Antec visar upp modulärt chassi

Permalänk
Medlem

Tänkte på HL1 när jag såg chassiet

Permalänk
Medlem

Tyckte den var rätt snygg faktiskt men alla kan ju inte ha samma smak .. shit vad tråkigt det skulle vara då.. men detta öppnar ju dörren för andra idéer om modulära chassin med större valmöjlighet än innan.. Tanken är rätt uppenbar att köpa samma chassi utan att behöva kapa och testa sig fram men med ett sådant chassi så kan man ju exprimentera sig fram med luft flöden och dylikt sen om det inte funkar så bara att skruva dit igen fett najs

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xXxlGurrAlxXx
Tänkte på HL1 när jag såg chassiet

Haha, tänkte just på samma sak när jag såg chassit.

Permalänk

har länge undrat när ett sådant chassi ska komma ut på marknaden. Synd bara att det ska vara så fult som många redan sagt :\

Permalänk
Medlem

jag gillar det ;D dock så är det väl troligen rätt högljutt, men kanske med rätt fläktar och ett damfritt rum

Visa signatur

:D

Permalänk

Såg chassit. Visste att jag MÅSTE läsa vad folk tycker.
Skrattade så mycket att jag ramlade av stolen...
Ingen förolämpning menad men DET var roligt att läsa xD
GAHAHAHAHAHAHA (Dör av skratt..)

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem

Många hål =/= Bra temperaturer.

Att leda luften till rätt komponenter istället för att låta den sippra in och ut vart som helst är att föredra, både ur temperatur och ljudnivå-syn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Kom å tänka på den här:

http://www.volvoforlife-fr.com/240-260_fichiers/image005.jpg

hahaha den var fan ful, den hade jag inte sett förut, ändå kör man volvo :D. Såklart en överklockad sådan haha!

och vad gäller chassiet så skulle jag skämmas för att äga ett sånt O_o

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem

Väntar nog på LanGuy eller LanMan serien innan jag ens tittar på antec

Permalänk

Haha galet roligt chassi lufthålen var nice

Permalänk

grymt coolt chassi, fast det passar dock inte in var som hälst

Permalänk
Medlem

Intressant koncept men rejält fult chassi

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Coolt chassi ju.
Ser ut som en Transformer ;P

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Den skulle nog gå hem hos en 3-åring med plasthammare

Nja ett chassi ska inte bara användas på lan, så som toa-papper på toa, utan som stolen i köket... alltid samma gamla vanliga... inget färgglatt ståhej med fläktar som viner och lampor som bländar en...

Betyg: Usch och fy

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte riktigt poängen... på vilket sätt är den modulär? Man lär ju behöva alla delar för att sätta ihop en dator ändå?

Men till det viktiga: kommer resten av det som Antec visade upp dyka upp här? DET skulle vara intressant!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av acke5
Coolt chassi ju.
Ser ut som en Transformer ;P

Transformer - Ja, Coolt - Nej.

Permalänk
Medlem

mjo , det kan ju knappast vara bra för kylningen med öppna paneler , luften har ju chans att åka ut där , istället för att pressas genom kylflänsar och dyl.

vid första anblick så tycker jag det ser lite väl leksaksaktigt ut.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Fulare chassi får man leta efter.

Permalänk

jag gillar ideen och tycker att chassiet är snyggt.

Permalänk

Ärligt talat..........

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Musikälskare

Satan i gatan, va hände där

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

prototyp säjer dom ju, kommer la o ändra färg några gånger innan den e klar (hoppas jag allafall)

Permalänk
Medlem

oj jävlar!! de va lätt de snyggatse chassit jag sett!! ska ha sånt till min dator och servrarna! shit så coolt.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Inga riktiga sidor (galler) och massa fläktar med LED's. Kanske på partyt men fan inte som hemma-dator. Usch, fy och blä. Fult som stryk.

"ja fixar belysning till partyt i helgen *skrapar ihop chassit*"

Fast om du menar lan-party så...hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olafett
Tillåt mig att kräkas, det där var bland det fulaste jag sett!

Då har du inte sett allt som Lian li har. Specielt deras xbox 360 chassi.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

Efter 12 timmar i fosterställning och mardrömmar med flashbacks från mina ventilationsbyggar dagar kan jag säga att jag fortfarande inte fattar hur dom har tänkt.

Hade dom haft nån form av lock som följer med alla modulära delar så att inte hela jäkla chassit ser ut som mercan i 'Buffalo Soldiers'.
Länk så ni fattar: (http://img193.imageshack.us/img193/4009/buffalomercedesdestru...)

Permalänk
Medlem

Oh Shit!!!!!!!!

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Så länge man har lite övertryck i datorlådan och dammfilter på alla in fläktar är inte damm något större problem, även om lådan i principå består av nät. Av någon outgrundlig anledning byggs de flesta datorer med undertryck och då blir damm ett problem då det är omöjligt att ha dammfilter på alla små hål in i lådan.

Sen passa nog inte designen på lådan riktigt alla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Seriöst, ingen behöver 12 fläktar.

I dubbelchassit i sign använde vi fyra chassifläktar, för att kyla två datorer. Sen blåste ju nätaggen ut luft också.

Använder man bara rätt fläktar och placerar dem rätt klarar man sig fint på max 5 chassifläktar, oavsett system.

Låt mig gissa det var inga överklockade i7 med flera grafikkort i SLI/CF i lådan, då kan man aldig ha för många fläktar. Sen har då jag hellre 12 tysta fläktar på 600 rpm än 5 lövblåsare på 2500 rpm.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Proffsmoddare

Vilken legobit.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har hittat chassit de tagit inspiration ifrån:

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989