Antec visar upp modulärt chassi

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Antec visar upp modulärt chassi

Den amerikanska chassitillverkaren Antec visade nyligen upp ett antal nya chassimodeller. Bland dem fanns en modulär version av företagets klassiska modell LanBoy.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

inte snyggt:down: antec hundred serien är mycket snyggare!

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005

Tillåt mig att kräkas, det där var bland det fulaste jag sett!

Det man inte vet det lider man inte av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Hoppas dom gör de lite snyggare, verkar som ett roligt chassi

Speldator: Gigabyte GTX1080 G1, Asus Prime Z370-P, Intel i7 8700, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz, 1TB SSD, Corsair Carbide 400Q, W10
Skärm: Dell S2417DG (1440p, 144hz, G-sync)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Apr 2009

Kanske inte snygg, men fanemig den var cool xD
Såg ut något som man skulle kunna kasta ner för ett stup utan att den går sönder ^^. Tror dock den skulle gå sönder ..

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

Ser hemskt ut, och de har säkert haft ljudisolering längst ner på listan över prioriteringar av denna modell, kanske okej för LAN, men ärligt, vem sitter på LAN med sin dator en majoritet av tiden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Snacka om att det blir dammigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009

Kom å tänka på den här:

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

Hmm det var ju inte speciellt vackert. Tanken är god men varför inte göra det stilrent på utsidan?

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009

lite skum design. fast jag tycker det är lite ful snyggt.

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Ser hemskt ut, och de har säkert haft ljudisolering längst ner på listan över prioriteringar av denna modell, kanske okej för LAN, men ärligt, vem sitter på LAN med sin dator en majoritet av tiden?

Känner en del folk som gör det, faktiskt.

BitFenix Outlaw | MSI 970A-G46 | AMD FX-8350 | Sapphire R9 280X | Corsair DDR3 1600MHz 4x2GB | Kingston SSD V300 120GB | Noctua NH-U9B | Silverstone Strider 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Mar 2008

Rätt ballt chassi Skulle lätt kunna tänka mig att ha ett själv. Fast då skulle lackering definitivt stå på "att-göra" listan.

Det roliga är att om det hade varit en medlem här på Sweclockers som hade byggt det från grunden hade det garanterat fått 7+ i rating, och inte då bara för bygget, utan garanterat för utseende!

Cold-Fusion av SleepstreameR är så många gånger fulare än detta chassit.

MSI GT780

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby, Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Inga riktiga sidor (galler) och massa fläktar med LED's. Kanske på partyt men fan inte som hemma-dator. Usch, fy och blä. Fult som stryk.

PC: Intel i7 8700K @ 1,24 vcore > 4,8GHz x6 + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted +3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,45GHz | 32GB 3066MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Snacka om att det blir dammigt.

Påminde mig om at jag måste göra rent i min låda för efter ett års drift iofs inte 24/7 så är den väldigt dammig dvs processorfläkten är igendammad totalt så hur ska då inte en sådan låda se ut när man tittar in?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Bland det mest smaklösa jag har sett... De kanske skulle snegla på Thermaltake Level 10 om de vill ha några ideer...Eller på Lian-Li om de vill göra något som såg smakligt och tidlöst ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Jävlar va plastig den såg ut att vara.

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007

Seriöst, ingen behöver 12 fläktar.

I dubbelchassit i sign använde vi fyra chassifläktar, för att kyla två datorer. Sen blåste ju nätaggen ut luft också.

Använder man bara rätt fläktar och placerar dem rätt klarar man sig fint på max 5 chassifläktar, oavsett system.

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Jul 2001

Får ju hoppas att den kommer i andra färger iaf.

What are You trying to tell me? that I can dodge bullets?
No Neo, I'm trying to tell You when You're ready, You don't have to.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Nov 2007

Inte tillräckligt modulärt för att motivera ett så fult utseende.

Fast jag gillar idéen med att det ska vara öppet och modulärt!

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Aug 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Druttmeister
Rätt ballt chassi Skulle lätt kunna tänka mig att ha ett själv. Fast då skulle lackering definitivt stå på "att-göra" listan.

Det roliga är att om det hade varit en medlem här på Sweclockers som hade byggt det från grunden hade det garanterat fått 7+ i rating, och inte då bara för bygget, utan garanterat för utseende!

Cold-Fusion av SleepstreameR är så många gånger fulare än detta chassit.

Alla har vi olika smak, tur är väll det?

Sen är förövrigt Cold-Fusion ett riktigt snyggt chassi enligt mig.

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Tillåt mig att kräkas, det där var bland det fulaste jag sett!

Kan inte annat än hålla med. Det i samband med den otroligt plastiga looken och den tilltänka LED-belysningen. Måste ju se förbannat fult ut när lådan består av så mycket nät...

Säkerligen en låg medelålder detta är inriktat för, hehe.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2003

FULT!

Arbetsdator Antec Three Hundred | Core i7-860@stock | 16GB DDR3@1333 | Samsung 830 256GB SSD + 4TB HDD | GTX 460@900/1800/4200
HTPC/Speldator Lian Li PC-A05FNB | Core i5-3570K@4200 | 16GB DDR3@1600 | Samsung 850 EVO 250GB SSD + 4TB HDD | GTX 660@1098/1098/6008 | Xbox One Wireless Controller
Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2007

Usch d va bland d fulaste chassit jag sett på länge :s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
lite skum design. fast jag tycker det är lite ful snyggt.

håller med

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alvesta
Registrerad
Jul 2006

HAHAHAHA! tar hellre ner lego-lådan från vinden och bygger ett chassi:D

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

Kul att dom vågat prova något nytt.
Här har dom ju tänkt litan utanför ramarna, det är väldigt trevligt.
Priset är lite dyrt.

Men ganska häftigt att det är modulärt uppbyggt och att man kan byta ut moduler.
Blir intressant att se vilka moduler de lanserar.

Kan kanske vara bra som chassi på review siter, om det är lätt att byta komponenter.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kolsva
Registrerad
Sep 2003

Har någon kreativ 5åring varit i farten med farfars Mecano igen?

Googla på Mecano leksaker....

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Botkyrka, Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Ska bli kul att se om nya sonatan kan mäta sig med Fractal Design Define R2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollefteå
Registrerad
Jul 2001

Hehe, den ser onekligen udda ut

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2008

coolt ju fan sluta klaga allihopa, bra tänkt och man måste ju alltid börja i en enda, blir kul o se slutressultatet senare

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||