Permalänk
Medlem

EA Game strul

Hej,

beställde Dragon age deluxe som en digital nerladdning från EA games.

Spelet aktiverades midnatt onsdag/torsdag och allt var frid och fröjd.

de har tyävrr fortfarande inte lyckats leverera allt som paketet ska innehålla trots att koderna enligt bekräftelsemail skulle komma diret vid release.

Supporten verkar inte läsa mail och om man "chattar" så frå man inklipp från en maill om "24-48 hours"

Detta trots att både D2D och Steam klarar av att leverera koderna direkt vid aktivering av spel.

Det är inte direkt kul sitta och vänta med att spela då orsaken till en förbeställning var att jag kunde spela det nu när jag är ledig...

Om ni ska köpa elektroniska nerladdningar, undvik EA store om spelet finns på D2D eller Steam

/Seb

Permalänk
Hedersmedlem

Nja, jag tittade in hos Steam i deras forum och så vitt jag kunde se var det många som gnällde över saknat DLC även där för Deluxe Edition. Jag kunde inte ens spela igår då jag hela tiden fick "Steam server are busy, please try later" när jag försökte starta spelet.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig, men det har inte hanterats bra...

Varför måste jag skapa konton på tre ställen, steam, EA och bioware?
Om jag köper deluxe edition, varför måste jag ladda ned deluxe innehållet separat?
Och varför fick jag tillgång till spelet en (eller i vissa fal, två) dagar efter de som köpt en fysisk kopia? Blev så irriterad att jag körde ett IP hack för att kunna börja spela samtidigt som andra svenskar.

Du kan iaf börja spela även utan Deluxe prylarna.

Tur att spelet är så jäkla bra att strulet är värt det...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tja, spelet är bra. men strulet gör att man inte direkt njuter av spelet.

Håller med dock, om man ändå laddar ner själva selet kan man ju undra varför de inte paketerade ner extra innehållet i det paketet. De hade ju inga problem att skicka med musik och det övriga extra innehållet.

Sen verkar de helt ha stängt sin support för helgen så man kan ju glömma sina koder nu... Och från måndag kommer jag jobba rätt ordentligt så då lär jag inte ha tid spela dirket mycket.

Första och sista digitala [lagliga] nerladdningen jag gör av ett spel.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen respons från EA store... verkar vara ett riktigt fuffens företag som gärna tar pengar och skiter i användarna.

Nä helt så illa är det inte, men sitta i "kö" för att chatta för att få något man redan betalat för för att de inte kan sköta sin övriga support är... skrämmande.

Lite Comhem varning över EA Store