Marko´s Games byter namn till Tv-spel´s Shopen

Permalänk
Avstängd

Marko´s Games byter namn till Tv-spel´s Shopen

Istället för att någon annan skall skriva om vårt namnbyte så väljer jag själv att gå ut med det. Detta gör jag för att slippa massa onödiga trådar.

Vi har nu kommit till ett beslut som varit tungt att ändra. Men även intressant då namnet Tv-spel´s shopen är det namnet som beskriver oss som en fulländad Tv-spelbutik. Är det något vi kan efter 10års erfarenhet så är det Tv-spel och modifikationer till dem flesta konsoler på marknaden. Vi hade även funderingar på att byta till Multimediashopen eller Gamecom. Men inget av dem namnen passar vår affärs idé. Så Tv-spel´s shopen blev det slutgiltiga valet.

Till alla gamla Marko´s Games kunder

Enda skillnaden ni ser är namnet. Supporten, servicen samt alla garantiärenden vad det gäller Multimediashopen, Gamecom och Marko´s Games kvarstår som innan.

Vad det gäller företaget juridiska namn så heter vi
Marko´s Games n digital Electronics Ltd filial.

Permalänk
Medlem

Nytt namn nya kunder. De andra namnen drar väl inte till sig kunder precis, så det var nog inget "tungt" beslut.

Permalänk
Avstängd

Juridiskt så heter vi fortfarande Marko´s Games. Namnen i sig är det inget fel på men jag kan TV-spel varför skall jag då heta multimediashopen när jag bara säljer Tv-spel. Så Tv-spel´s shopen blev det.

Permalänk
Sötast

Hoppas på att bli av med det rekorddåliga ryktet nu eller?

GL HF

Permalänk
Medlem

Ja namnbytet var säkert endast för att upplysa folk om vad ni sysslar med.
Det kan ju inte ha någonting att göra med att försöka bli av med det skamfilade ryktet...

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hoppas på att bli av med det rekorddåliga ryktet nu eller?

GL HF

Hej Allexz

Bara för att vi byter namn betyder det inte att vi får bättre rykte. Att få bättre rykte är något som man strävar efter. Sen så står det klart och tydligt att jag byter till det namnet. Jag försöker inte komma undan på något sätt. Det är ju därför jag skriver här

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Ja namnbytet var säkert endast för att upplysa folk om vad ni sysslar med.
Det kan ju inte ha någonting att göra med att försöka bli av med det skamfilade ryktet...

Tv-spel´s Shopen beskriver i helhet att vi säljer TV-spel och inget annat. Så det stämmer till 100% som du skriver. Ryktet är något som jag dagligen strävar på att förbättra.

Permalänk
Medlem

's används väl inte inom det svenska språket? Tycker det blev lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
's används väl inte inom det svenska språket? Tycker det blev lite konstigt.

Exakt, men man kan inte få allt^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
's används väl inte inom det svenska språket? Tycker det blev lite konstigt.

Precis.
Du behöver inte ha något S överhuvutaget. Det är talspråk.

"TV-spel shoppen" räcker. Inte "TV-spel's shoppen" eller "TV-spel´s shoppen"

Bara ett litet tips eftersom du ville förbättra ryktet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Precis.
Du behöver inte ha något S överhuvutaget. Det är talspråk.

"TV-spel shoppen" och inte "TV-spel's shoppen" eller "TV-spel´s shoppen"

Bara ett litet tips eftersom du ville förbättra ryktet.

"TV-spel shoppen" är ju särskrivet (om det ska vara bindestreck eller inte beror på huruvida "shoppen" räknas som ett utländskt ord, kommer ju ifrån "shop").

Jag tror dock Marko vill visa att hans affär tillhör tv-spelen, alltså tv-spelen i ägandeform ("tv-spels shoppen", att det låter helt konstigt är sedan en annan femma, borde dock finnas ngn skrivregel som förbjuder en obestämd mängd att äga ngt i bestämd form).

EDIT: Med reservation för att svenskkunskaperna inte riktigt hänger med mitt i natten.

Permalänk
Avstängd

Tack för era synpunkter. Och givetvis går man efter vad konsumenten tycker

Vad tycker ni ser rätt ut för att stava det då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
Det har jag ju sagt i snart 2års tid att jag inte kommer lägga ner. Detta står i 2 STORA trådar.

