Ortodoxa judar protesterar mot Intel

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Ortodoxa judar protesterar mot Intel

Det är inte bara juridiska spörsmål som ger Intel bekymmer. I helgen protesterade över 1 000 ultraortodoxa judar mot att Intels fabrik i Jerusalem är öppen på lördagar.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jul 2001

Hurra för religion!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Kan inte personalen avgöra själv ifall de vill arbeta på lördagar?
Ägs inte Intel utav judar? Bor det bara judar i Jerusalem?
Förvisso så kostar det nog Intel väldigt mycket pengar om de blir tvungna att ha stängt på lördagar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Feb 2007

Religion ska inte påverka arbete, politik, samhället. Och religion ska verkligen inte påverka öppettiderna på en fabrik. Judar som vill jobba där på lördagar får göra det, andra mer ortodoxa judar ska inte bestämma över dem.

usch, religion, hade bäst före datum 2000 år sedan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2006

Allt ägs av judar...

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Nov 2007

HAHAHA Rubriken låter ju som ett skämt!

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Det är kul med religioner! Modernt, fräscht och aktuellt.

Dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2008

alla är inte judar, alla judar bryr sig inte alltid till 100%, men låt dem försöka komma med en bättre lösning, och om inte, ge dem sparken och anställ dem som jobbar på lördagarna...
men förbjudet och förbjudet, det är väl mer än synd än att det är förbjudet?

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Religion ska inte påverka arbete, politik, samhället. Och religion ska verkligen inte påverka öppettiderna på en fabrik. Judar som vill jobba där på lördagar får göra det, andra mer ortodoxa judar ska inte bestämma över dem.

Amen! Kan inte annat än att hålla med.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
I ett radhus nära Gbg
Registrerad
Nov 2007

*bort* <en aning stötande> / CrAcKman

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2007

*bort* <en aning stötande> / CrAcKman
Dagens!!!

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Amen! Kan inte annat än att hålla med.

Amen brotha:)

Vafan håller dem på med ?

Låt dem som jobbar på intel jobba ffs, skit i religion.. vilka jävla idioter egentligen ? *Hm verkar störa mig rätt hårt på det här faktiskt*

Vill också skriva nåt men det kan uppfattas som nazistiskt eller liknande så jag tror jag låter bli..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby, Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Religon - för dig som vill hämma utvecklingen!

PC: Intel i7 8700K @ 1,24 vcore > 4,8GHz x6 + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted +3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,45GHz | 32GB 3066MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
... mellan östern ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Man slutar aldrig förvånas.

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Det är väll bara och låta dom protestera om dom vill slösa sin tid , jag menar vad fan kan dom göra åt saken egentligen ?.

| Core i7 920@4GHz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | Corsair Dominator 6GB DDR3 @ 1600MHz | Noctua NH-U12P SE2 | Gigabyte GTX 580 SOC | Corsair HX 1000W | HAF X | 2x WD Caviar Black 1TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i din garderob
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
*bort*
Dagens!!!

Ja men visst är det trevligt att Intel fortsätter den tusenåriga traditionella processortillverkningen i mellanöstern..

Bilanaloger är som Volvo — varenda svenne kör med dem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
*bort*

HAHA Das ist GEIL! xD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Någon annan än jag som reagerade på att klä byggnaden i taggtråd? Påminner om välbekanta läger... Kanske bara jag som är långsökt nog att se den referensen

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2008

min uppfattning av inte steg just ett par snäpp

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

Vem fan bryr sig om det är förbjudet att jobba på lördagar i judendomen.
Intel och dom som jobbar där inte judar, så då ska dom fan inte lägga sig i.

Klart som fan att dom ska jobba på lördagar! På söndag också!
Så att processorerna kan bli billigare!
Dom vill bara göra så att processorerna blir dyrare!

Intel borde montera turret på fabriken och skjuta ner dom som protesterar.
Dra fabriken ut ur israel så att ekonomin går dåligt för landet. Så kan israel och palestinierna fortsätta att ha ihjäl varandra som dom alltid har gjort.

Har inte dom någonting vettigare att göra än att protestera mot att Intel har fabriken öppen på lördagar?

Sluta bråka med Intel för att dom har fabriken öppen på lördagar, jag vill ha billiga processorer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Sep 2003

Akta er, snart kommer någon börja gnälla om antisemitism och hur "vårt folk har faktiskt blablaaablaaaabla"..

Varför vill man ens ha en fabrik i den härliga "demokratin" Israel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Nov 2007

Lolwtfbbq? Acceptans borde gälla båda hållen, men tydligen inte! =S

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
I LOLED - hahahhahahahahahhahahahhahahahahhahahahahahahahahahha

Idiotiska religiösa fanatiker, när i helvete ska dom sluta upp med sina fjanterier? Judarna startade allt, snart får de fan avsluta det också.

Inte ok generalisering, enligt mig...

Dessutom är LOL och "haha" i samma mening en redundans som inte behövs.

-----

Bara Intel följer lagarna så är det inget att bråka om. Kultur och lag är två helt olika saker, förutsatt att det inte finns en lag som tvingar kulturen i bruk.

Så länge demonstrationer hålls fredligt så är det varje människas rättighet att framföra en, tycker jag.

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

Jag bryr mig inte om att Judarna dödade Jesus, men jag blir rent ut sagt irriterad när de vill förhindra att intelfabriken är öppen på lördagar. Jag vill ha billiga intelprocessorer. Gör de att intelprocessorerna blir dyrare, så blir jag jättearg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jul 2004

Religion är en förlegad, förtyckande och utvecklingshämmade institution som måste motarbetas vid varje möjlighet och ska aldrig få påverka samhället eller dess lagar.

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Överallt.
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Jag bryr mig inte om att Judarna dödade Jesus, men jag blir rent ut sagt irriterad när de vill förhindra att intelfabriken är öppen på lördagar. Jag vill ha billiga intelprocessorer. Gör de att intelprocessorerna blir dyrare, så blir jag jättearg.

hahaha tror det blir en http://www.klockren.nu/ på det...

:):)

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Vänta ett årtionde eller två... då är de ultraortodoxa judarna majoritet i Israel. Då får vi se på vansinne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brastad
Registrerad
Maj 2007

ok så dom blir arga för att dom fixar jobb??
kul

synd bara om dom som vill jobba men inte får för fanatikerna.

"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."
Bertrand Russell.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

religions påhitt.
Det är 2009, de borde fatta att det existerar något idag som kallar sig för schema, och för att samhället/företagen ska fungera så måste folk följa sina scheman.

Apple Mac Mini