blir helt klart 5970 om ati släpper det.

Trött på din trippelskalle märker jag :D?

Själv väntar jag också på 5970 om priset är rätt.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Nvidia slår ifrån sig med näbbar och klor för att inte bli nästa 3dfx.

Ett kraftfullt, men stort och försenat grafikkort... hmm...

Jag menar, de har ju tom ändrat syn på sig själva (iaf utåt) till ett mjukvaruföretag och satsar allt mer på sina mobila plattformar och styrkretsar.

Snart kommer väl ett företag som vill men inte har någon fantasi att köpa upp Nvidia.
Kanske en annan stor processortillverkare vars techdemo av deras första grafikkort inte övertygade någon.

It's the SLI-curse I say!

Permalänk
Medlem

8800 Ultra kostade väl runt 800$ när det släpptes?

Permalänk
Medlem

stämmer detta ungefär ?

5850 prestanda mellan gtx 275 och gtx 285
5890 presteranda strax över gtx 295

Är jag helt ute å cyklar eller är detta ungefär.

Permalänk
Medlem

fn menade 5870 ej 5890 i förra inlägget

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Essin
För att? de är ju lika bra samt att 5770 har DX11.

Sista halmstrået att gripa efter nu eller vadå? "artikeln måste ju vara medvetet fabricerad av en ATI fanboy"

Kan du inte bara ge upp och inse sanningen..

Orkar inte leta upp artikeln nu men nVidia hade ju mer reklamationer på förra generationens kort än vad ATI hade.

Åter igen, ge upp men dina grundlösa smutskastningar

Ang, det att Nvidia hade mera reklamationer än Ati är ju inte så konstigt då Nvidia sålde mer än dubbelt så många kort som ATI gjorde under den generationen ju =/ så detta var ännu ett dåligt argument. Som att säga ''Ja det händer ju mindre olyckor med flygplan än vad det gör med bilar'' finns ju miljontals fler bilar i världen än vad det finns flygplan så i detta fallet så kan man säga att ATI säljer tusentals ''flygplan'' medans Nvidia säljer miljontals ''bilar''

Så om man ser på _Helheten_ så har jag bara sett en massa olyckliga kunder mest hos ATI faktiskt...Om man räknar procentuellt.

EX, ATI säljer 1000kort 100 utav dom är sönder

Nvidia säljer 100.000kort och 10.000 utav dom är sönder så om man ser det så, så har ATI lika dåliga kort såfall ju..

Touché!

Fattar inte ens vf Swec lade upp en ''oäkta'' källa från första början? lite dåligt utav dom. Men jag gillar dom ändå <3 Swec så

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Källa

Några fördelar:

DX11 "många bra titlar är påväg"
Strömsnålare
Klockvänligare
Eyefinity

Du tycks vara intresserad utav en sak. Rå prestanda.
Stock ligger dom rätt lika faktiskt. Dock klockar 5770 såpass att det drar ifrån 260gtx lätt.

Testet nedan kan du se att ett klockat 5770 är ofta uppe och nosar på 275 nivå.

Citat:
What is there to say about the PowerColor HD5770 card other than "WOW!"?

http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd5770/15....

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_su...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Ja, jag beställde ett GTX 260 för ett par timmar sedan, finns inte särskilt mkt bättre grafikkort för under 1600kr (5770 och 4870 är inte intressant).

'

jasså?

hd4890 går ju för 1600 nu.
ganska mkt bättre än gtx260 men men, som nvidia fan så är det väll inte så mkt mer att göra än att köpa skiten och se glad ut

Edit: va visst nere på 1550~nu tom! snacka om mycket för pengarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Kortet jag beställt har även tex fått följande "review-awards":
Tweaktown Editor's Choice!
OCC Gold
Guru3D Top Pick
TechPowerUp! Recommended

Så ja, det känns som ett bra köp för min del.Källa?

Jasså, och när reviewade dem kortet tror du? Marknaden har ju förändrats en heldel sedan dess.

ati 9800pro fick 10/10 i de flesta reviews, är det fortfarande prisvärt då?

