Permalänk
Medlem

thinkpad + vodafone india

Är i indien med min thinkpad t400 med inbyggt 3gmodem.
Har efter mycket om och men lyckats skaffa mig ett edge/2g abbonnemang från vodafone som fungerar utmärkt med det medföljande usb modemet. Men jag har inte lyckats få sim kortet att fungera i det inbyggda modemet i datorn. Nån som har några tips? observera att det inte är ett 3g abbonnemang utan ett edge/2G.
/avo

Permalänk
Inaktiv

Modemet är inte operatörslåst så de ska inte vara några problem att köra det i det interna sim-facket. Du måste ha ett program som kopplar upp/ner sessionen, om du inte kör Windows 7 (som har en bra inbyggt hantering) så kan du prova Access connection eller Sony ericssons wireless manager (föredrar den sistnämnde då AC är lite buggig).

SE Wireless manager verkar dock inte funka på Win7 om man lagt in den sista drivaren från modemet som kom för ett par veckor sedan, gissar du får samma problem i Vista om du kör de så undvik att uppgradera drivaren om du inte redan gjort de.

http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilebroadband/downl...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Modemet är inte operatörslåst så de ska inte vara några problem att köra det i det interna sim-facket. Du måste ha ett program som kopplar upp/ner sessionen, om du inte kör Windows 7 (som har en bra inbyggt hantering) så kan du prova Access connection eller Sony ericssons wireless manager (föredrar den sistnämnde då AC är lite buggig).

SE Wireless manager verkar dock inte funka på Win7 om man lagt in den sista drivaren från modemet som kom för ett par veckor sedan, gissar du får samma problem i Vista om du kör de så undvik att uppgradera drivaren om du inte redan gjort de.

http://www.sonyericsson.com/cws/support/mobilebroadband/downl...

jag har ac men det funkar inte, den godkänner inte kortet, har fibblat med lite inställningar här och där men inte hittat rätt. Ska testa ditt andra programförslag om det inte är för tungt att ladda ner med mina stadiga 24-30kb/s (eller 3-5kb/s)
isf borde jag avinstallera ac först eller? Och jag använder vista.
/avo

Permalänk
Inaktiv

AC är skakigt tycker jag, hel osannolikt att de kan släppa en sån otestad app. AC kräver dessutom "rätt" kombination av dels själva AC-programmet, nätverksdrivare, hotkey mm .

Jag tycker du kan avinstallera AC o köra via SE-appen istället, de funkar utmärkt med ditt modem (Ericsson F3507g) om du inte inte uppdaterar till senaste drivarna. Det sköter SMS/uppkopplingen och kan dessutom ställas in så att den slår på/av modemet samtidigt med applikationen startas/stängs av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
AC är skakigt tycker jag, hel osannolikt att de kan släppa en sån otestad app. AC kräver dessutom "rätt" kombination av dels själva AC-programmet, nätverksdrivare, hotkey mm .

Jag tycker du kan avinstallera AC o köra via SE-appen istället, de funkar utmärkt med ditt modem (Ericsson F3507g) om du inte inte uppdaterar till senaste drivarna. Det sköter SMS/uppkopplingen och kan dessutom ställas in så att den slår på/av modemet samtidigt med applikationen startas/stängs av.

Ok ska testa, tog 3 timmar att hämta hem programmet he he.
Tack så mycket för hjälpen.
/avo