Catalyst 9.11 accelererar Adobe Flash-video

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Catalyst 9.11 accelererar Adobe Flash-video

Både AMD och Nvidia lägger in stöd för GPU-accelererad video i formatet Adobe Flash 10.1 (H.264), den förstnämnda tillverkaren med den alldeles färska drivrutinen Catalyst 9.11.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

alltid nice med månadens drivisar!

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2007

OH YEAH! Nu kan jag ha alla dess fyrtioelva flashfönster upp med obefintliga eftersläpningar och hack!

Citera om du vill ha svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2009

Är väll bara å börja ladda ner

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Inga problem med installationen ... som vanligt.
Omgjord installer också ....

Kört en timme nu ... inga konstigheter.

Stop the Loudness war !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

Wow tänk att de började med detta nu, detta har ju behövts sedan macromedia kom med flashplayer

Men bättre sent än aldrig :D:up: Nu kan vi utnyttja kraften hos ION så vi slipper hackiga uppspelningar gjorda med Atom

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Finns test hos Anandtech.com men de testar med feldrivrutin ser det ut som.

ASUS ROG Crosshair VI Hero| AMD Ryzen 7 2700X @4300MHz| EK based custom watercooling| Samsung 950 PRO 512GB M.2 NVMe| G.Skill Trident Z RGB 3600 MHz 16GB @3466 MHz 16-16-16-36-81 1T| MSI RX VEGA 64| LG 34UC88-B Freesync| EVGA SuperNova P2 1600W| Lian-Li PC-O11| Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TechWolf
Inga problem med installationen ... som vanligt.
Omgjord installer också ....

Kört en timme nu ... inga konstigheter.

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

k.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Men fyfan vad härligt om dom kunde skippa utvecklingen av drivrutiner i XP och kan fokusera helt på vista,7 och kanske lite mer på linux operativsystem (som är välbehövligt)

Tyvärr är kanske för många kvar på XP fortfarande? Men borde slutas med drivrutiner till XP för att sätta näven i bordet och säga stopp, nu är det nyare OS som gäller framtiden på ingång.

Kör XP för att jag inte har råd med uppgradering.

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Apr 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Finns test hos Anandtech.com men de testar med feldrivrutin ser det ut som.

Jo men de verkar ha uppdaterat:

Citat:

Update 4: AMD has released Catalyst 9.11 with Flash support for Radeon HD 5000 series and 4000 series GPUs. No word on integrated graphics platforms. We've begun testing but the drivers don't seem to enable H.264 decode acceleration under Hulu at this point, waiting for a response from AMD.

Verkar som om AMD's drivrutin inte löser det helt korrekt.

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Soffan
Registrerad
Feb 2004

alla har råd med win 7, skippa krogrundan eller godiset en månad bara

Macbook Pro 15" 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Kör XP för att jag inte har råd med uppgradering.

Jovisst, det kan jag förstå. Men någon gång måste det finnas ett slut, och jag tycker slutet för XP börjar närma sig, mycket.

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2003

Mycket trevligt. Kan rent ut sagt säga ÄNTLIGEN!

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005

Kör XP för att det rockar. Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt. Nej att sluta med drivrutiner till XP = gräva sin egen grav.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Sep 2004

Haha lite kul bild med tanke på att i dark night spelet så är det låst vissa funktioner till nvidia kort...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt.

Använder du IE6 också?

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Sist men inte minst passar AMD på att inkludera "en mängd buggfixar", dock ännu oklart vilka.

Om
man läser release notes så vet man vilka som har fixats. (iaf till stor del)

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kallhäll
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Använder du IE6 också?

FF 3.5

Edit. Jag kan dock glädja dig med att jag kommer köpa win7 under december (julklapp till mig själv ). Hoppas du blev lite gladare nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006
Citat:

Ser likadan ut som vanligt? Eller hur länge sen var det du uppgraderade rutiner egentligen? ^^

Uppgraderar varje månad, direkt när drivarna kommer .....
Kan ju bero på vilket OS vi pratar om

Stop the Loudness war !!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2008

hoppas att pekarbuggen är fixad, har precis installerat de nya drivisarna och faktikst just nu medans jag skriver svällde pekaren upp... MEN har inte gjort omstarten än!