Då går det ju att diskutera sanningshalten i ditt tidigare uttalande.

Permalänk
Avstängd

Jag har i stort sett besvarat allt som går att besvara vad det gäller mig och mina företag. Att jag skapade en tråd här i sweclockers var för att ingen annan skall behöva lägga sin tid på att skapa en tråd vad det gäller vårt namnbyte.

Permalänk
Avstängd

Till alla som klankar ner på marco sluta handla där då om allt är så fel , ni har rätt att komendera men det börjar gå lite väl överstyr ibland anser jag.

hade jag nu vart Marco så hade jag inte gått ut med att jag bytte namn . eftersom jag redan har ett dåligt rykte.Och istället hade man kanske försökt byta namn i det tysta och kanske börjat om ,Sen om det kommer ut är en annan femma.

Sweclockers folk är ganska sanslösa och har lätt att dömma ut ett företag , det gäller inte bara marcos..... utan även många andra företag. Så man ska nog inte lyssna så mycket på dessa och bara bilda sin egna uppfattning. Jag har handlat på ställen som har dåligt rykte bara för att se va dessa har att ge ,Dock förutsatt att dom har postförskott

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det var inte lätt att stava det där..
Tv-Spelshopen är väl korrekt svenska, men blir ändå lite fel. Riktigt svårt.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Igelkott
Det var inte lätt att stava det där..
Tv-Spelshopen är väl korrekt svenska, men blir ändå lite fel. Riktigt svårt.

"Tv-Spel´s shopen" är dock det som är mest fel "TV-Spels shopen" duger väll, då använder man iaf inte Svengelsk stavning av TV-Spel.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
"Tv-Spel´s shopen" är dock det som är mest fel "TV-Spels shopen" duger väll, då använder man iaf inte Svengelsk stavning av TV-Spel.

TV-spels Shopen blir det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markosgames
TV-spels Shopen blir det

Det är hyffsat tycker jag, det mest korrekta vore ju "TV-spelshopen". Men jag tycker inte "TV-spels Shopen" är dåligt heller, tror inte de flesta ungar som köper TV-spel kommer märka någon skillnad. Men när du lägger till "´s" så känns det mer engelskt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte våga handla ngnstans där de har ett särskrivet namn. Det verkar ju nämligen inte så seriöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuTsaV
Jag skulle inte våga handla ngnstans där de har ett särskrivet namn. Det verkar ju nämligen inte så seriöst.

´

Du föredrar kanske Vt-sPeLsHoPeN?

Permalänk
Avstängd

Lycka till Marko!

Permalänk
Medlem

Eller varför inte bara Spelshopen?
EDIT: kanske redan finns förresten

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petterg
Eller varför inte bara Spelshopen?
EDIT: kanske redan finns förresten

spelshopen.se länkas till gameplayer.se

Det blir TV-spels Shopen

Tack för all hjälp

Permalänk
Medlem

Enligt binero är dock
tv-spelshoppen.*
tv-spelshopen.*
tvspelshoppen.*
tvspelshopen.*
...lediga domän.

Permalänk
Avstängd

Registrering har gjorts hos loopia i går. Dem borde vara aktiva under morgondagen

Permalänk

All heder åt Markosgames som går ut med att de gör ett namnbyte!
Vad det gäller era gamla affärer är jag ej insatt, men jag litar på att rättsväsendet har gjort korrekta bedömningar i frågan, om de nu har varit inblandade. Eller i alla fall mer korrekta än vad jag kan göra genom att googla och läsa swectrådar.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd

Varför komma med värdelösa "one liners" över internet, all heder åt sånna som försöker och ibland går det kanske åt helvete. Men skam den som ger sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Varför komma med värdelösa "one liners" över internet, all heder åt sånna som försöker och ibland går det kanske åt helvete. Men skam den som ger sig.

Har man försökt tre gånger ska man nog inte fortsätta.. Vissa är inte ämnade för att ha företag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Alla idioter som är tuffa bakom skärmarna, men myror i det verkliga livet, lägg ner.

vad vet du om det. sluta kalla folk idioter om du vill bli långvarandes här på sweclockers ,otrevlighet kommer vi inte långt med. Jag säger va jag tycker är lika mycke man bakom tangenterna som i verkliga livet. Och ibland kanske man säger mer en man borde men sånt är livet alla har vi bra och dåliga dagar.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.