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frassen
stämmer detta ungefär ?

5850 prestanda mellan gtx 275 och gtx 285
5890 presteranda strax över gtx 295

Är jag helt ute å cyklar eller är detta ungefär.

5850 snäppet över gtx 285
5870 snäppet under gtx 295

Så ska det vara
Komihåg att 58xx serien drar mycket mindre el också!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Eller dåliga rykten från swec? man vet ju aldrig =/, Swec har ju varit på ATi's sida ett tag bakåt nu ju

Fiser Nvidia så skriver swec värsta hatbrevet om dom xD.

Lev du i din drömvärld där ett företag alltid är bäst och allt dåligt som sägs om dem är lögn...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Eller dåliga rykten från swec? man vet ju aldrig =/, Swec har ju varit på ATi's sida ett tag bakåt nu ju

Nej, det har de inte. Inte alla är så inskränkta att de inte kan uppskatta bra produkter från många olika tillverkare samtidigt; man behöver inte vara på någons sida.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palme_570
Lev du i din drömvärld där ett företag alltid är bäst ..

Verkar som du lever i din drömvärld nu ju...Finns en anledning VF Nvidia ÄR VÄRLDSLEDARE inom denna kategori Dom är helt enkelt bättre än ATI thats it, nu har ATI varit som barnrumpor och spridit rykten om Nvidia och Hypat som in i helvete samt gjort en massa annat skit. Mycket moget av ATI Tummen upp för er asså =/

Men vf ta upp en sån här artikel som inte ens är sann? då kan jag ringa till swec å säga att Intel skall släppa en ny Plattform osv xD Lol

''Oberoende källa'' detta kommer jag att tugga på länge xD, nä inte bra alls..Källor skall vara säkra innan man slänger ut dom på en världswebb! Så här sprids rykten bäst

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mintboll
Några fördelar:

DX11 "många bra titlar är påväg"
Strömsnålare
Klockvänligare
Eyefinity

Du tycks vara intresserad utav en sak. Rå prestanda.
Stock ligger dom rätt lika faktiskt. Dock klockar 5770 såpass att det drar ifrån 260gtx lätt.

Testet nedan kan du se att ett klockat 5770 är ofta uppe och nosar på 275 nivå.

Citat:
What is there to say about the PowerColor HD5770 card other than "WOW!"?

http://www.overclockersclub.com/reviews/powercolor_hd5770/15....

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_11_su...

Jag har XP, så DX11 är omöjligt.
Strömsnålare, visst är det en fördel.
Klockvänligare vet i fan, kortet jag beställt är fabriksöverklockat och presterar i många fall som GTX 280, särskilt när man överklockar det ännu mer.
Eyefinity är trams, förstår verkligen inte meningen med att koppla ihop en massa skärmar, det blir ju stora kanter..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av amd-vs-intel
Jasså, och när reviewade dem kortet tror du? Marknaden har ju förändrats en heldel sedan dess.

ati 9800pro fick 10/10 i de flesta reviews, är det fortfarande prisvärt då?

Tja, de är ju förvisso ~8mån gamla, men så satans mkt har ju inte hänt på mindre än ett år, förutom ati's 5-serie.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Vem har råd med 12st skärmar för det första? Eller ens 6st? Likabra att köpa en 50" på en gång ju -.- xD Juste då är det lika bra att köpa ett 275 som klarar av att köra i 1080P lika bra som ett 5870

Sen är det ju fult som fan och verkar bara vara typ som en ''penis förlägnare''

*trummvirvel* dagens poäng!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Jag har XP, så DX11 är omöjligt.
Strömsnålare, visst är det en fördel.
Klockvänligare vet i fan, kortet jag beställt är fabriksöverklockat och presterar i många fall som GTX 280, särskilt när man överklockar det ännu mer.
Eyefinity är trams, förstår verkligen inte meningen med att koppla ihop en massa skärmar, det blir ju stora kanter..http://www.unlimit-tech.com/blog/wp-content/Picture/ati-eyefi...

