Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC
Favoritspel: Modern warfare 2 och HoN only^^ eller okej något skit spel på jesper.nu någon enstaka gång i skolan också

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Ålder: 18

Plattform: PC
Spelar just nu: WoW, League of Legends, Boarderlands, Aion
Favoritspel: League of Legends<- GRYMT BRA SPEL:)

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Plattform: PC
Spel just nu: Dragon Age: Origins, CS:S, L4D, Empire:TW, Fallout 3 och lite Starcraft ibland

Ser fram emot: L4D2, Starcraft 2

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem

Ålder: 28
Plattform: PC, PS3, Wii, DSi Lite
Spelar just nu: WoW, Tales of Monkey Island, Borderlands, Drakes Fortune 2, Zelda: phantom hourglas, New Smb
Favoritspel: "Gammalt" Interstate 76, "Nytt" Drakes Fortune 2, "All time" WoW

Permalänk
Medlem

Ålder: 30
Plattform: PC och NES
Spelar just nu: KOTOR 2
Favoritspel genom tiderna: Civilization 2, X-Wing, Indiana Jones and the fate of Atlantis.

Permalänk
Medlem

Ålder: 44 år.

Plattform: PC.

Spelar just nu: CoD i olika former.

Favoritspel: CoD, UT, NfS. Bil och pangspel i största allmänhet

Visa signatur

Win7 Ultimate.Asus P5Q-E P45, Intel Core 2 Duo E7500 2.93Ghz 1066Mhz, 2x2Gb Corsair XMS-2 8500 C5D. Intel SSD320 120Gb (OS&spel) Powercolor HD 4870 1GB. Antec Three Hundred.
Benq G2420HDB. Logitech MX518. Logitech G15

Permalänk
Medlem

Ålder: 27

Plattform: PC
Spelar just nu: Anno 1404, BF Heroes,
Favoritspel: Transport Tycoon Deluxe, Sim City 2000, Civilization I, Caesar 3
Väntar på: Assassins Creed 2, BF Bad Company 2

Visa signatur

I7 920 D0 @ 3.8 Ghz | Ausus P6TD Deluxe | Corsair Dominator DHX+ 1600MHz 6GB | Sapphire 5870 | Corsair H50 Hydro Series CPU Cooler | Corsair Powersupply TX 850W | WD Caviar® Black 750GB | Cooler Master HAF 932 Big Tower Svart |

Permalänk
Medlem

Ålder: 26, nåjaa 27 om ett par veckor
Plattform: PC/PS3
Favoritspel: TPS på PS3 å FPS på PC.

PS3:
Uncharted 1,2
Metal Gear Solid 4
Resident Evil 5
Dead Space

PC:
Call Of Juarez 1
Prey
Crysis

Gemensamma nämnaren är att storyn skall vara bra, lirade mycket MP förr men har nästan slutat med det eftersom det känns mer som ett tävlande en som att spela för mig nuförtiden men vi skall se, kanske i framtiden!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Ålder: 27
Plattform: PC, PS3
Spelar just nu: Ingenting pga flytt samt byte av chassi.

Favoritspel genom tiderna.

Final Fantasy 7 (PSX)
Final Fantasy 10 (PS2)
Metal Gear Solid 4 (PS3)
Uncharted (PS3)
Max Payne 2 (PC)
Command & Conquer [Hela serien] (PC)

Permalänk
Medlem

Ålder: 34
Plattform: Windows
Spelar just nu: Up-Norths BF2-liga ([NLF] FTW!) och PES2010

Visa signatur

Stationär: E8400 | ABIT IX38-QuadGT | 4 GB Corsair XMS 2 PC2-6400 | PowerColor Radeon HD 4850 512MB | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R2 | Win7 64
Bärbar: 17" MBP | Ubuntu/OSX

Permalänk
Proffsmoddare

Ålder 37
plattform:
Xbox 360: Guitar Hero, Rockband, Brutal Legend och Tekken 6

PC: Call of duty Hela serien, Left4dead 1 och snart 2, C&C serien, Borderlands, NFS mfl

Stort fan av FPS

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ålder: 19
Platform: PC, playstation, xbox
Spelar: Mycket stor variation men mest taktiska eller skräckaktiga FPS/3rd person. Det handlar mest om krig, mord eller bilar. Splinter Cell 3 samt PC GRAW2 (online) ligger alltid högt på min topplista.
Jag har dock sällan tålamod för level-rollspel och sportar gör jag på riktigt istället för digitalt.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

33
PC
Dragon Age Origins & Empire Total War.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Ålder: 34

Plattform, PC, Xbox 360

Spelar: Dragon age: Origins, Brütal Legend, CoD4

Permalänk

Ålder: 30

Plattform: PC, Nintendo DS.

Spelar på PC: COD 2, COD MW, Fallout 3, Need For Speed Shift.
Nintendo DS: New Super Mario Bros. Tetris DS.

