Avindexera från Google – få betalt av Microsoft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Typisk amerikanskt. De stora tröga företagen väljer att krossa de små och snabba. Går det inte med pengar så får man spendera lite mer. I USA kan allt köpas.

Sen när blev Google ett litet företag?

Visa signatur

Asus M4A79XTD | Phenom II 925 | HD4870 512 | SSD 510 120GB | Caviar Blue 500GB | 4Gb 1600mHz | Corsair VX550
EK-CoolStream RAD XTC 280 | DD-4870 | EK Supreme HF | Phobya DC-12 260 | Phobya Balancer 150

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Om MS är beredda att betala för detta så varför inte?
Deras pengar, de gör vad de vill med det...

Mina pengar men får jag köpa knark, droger, sex, slvar etc för det?

Permalänk

Själv tycker jag att Bing har givit bättre/mer relevanta resultat för det mesta när jag har använt det. Det verkar dock som att jag är rätt ensam om det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Typisk amerikanskt. De stora tröga företagen väljer att krossa de små och snabba. Går det inte med pengar så får man spendera lite mer. I USA kan allt köpas.

Eeh....Google små? De är ju absolut störst inom sökmotorer (och har förgrenat sig till annat också). De är med på Fortune 500's lista över de 500 största företagen i världen. De är kanske mindre än Microsoft, men små är de inte.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Jag hade faktiskt blivit förvånad om Google hade gjort/sagt något liknande mot Microsoft eller något annat företag. Jag är INTE förvånad att Microsoft gjorde det. Jag hade då klagat på Google lika mycket som jag klagar på Microsoft.

Fy Microsoft!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
kan inte säga att jag gillar Microsofts ide men Googles dominans är läskig, så allt som kan sprida ut sökmotormarknaden får ses som intresant.

För Microsoft är ju inte så dominanta på andra marknader... Jag håller med om det som någon sa tidigare, konkurrerar med fula knep istället för innovation. Dom vill inte förbättra marknaden, dom vill stjäla den. Vi vinner ingenting på detta. Tvärtom, lyckas dom så måste vi lära oss säga binga istället för googla, och det låter ju tusen gånger töntigare.

Permalänk
Medlem

Det är inte så att MS säger avidnexera er från Google så får ni pengar, utan som jag förstått det så säger de indexera er bara hos oss så får ni pengar.

Det är som att Nordea säger sätt in alla dina pengar hos oss få får du bättre ränta på pengarna.

Får se om något företag är dum nog att nappa, som någon sagt tidigare finns det inte på Google finns det inte. hittar jag inte Fox nyheter tar jag någon annans i stället. Har svårt att se att Ms har råd att betala tillräckligt för att kompensera för bortfall av intäkter när besökarantalet går ner.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av klockan44
Mina pengar men får jag köpa knark, droger, sex, slvar etc för det?

Du får köpa "slavar" om du betalar arbetsgivaravgift osv.

Dock kan det microsoft gör enligt atrikeln strida mot gällande konkurenslagstiftning ja.

Jag tycker att de för göra vad det vill sålänge de håller sig innom lagens ramar.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Microsoft kan räkna med miljardböter från EUs konkurrensverk.

Permalänk

Fullkomligt lysande!

Det är väl jättebra om pengarna sprids ut bland olika mediebolag istället för att hamna i en stor kassakista hos Google?

Google har på tok för mycket pengar att bränna:
http://www.youtube.com/watch?v=R90Zs60HXms

Får inte jag jobba sådär ska fan ingen annan få göra det heller

Permalänk
Medlem

Nej att erbjuda betalt för att få visa viss information är helt fel väg att gå, och gagnar ingen dom ända som förlorar är vanliga användare som får mindre att välja på och ett filtrerat innehåll.

Tyvärr kommer det mer gå åt det hållet, + att nätet inte i framtiden kommer vara neutralt, dom som betalar får bandbredd dom som inte betalar kan knapps synas och vara väldigt svåra att nå även om man vet adressen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Första tanken var: intel. Är inte detta samma sak? Betala andra för att de ska sluta "samarbeta" med konkurrenten?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Första tanken var: intel. Är inte detta samma sak? Betala andra för att de ska sluta "samarbeta" med konkurrenten?

Ja, det kommer att kosta Microsoft miljarder att de ens försökte.

Permalänk

Google och Microsoft är de enda företag jag faktiskt är rädd för. Apple och Intel kommer inte i närheten, faktiskt.

