Warhammer Online - spelar du?

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag har inte fått någon källa så jag antar att det är tagit ur luften som gissningar, men strunt samma, spelar inte längre så jag kan inte säga att jag bryr mig längre

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Jag har inte fått någon källa så jag antar att det är tagit ur luften som gissningar, men strunt samma, spelar inte längre så jag kan inte säga att jag bryr mig längre

Du fick länk till källa rörande minskningen av 4 -> 2 US servers.

När det gällde antalet anställda gav jag dig två källor. 1) Kvartalsrapporten. Det är offentliga uppgifter som ges till styrelse och aktieägare varje kvartal. Finns på nätet och tar dig 10 sekunder att hitta via Google. 2) Bloggen där massor av yrkesfolk från EA, Mythic och Bioware kommenterar. Informationen där är så detaljerad att ingen utomstående skulle kunna hitta på något sådant. Dessutom är det bekräftat av folk på Mythic/EA att det han säger stämmer, vilket du kan se av kommentarerna. Alla håller dock inte med om bloggens slutsatser på att det är ledningens fel på EA/Mythic att det gick som det gick, men det är en annan femma.

Bättre uppgifter än så kommer du aldrig att kunna få, eftersom Mythic aldrig kommer att offentligt erkänna på deras hemsida att de dragit ner på antalet utvecklare till ett minimum. De kommer liksom alla övriga MMOG utvecklare att utåt dementera alla rykten om att det går dåligt, ända fram till den dagen då de offentligt annonserar att servrarna stängs ner för gott. Så fungerar det i den branschen!

Visst bryr du dig fortfarande, annars hade du inte tagit dig tid att svara överhuvudtaget.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Trudgelmer:

Du fick länk till källa rörande minskningen av 4 -> 2 US servers.

När det gällde antalet anställda gav jag dig två källor. 1) Kvartalsrapporten. Det är offentliga uppgifter som ges till styrelse och aktieägare varje kvartal. Finns på nätet och tar dig 10 sekunder att hitta via Google. 2) Bloggen där massor av yrkesfolk från EA, Mythic och Bioware kommenterar. Informationen där är så detaljerad att ingen utomstående skulle kunna hitta på något sådant. Dessutom är det bekräftat av folk på Mythic/EA att det han säger stämmer, vilket du kan se av kommentarerna. Alla håller dock inte med om bloggens slutsatser på att det är ledningens fel på EA/Mythic att det gick som det gick, men det är en annan femma.

Bättre uppgifter än så kommer du aldrig att kunna få, eftersom Mythic aldrig kommer att offentligt erkänna på deras hemsida att de dragit ner på antalet utvecklare till ett minimum. De kommer liksom alla övriga MMOG utvecklare att utåt dementera alla rykten om att det går dåligt, ända fram till den dagen då de offentligt annonserar att servrarna stängs ner för gott. Så fungerar det i den branschen!

Visst bryr du dig fortfarande, annars hade du inte tagit dig tid att svara överhuvudtaget.

Som sagt, jag bryr mig inte tillräckligt för att leta upp uppgifterna, därav min vilja att få en källa... men som sagt, skit samma, jag bryr mig inte längre :/

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Om du vill köra seriös RvR så kommer du få spela som en galning så att du kommer upp i ~RR90, annars har du inte stor chans att klara dig då det har blivit enorma klyftor mellan alla som är över 90 och dem som är under ~80...

De har flera gånger gjort det lite enklare att lvla upp till 80, 81->100 är fortfarande långsamt och man måste betala för att kunna nå dem nivåerna. Dock om man köper detta paket så kommer det gå ännu fortare att lvla upp till 80.

Jag slutade precis spela då jag inte längre orkar hålla på och försöka hålla jämn renown-level med de som spelar hela dagarna och som därmed är mycket starkare än oss vanliga.