Favoritspel: Battlefield 2, Need For Speed Most Wanted.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ålder: ~30

PC, PS3

Spel: Diablo 2 ! FTW

Permalänk
Medlem

Ålder: 20

PC, Xbox360

Spel: Heroes of Newerth, CoD MW2, cod4, Arkham Asylum

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ålder: 26
Platform: PC, 360
Spel: MMO på PC, RPG, FPS på 360.

Körde mycket strategi när jag var yngre men tycker inte om det lika mycket längre. Blir mest RPG's, single och multi. Och Shooters i COOP.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Ålder: 21
Plattform: PC
Favoritspel: Hela HL serien, Quake I och II, Unreal serien(Ej tournament) samt liknande..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Ålder: 43
Plattform pc
Favoritspel: RPG ,Äventyrspel, fps, onlinespel
spelar nu Dragon age & Lotro
Ogillar: diablo, verklighetsbaserade krigsspel
Bästa spel genom tiderna Jumping Jack,Dragon Age ,system schock 2
,thief serien, Baldursgate serien +++++ en hel del mer

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Ålder: 22
Plattform: PC, PS3, Iphone, PSP, NDS, Wii
Gengre: Allt som ser intressant ut!
Bästa spelen: Uncharted 1 & 2, Modern warfare 1 & 2 (Detta är just nu!)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

23 år, gamer i kropp och själ.

Spelar i stort sett bara Counter Strike Source via Datorn. Kan hända att jag slänger ihop ett spel Total War, eller provar på något nytt strategispel när jag känner för att skapa, det är dock ett undantag, annars är det CS som gäller, blir aldrig gammalt.

Sedan försöker jag att hinna med minst en match NHL 10 på xbox360 mot mina vänner varje vardagskväll.

Fastnar oftast fullständigt för ett spel åt gången, och spelar det till jag får nog, och ibland ännu längre. Spelen som gett mig mest glädje är:

Donkey kong-spelen till super nintendo. Mario Kart i alla former, splitscreen så klart, till supernintendo, 64 och sedan double dash. Half-life, speciellt 1an, som jag och 2 kompisar spelade varje dag efter skolan, var för sig och tävlade om vem som klarade det först. CS först 1.6 och nu Source. Age of empires 2= oslagbart. Golden eye. Super Mario 3. Turtles till NES och SNES. Crash bandicoot och Colin Mcrea rally ligger också bra till, de första alltså, till playstation. Zelda Ocarina är också bra.

TWISTED METAL 2 till playstation! vilket spel på splitscreen, svårslaget, även med den sunkiga grafiken, ren spelglädje!

Har spelat igenom många spel, en gång, men inte fastnat för dem. Ofta för mycket fokus på grafiken tycker jag, spelglädje och kontroll är viktigast. En bra spelide överlever allt.

Kommer nu också på hur mycket kul jag på senare år har haft med Resident Evil 4, verkligen ett fulländat spel, så genomarbetat! Har varvat det fler gånger än något annat spel.

EDIT: Glömde (!) bort Warcraft 3, och 2an innan dess, vilka spel! Har dock aldrig spelat DOTA. Starcraft har jag aldrig fastnat för, Diablo är bra men baldurs gate bättre. Jag fastnade dock mer för NOX, ett underskattat RPG, inte mycket till story, men roligt. Samt Silver som är riktigt kul.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk

Ålder: 16
Plattform: PC,PS2,PS3
Spel: PC - Counter Strike 1.6 , WarCraft 3, Elder Scrolls 4 Obilivion, Battlefield 2 är det enda jag lirar på PC
PS2: Har ca 15 blandade titlar och genrer
PS3: Har bara 5 spel hittills blandade gerner

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk
Medlem

Ålder: 23
Plattform: PC
Spel: RPG, FPS

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk

Ålder: 33
Plattform: PC, PS3
Favoritspel: Football Manager 2010, Uncharted 2, FIFA 10, Dragon Age: Origins, Star Wars: The Old Republic (kommer nog att börja spela detta när det kommer)

Permalänk
Medlem

Ålder: 15

Plattform: Pc och Ps2

Spel: HoN, Gta4(flyter dock inte bra ), TF2, L4D och Fifa 10 på ps2

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk

Ålder: 37

Plattform: PC

Spel: Darkfall Online, Dragon Age:Origins, Rakion, Dreamlords

(Ibland... Machinarium, Fatale, Mortal Online)

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ålder: 19
Plattform: PC, 360
Spel: WoW, CoD4 & MW2 på PC. FIFA10 på 360.

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.5GHz | GeForce GTX 680 | ASUS P8P67 PRO | Corsair Dominator 16GB 1600MHz | Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Ålder:24
Plattform: Överlägset mest PC
Spel: Allt av Blizzard med reservation för hur man sabbat WOW. HoN liras mest för tillfället.

Ser fram emot: SC 2 å D3 förståss! Kan tänka mig en HoN release under tiden xD

Permalänk
Medlem

Ålder: 16år
Plattform: PC
Spelar just nu: Audiosurf, FretsOnFire och HoN

Kan inte säga att jag har något favoritspel direkt

Mvh