Permalänk

HP dv7-2135eo spec fel

Nu är det så att jag har haft min HP dv7-2135eo i ca en vecka och får för mig att undersöka temperaturer och sådant, så jag installerar HWiNFO32 och tittar runt lite, temperaturerna ser bra ut, men något med minnena ser fel ut, tittar lite extra och ser att de endast är på 400MHz och inte 800MHz som det skall vara enligt Elgiganten här.

Dubbelkollade även med Cpu-Z

Mina frågor till alla er därute är då händer detta ofta?

Är detta ett fel i spec, som jag misstänker, eller är det ett enskilt fall?

Om någon därute har varit med om liknande så dela gärna med er, och alla ni som äger en likadan dator kolla gärna upp om ni också får samma resultat i HWiNFO32 eller Cpu-Z.

Jag har just nu kontakt med Elgiganten och HP för att bena ut det här, uppdatering kommer!

Permalänk
Medlem

Ser helt korrekt ut. Precis som det ska se ut. Läs på lite innan du börja tjafsa om att du blivit lurad eller nått
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Jag kom precis på mig själv och var i färd med att skriva en edit när jag såg ditt inlägg, skäms lite om jag ska va ärlig, satt precis och tänkte att jag glömt något om hur de där funkar, tur att jag inte skämde ut mig i nån butik iaf.

Har blivit "lurad" flera gånger innan på elgiganten, fel minneskort med en kamera, fel grafikkort när jag köpte stationär dator så tänkte mig inte för utan gick igång på fullvarv direkt så att säga

Jag har lite problem med att tänka efter före så att säga, förlåt för onödig tråd ^^

edit: jag inser nu hur otroligt många skratt den här tråden kommer ge för alla som läser den, men man får se de som en positiv sak, nu har säkert nån lärt sig att man inte ska ha så bråttom med vissa saker

Permalänk
Medlem

lol.....men tänk såhär.....någon måste ju bjuda på sig själv

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C