R5 1600@3,8ghz, Sapphire Fury Tri-X, 16GB, 750GB crucial SSD, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Dell u2515h
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

FF 3.5

Edit. Jag kan dock glädja dig med att jag kommer köpa win7 under december (julklapp till mig själv ). Hoppas du blev lite gladare nu

Jajamensan vad stolt jag vart över dig nu

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

Detta fixade inte min "inflated cursor" bugg. SATAN SATAN SATAN!
Har ett 5770 kort för övrigt

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Nov 2005

Undra hur det är med crossfire ? några förbättringar typ 250 % bättre i Crysis så totalt borde väl Crysis prestandan 10 dublats eller något

Ne skämt o sido det är gött med nya drivisar i bland

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Detta fixade inte min "inflated cursor" bugg. SATAN SATAN SATAN!
Har ett 5770 kort för övrigt

Om du har Gigabyte moderkort har jag för mig att det finns en biosuppgradering för att ta hand om det.

Du kanske inte har ett men man får väl försöka hjälpa till iallafall

k.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Sep 2008

ASUS har jag tyvärr och den Gigabyte uppgraderingen ska tydligen bara gälla P-55 Gigabyte moderkorten, tack för hjälpen iallafall

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Kör XP för att det rockar. Varför uppgradera i tid och otid när det man redan har fungerar alldeles utmärkt. Nej att sluta med drivrutiner till XP = gräva sin egen grav.

Jag håller med. Eller gjorde, tills jag slängde in Win7 x64 Ultimate på jobbet när RTM:en kom i augusti, tappade hakan och övergav XP för alltid.

XP -> Win7 är en klart klart rekommenderad uppgradering, it be excellent shit.

On topic: trevligt med nya drivare, men GPU-stöd för Flash? Om GPU:n belastas så att fläktjäveln går upp ens 1 sketen RPM så vill jag INTE ha det.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2005
Citat:

Ser ju bra ut tycker jag

Kanske lite offtopic.

Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Mar 2008

God damn! Installerade nya ATI Radeon x64 drivisen + Flash 10.1 - Säger bara WoW!

Flashtunga sidor(läs Aftonbladet) Laddar typ dubbelt så snabbt!

// Lazze

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backfeed
Jag håller med. Eller gjorde, tills jag slängde in Win7 x64 Ultimate på jobbet när RTM:en kom i augusti, tappade hakan och övergav XP för alltid.

XP -> Win7 är en klart klart rekommenderad uppgradering, it be excellent shit.

On topic: trevligt med nya drivare, men GPU-stöd för Flash? Om GPU:n belastas så att fläktjäveln går upp ens 1 sketen RPM så vill jag INTE ha det.

Ställ in manuel fläktreglering då? Så slipper du oljud.

[Workstation] [i7 3770K | Sabertooth Z77 | EVGA GTX 1080 SC WC | AX1200 | 16GB DDR3 | 1TB 850 Evo]
[Server/NAS] [ESXi] [Xeon E3-1275 V3 | Silverstone DS380 | 16GB DDR3 ECC | 8 x WD RED 3TB | LSI MEGARAID 9271-8I]
[Bärbar] [Macbook Pro Retina 15 2017 | 1TB SSD | 16GB Ram]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Varför sluta utveckla drivrutiner till ett av de mest stabila operativsystemen Micrsosoft har gjort? Hade det inte varit för att jag behövde mer än 4 GB RAM hade jag fortfarande kört XP pro. Vore ju bättre att sluta utveckla till Vista i så fall och bara satsa på vettiga OS som XP och 7.

Fast nu är det så att Vista och 7 använder samma drivrutiner.

Och bara för att nåt är stabilt så betyder det inte att man inte kan köra vidare. D

Dessutom om det är så stabilt som det är nu, och med nuvarande drivrutiner varför ska man då fortsätta utveckla när det är bra som det är? Vill man ha det stabilt så ska man väl troligen bara låta det vara.

För övrigt är 7 jävligt stabilt, har inte haft ett enda problem jämfört med XP. Nej fyfan, XP och dess jobbiga installationer kan stanna kvar i året det kom

k.