Permalänk
Medlem

Sony VAIO Varm?

Tjena

Skriver i detta forum pga att min systers bärbara Sony VAIO VGN-FZ31M blir jävligt varm. Den är nu ca 3 år gammal så garantin kan man glömma. Den startar inte om vid normal användning dock har inte testat att stresstesta den eftersom i mitt tycke kan det vara dödligt.

Har ni någon aning hur man kan fixa detta eftersom i nuläget ser det inte så ljust ut för datorn.

Detta är då taget ur speedfan när jag bara har några fönster uppe i chrome. Och datorn är jävligt varm vid vänstra sidan. Samma temperaturer visas i HardwareMonior.

//Commander.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

1. Kolla så fläkten roterar
2. Blås rent med tyckluft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Equium92
1. Kolla så fläkten roterar
2. Blås rent med tyckluft

Fläkten sitter väl under tangentbordet om jag inte har fel ? (hittar bara ett par hål under datorn som kan tänkas sig dra in luft) Förutom det så finns det ventilationshål på vänster sida dock så blåser det inte vilket säkert säger att fläkten är död.

Får dra ur tangentbordet och se helt enkelt. Dock kan man få tag på dessa fläktar eftersom jag tror inte att det är en vanlig 80mm fläkt. Aja får se mer i morn.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

kan lova att det är sjukt mycket damm i och runt fläktarna.. min flickvän hade samma problem med sin bärbara hög temp och så och hittade en hel katt i datorn i damm typ

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)