Återställning av datorn till fabriksinställning

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartkennet
Argumenterar inte emot dig alls på den punkten. Dock så var det två applikationer som inte funkade för mig i W7.

Jag skulle lätt offra dom 2sakerna om jag bara slapp köra Vista Har tappat räkningen på hur många missnöjda Vista ägare jag blivit tvungen att installera om datorerna åt till andra operativsystem I mina egna datorer är Vista totalt bannlyst

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har du inte skapat ett separat admin-konto är väl Ducken adminkontot?
Kan du se recovery-partitionen ifrån windows? Då borde det funka att öppna mappen och helt enkelt köra setupen...och alltså köra recoveryn direkt ifrån windows?

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk

Jo det förstår jag, fast som jag skrev så är de sakerna rätt viktiga för mig samtidigt som det just nu är rätt mycket av princip som jag vill ha skivor av dell för jag tycker det är pissdåligt av dem att vägra skicka mig skivor bara för att jag skulle sagt till inom två veckor från det att jag fick datorn att jag ville ha skivor oxå.

Ringde dem och frågade varför jag inte fått skivor just när jag köpte datorn och de sa då att jag itne behövde skivor för allt fanns på partitionen så då struntade i skivorna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malte74
Har du inte skapat ett separat admin-konto är väl Ducken adminkontot?
Kan du se recovery-partitionen ifrån windows? Då borde det funka att öppna mappen och helt enkelt köra setupen...och alltså köra recoveryn direkt ifrån windows?

Ok, om Ducken är admn-kontot så funkar det inte iaf. Har inte valet Dell Factory Image Restore under de alternativen som finns.

Har även provat att köra setupen direkt från partitionen i windows. Det funkar inte heller. Det kommer upp en sådan grön stapel som växer i sidled ju mer klar datorn blir om du fattar vad jag menar. typ som om man laddar hem nåt eller så.
När den stapeln kommer till ungefär mitten så ploppar det upp en liten grå ruta med en symbol i som ser ut som en Röd rund ring och i mitten av den är det ett vitt kryss. Ingen text eller nåt och sedan bara alternativet OK att klicka på. Så jag kan ju inte göra annat än att klicka på ok och då stängs allt ner och avslutas typ.

Permalänk

Samtal med dellsupport. Berättade att jag i förra samtalet nekades till att få skiva så denne kille pratade tydligen med någon nu så jag skulle få en skiva hemskickad till mig...Hmm att det ska vara så svårt=)

Men nu har jag ju fått som jag ville. Får vänta tills den kommer med att installera om dock. men det är ok

Tack för all hjälp jag fått av er som skrivit här iaf=)

Mors!