Vem har råd med 12st skärmar för det första? Eller ens 6st? Likabra att köpa en 50" på en gång ju -.- xD Juste då är det lika bra att köpa ett 275 som klarar av att köra i 1080P lika bra som ett 5870

Sen är det ju fult som fan och verkar bara vara typ som en ''penis förlägnare''

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Det spelar igentligen ingen större roll om de har Fermi ute eller inte, det som man undrar är varför de inte sänker priset på alla sina grafikkort så att de börjar konkurerra med ATI om prestanda/krona? Finns det folk som, trots att 58XX är ute, köper Nvidia GFX idag?

Jorå såg en snubbe på tuben idag som hade köpt ett GTX275. Antar att det är sånt man får ta när det inte finns 5870 kort tillgängliga i butikerna, många åker ju för att köpa grafikkort och vill så klart få med sig ett kort hem också. Nej det blir till att TSMC får igång sin produktion så att inte julhandeln får lida utav den dåliga yielden.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Skäggig legend

snacka 40nm flopp!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Sedan så är 4870 högljudda och varma..

Skitsnack. Ge oss en källa (vilket du inte kan)

Sen är du trams och inte Eyefinity. Eyefinity är en imponerande teknik, och skärmarna med mindre kanter eller inga alls kommer om du hade läst på lite. Bl.a så gör Samsung specialskärmar just för Eyefinity just nu. Eyefinity är inte bara en teknologi framtagen för 13 åriga datorspelare som klagar på kanter, utan för industriella ändamål och inom sjukvård. och en nVidia fanboy.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av frassen
stämmer detta ungefär ?

5850 prestanda mellan gtx 275 och gtx 285
5890 presteranda strax över gtx 295

HD5850 presterar rätt bra över GTX285, och kommande HD5890 kommer krossa GTX295 totalt. Ett styck HD5870 har inga problem att gå om GTX295 där det kan användas fullt ut. Dock så ligger det generellt efter med dagens drivrutiner, men det kommer ändras inom en snar framtid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Ang, det att Nvidia hade mera reklamationer än Ati är ju inte så konstigt då Nvidia sålde mer än dubbelt så många kort som ATI gjorde under den generationen ju

I grundskolan fick man lära sig vad procent innebär. Det är för att se andelen av något när man inte kan jämföra antal. Precis som siffrorna som var från RMA'er var procentsatser där nVidia hade mest problem.

[QUOTE]Så om man ser på _Helheten_ så har jag bara sett en massa olyckliga kunder mest hos ATI faktiskt...Om man räknar procentuellt.[/QUOTE]

Och du skulle i detta fallet vara "helheten"? nVidia leder som sagt andelen RMA'er.

[QUOTE]Fattar inte ens vf Swec lade upp en ''oäkta'' källa från första början? lite dåligt utav dom. Men jag gillar dom ändå <3 Swec så [/QUOTE]

Oäkta källa? Du kan fråga vem som helst som är lite insatt och inte är en hysterisk fanboy, att Fermi lanseras som tidigast Q1 2009. Det är vad jag har skrivit hela tiden länge nu på forumet. Att folk har så dålig koll att dom inte kan tolka teknisk information och ha lite koll på datorindustrin är skrämmande.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Haha, vad mycket diskutioner.

Men att anklaga Swec för att vara ATI fan är lågt. Sanning är att nVIDIA har luktat hästpung ett tag nu och Swec uppgift är att skriva om händelser i datavärlden. Ni nVIDIA Fanboys som håller fast vid era åsikter som några avdankade nazi officerare. Kriget är för i år över och nVIDIA förlora. Ni gör det bara värre med att såga andras påstående med eran vinklade arguement så det ska passa i eran bild. Så... växup!

(Sen för den delen att brusa upp sig över denna nyheten, detta har stått klart ända sedan i sommras då en känd oberoende man skrev en artikel och att nVIDIA hade klantat till det så dom skulle bli sena, nVIDIAs svar var helt enkelt att förkasta mannen och kalla honom ATI fanboy, det är precis lika dant som att nVIDIA erkände sig skyldiga och inte hade kött på bena)

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs