Söker BRA pptp klient till Ubuntu som FUNGERAR!

Permalänk
Medlem

Söker BRA pptp klient till Ubuntu som FUNGERAR!

Försökt confa network-manager-pptp så att den sak kunna använda VPN i flera dagar nu. Testat alla möjliga guider men allt trillar ned i att jag får "VPN connection failed". Börjar bli mäkta förbannad!

Eftersom så många, däribland jag, har problem med att få det att fungera med hjälp av denna manager så undrar jag nu ifall det finns någon annan lättarbetat klient för att skapa en pptp vpn-tunnel?

Mvh
Benkaboy

Permalänk
Medlem

Detta är inget jag försökt mig på själv men jag vet att en polare till mig använder sig av Hamachi så väl som i Windows som i Linux. Kanske kan vara värt ett försök?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Om du tänkte på ipsec brukar man använda net-misc/openswan.

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Jag ska helt enkelt koppla upp mig mot Flashbacks VPN, men det verkar vara stört omöjligt. Kör en Virtuell XP maskin medan jag akterliga utreder ifall jag missat någon lösning. Medan jag söker kan ni gärna fylla på med flera tips!

Permalänk
Medlem

Använt mig av KVpnc funkade ganska bra tyckte jag.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Carlos25, har du någon bra guide för det? Kör du in pptp-linux eller bara vanliga pptp till kvpnc? Det sägs att kvpnc inte fungerar som det ska när man använder pptp-linux.

Finns det några speciella saker jag bör tänka på när det gäller kvpnc?