Jag märker det nu när jag spelar igen. Fick visst 10 dagar gratis och jag tänker inte betala sen. Då återgår jag helt enkelt till att spela endless trial igen. T1 är ändå roligast. Kan passa på att skicka några hundra potions från mina betalgubbar...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Testade att köra lite på ett trial account idag men stängde av efter 10 min... stog inte ut med allt guldsäljar spam i chatten konstant. fan fick ju wow att ändå verka ganska benådade från guldspam... tror inte jag hann läsa en enda dialog i chatfönstret guld medelandena avlöste varann med typ 0,5sec mellanrum...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Testade att köra lite på ett trial account idag men stängde av efter 10 min... stog inte ut med allt guldsäljar spam i chatten konstant. fan fick ju wow att ändå verka ganska benådade från guldspam... tror inte jag hann läsa en enda dialog i chatfönstret guld medelandena avlöste varann med typ 0,5sec mellanrum...

Uj va störigt, här gick man o trodde Wow va värst...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Testade att köra lite på ett trial account idag men stängde av efter 10 min... stog inte ut med allt guldsäljar spam i chatten konstant. fan fick ju wow att ändå verka ganska benådade från guldspam... tror inte jag hann läsa en enda dialog i chatfönstret guld medelandena avlöste varann med typ 0,5sec mellanrum...

Ja det är mkt sånt skit, men det är bara att hklicka på namnet i chatten och välja ignore.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rouge of Darkness:

Testade att köra lite på ett trial account idag men stängde av efter 10 min... stog inte ut med allt guldsäljar spam i chatten konstant. fan fick ju wow att ändå verka ganska benådade från guldspam... tror inte jag hann läsa en enda dialog i chatfönstret guld medelandena avlöste varann med typ 0,5sec mellanrum...

Det brukar bara vara på advice-kanalen... Där sägs inget vettigt i alla fall så den kan man lika gärna filtrera bort... Jämfört med mina erfarenheter från WoW så är det mycket mindre guldsäljar spammande i warhammer.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Började nyss på 10 dagars gratis efter 2 års uppehåll.
Kanske betalar nån månad eller så.. va ju rätt skoj nu trots allt

Permalänk

Gör bäst i att döda liket direkt! Sluta spela om ni gör det! Efter att ha fått läsa om det som postats länk till tidigare känner man bara avsky...

Tänkte spela SWTOR när det kommer, men nä.. skulle inte tro det. Allt som EA rör vid ruttnar!

Att vi sen har den klassiska anekdoten om att det är cheferna som är rikspuckon också, they had it coming..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nizor:

Gör bäst i att döda liket direkt! Sluta spela om ni gör det! Efter att ha fått läsa om det som postats länk till tidigare känner man bara avsky...

Tänkte spela SWTOR när det kommer, men nä.. skulle inte tro det. Allt som EA rör vid ruttnar!

Att vi sen har den klassiska anekdoten om att det är cheferna som är rikspuckon också, they had it coming..

Ja, för allt man läser på internet är sant

Sen ska man inte ge EA allt för mycket skit, många bra spel hade nog inte blivit lika bra om dem inte fått in hjälp från EA.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag spelar Warhammer Online på Karak-Azgal, vi blir dock steamrollade av Order, då det finns Developers som spelar Order där...

Permalänk
Medlem

gjorde ett trial konto idag, när får man "talents" i detta lir?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Marcus113:

Jag spelar Warhammer Online på Karak-Azgal, vi blir dock steamrollade av Order, då det finns Developers som spelar Order där...

Jag vet att det var tvärtom när jag spelade för något halvår sedan, sen när dem började tillåta folk att byta server så blev det tvärtom och order började dominera... Så det är inte för att developers spelar på en utav sidorna.

Skrivet av flancen:

gjorde ett trial konto idag, när får man "talents" i detta lir?:)

Kring level 10, vill jag minnas, inte mycket att hämta där för trial-spelare alltså

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions

Tips till de som vill pröva på, eller fortsätta spela...

Spelet för 29kr: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366932

60days gamecard för 79kr: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622465

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

FInns det nagon active Desto guild nu for svenskar eller alla har slutat spela?

