Permalänk
Medlem

Dålig mic på ny bärbar

Hej!

Köpte en bärbar igår. Micen på den är väldigt brusig. När jag höjer mic boost till +20 eller +10 så brusar det väldigt mycket och mycket av min bakgrund hörs. Om den är på 0, så hörs jag väldigt dåligt även om jag höjer mic volymen till max.

Är tacksam för all hjälp.

Permalänk
Inaktiv

Vad är det för bärbar?

Hursomhelst brukar väl inbyggda micar inte vara nåt att ha.
Köp ett billigt head-set

Permalänk
Medlem

Är en sån här: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=428116

Saken är att jag testat både 5H hörlurar och bordsmic, låter likadant med båda, så jag tror inte det är fel med micen i sig, utan inställningarna.

Skulle gärna vilja ha hjälp med inställningarna.

Permalänk
Medlem

Inbyggda mickar i bärbara brukar vara väldigt dåliga, det brukar även vara så att tangentbordets knapptryckningar fortplantas till micken.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Sa just att att jag även testat 5h-headsets och bordsmic och det är samma problem med dom=)

Permalänk
Medlem

Kanske peta dit ett externt ljudkort? Här har du USB-varianter: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=373#rparams=k=s45073046

Permalänk
Medlem

Löjligt om man måste köpa ljudkort till en HELT NY dator. Måste ju finnas andra sätt?

Permalänk
Medlem

Bara för att datorn är ny så måste det ju inte betyda att den är bra.

Prova med andra drivrutiner kanske? Eftersom att båda mickarna låter dåligt.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Är det andra drivrutiner till ljudkortet då eller? Hur kollar man vilket ljudkort man har och vilka drivrutiner man har just nu?

Tack för svaren.

Permalänk
Medlem

Du borde kunna söka på "din dator" + "specs" eller kolla i enhetshanteraren. (Windows antar jag du har).

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Står att jag har senaste realtek high definition audio.