Permalänk

Rift va skojj ett tag.. med jag orkar inte med PvE i några större doser och PvPn är långt ifrån acceptabel kvalité.
Så efter att tröttnat på Rift så blev jag lägligt indragen i WAR igen, upptäckte att jag fick massa dagar gratis när jag skulle resubba, trevligt trevligt.
Jag har fått bra med action hitills, RvR warbands och SC premades.. å det är allt jag vill ha, fan vad fint
Hoppas det håller i sig några månader iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Rift va skojj ett tag.. med jag orkar inte med PvE i några större doser och PvPn är långt ifrån acceptabel kvalité.
Så efter att tröttnat på Rift så blev jag lägligt indragen i WAR igen, upptäckte att jag fick massa dagar gratis när jag skulle resubba, trevligt trevligt.
Jag har fått bra med action hitills, RvR warbands och SC premades.. å det är allt jag vill ha, fan vad fint
Hoppas det håller i sig några månader iaf.

Jag har inte hört någonting om att de skulle ha stoppat fusk, klienten äter ju alla galna anrop som folk gör.. inte mycket om att buggar och balans skulle vara bättre heller.. z-axis buggen lär de väll aldrig korrigera..
Warhammer hade ju sådan potential men att de misslyckades så fatalt och efter flera år inte åtgärdat problemen är surt..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

Jag har inte hört någonting om att de skulle ha stoppat fusk, klienten äter ju alla galna anrop som folk gör.. inte mycket om att buggar och balans skulle vara bättre heller.. z-axis buggen lär de väll aldrig korrigera..
Warhammer hade ju sådan potential men att de misslyckades så fatalt och efter flera år inte åtgärdat problemen är surt..

Korkad ledning kan förstöra även de bästa projekt, tyvärr... :S

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

69 spänn för ett 60 dagars gamecard hos komplett.se i skrivande stund. Bra skit

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Fy fan nu blev det svårt. Funderat lite på att resubba Rift ett tag men man kanske skulle ta och dra till WAR ist

Visa signatur

Fractal Design Define S Svart-Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB-MSI Z170A KRAIT GAMING 3X-Kingston HyperX 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz-ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX--1TB Samsung Spinpoint F3-OCZ TL100 240GB-EVGA Supernova G2 650W

Permalänk
Medlem

Köpte precis spelet från komplett då det var ett sånt lockande pris, har funderat länge på prova spelet och det här var ett gyllene tillfälle.

Vilka serverar rekommenderas att börja spela på, motivera gärna :).

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Jag och två polare ska börja lira War igen efter ett längre upphåll. Min fråga är vilken server man ska välja mellan Azgal och Norn?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Tips till de som vill pröva på, eller fortsätta spela...

Spelet för 29kr: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366932

60days gamecard för 79kr: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622465

det är knappt värt det alltså xD

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Juggvard:

Köpte precis spelet från komplett då det var ett sånt lockande pris, har funderat länge på prova spelet och det här var ett gyllene tillfälle.

Vilka serverar rekommenderas att börja spela på, motivera gärna :).

Skrivet av qrille99:

Jag och två polare ska börja lira War igen efter ett längre upphåll. Min fråga är vilken server man ska välja mellan Azgal och Norn?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan varmt rekommendera Azgal, det var den jag körde på innan jag slutade för ett halvår sedan. Vet såklart inte hur det är idag, men då var den i alla fall bra. Ofta gott om folk att spela med, och kan av personlig erfarenhet säga att dem guildsen som anses vara dem största och som man kanske vill gå med i består av trevligt folk.

Skrivet av Mo0rbid:

det är knappt värt det alltså xD

Ohh jodå, för dem som spelar spelet är det väl väldigt värt det?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är det att få upp sin Renown Rank innan man beger sig över till tier 4, vilken RR är optimal för det? Kan man inte jobba på den i tier 4, har förövrigt inga problem med att vara underdog.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk

finns det fortfarande en eu server ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Finns det folk som fortfarande orkar lira? Trots allt fuskande och server lag?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ja det finns EU-servers (engelska dvs) Azgal och Norn

Permalänk
Medlem

Precis börjat lira igen, man får väl se hur länge men hittils tycker jag iallafall att det är roligt. De har äntligen fått till en bra optimering och spelet känns buggfritt