Permalänk
Medlem

Hmm, det är intressant hur många som klagar på MS här.
Google är ju en av de värsta tjuvarna i branshen som inte bryr sig ett dugg om upphovsrätt. De stjäl lite här och där som det passar dem utan en tanke på att betala för sig.
Dessutom har de en så otroligt dominerande position när det kommer till sökmotorer att jag är förvånad över hur Sweclockare inte är mer upprörda över hur Google kan kontrollera vilken information som du hittar speciellt när man ser hur mycket galla som spys över MS för deras dominerande position.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murgelpluppen
Fullkomligt lysande!

Det är väl jättebra om pengarna sprids ut bland olika mediebolag istället för att hamna i en stor kassakista hos Google?

Google har på tok för mycket pengar att bränna:
http://www.youtube.com/watch?v=R90Zs60HXms

Får inte jag jobba sådär ska fan ingen annan få göra det heller

http://www.youtube.com/watch?v=PwMI1oeQJYc&feature=related
Ännu bättre film som visar hur "dåligt" de anställda på Google har det Dax att söka jobb kanske ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jarigan
Hmm, det är intressant hur många som klagar på MS här.
Google är ju en av de värsta tjuvarna i branshen som inte bryr sig ett dugg om upphovsrätt. De stjäl lite här och där som det passar dem utan en tanke på att betala för sig.
Dessutom har de en så otroligt dominerande position när det kommer till sökmotorer att jag är förvånad över hur Sweclockare inte är mer upprörda över hur Google kan kontrollera vilken information som du hittar speciellt när man ser hur mycket galla som spys över MS för deras dominerande position.

Google = gratis
Microsoft= det onda pengahungrande monopolet

Frågor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danjeel
Nej man gör inte vad man vill, det finns lagar o regler. För att inte tala om moral.

Ja fast vilken annat företag kan stoppa Google? Jag ser Google som ett större hot än Microsoft. Så i mina ögon är det bra om Bing tar marknadsdelar.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Google = gratis
Microsoft= det onda pengahungrande monopolet

Frågor?

Varför blev det så mycket klagomål när Microsoft släppte Internet Explorer gratis och integrerade det på ett smidigt sätt med sitt operativsystem?

Permalänk

Måste säga att jag inte har någonting emot att de gör såhär. Är det någonstans som det saknas konkurrens just nu så är det på sökmotormarknaden. Google är bra, google är grymma på massor av sätt. Men konkurrens tror jag är bättre om man kollar i ett längre perspektiv.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
http://www.youtube.com/watch?v=PwMI1oeQJYc&feature=related
Ännu bättre film som visar hur "dåligt" de anställda på Google har det Dax att söka jobb kanske ?

+1 Där vill man jobba

som någon tidigare sa. förvånad att de just är MS som gör detta och inte Google

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Google = gratis
Microsoft= det onda pengahungrande monopolet

Frågor?

Microsoft tar betalt för de produkter du använder'

Google tar betalt från företag för att lägga dem högst på träfflistan, de använder sin lagrade data om vad du söker på för att anpassa annonser etc. Ingenting är gratis.

Permalänk
Medlem

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken... eller nått!

Jag började använda uteslutande google för att det var så mycket enklare och "renare" än yahoo och altavista. Google har också bättre resultat än konkurrenterna enligt mig.

Vad sägs om att M$ lägger lite pengar på att utveckla något nytt behov?

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

Jag dör hellre än använder bing. Google är typ det bästa som hänt människosläktet sen vi för första gången lämna atmosfären. Google är bättre än internet.

Permalänk
Avstängd

Bing är nog den sämsta sökmotorn som finns.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
http://www.youtube.com/watch?v=PwMI1oeQJYc&feature=related
Ännu bättre film som visar hur "dåligt" de anställda på Google har det Dax att söka jobb kanske ?

Dom hade de ju verkligen "dåligt".
Även om Microsoft gör detta så tror jag nog ingen går med på det, verkar ju lite dumt att ens försöka gå emot en sökleverantör som inte tar betalt för nånting mer eller mindre...om det sen blir monopol för MS så blir det nog nån betalningssumma på nåt skumt jävla vis

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Ibland när man skriver fel kommer bing upp. Lät som ett j*vla skämt först. Jag menar BING va?! Världens rikaste företag kommer på världens mest patetiska namn.

Permalänk

Inget företag skulle nånsin gå med på att av-indexeras från Google. Om man inte syns på Google syns man inte i princip. Att man inte vill finnas på t.ex. Google News innebär inte att man inte skulle vilja finnas på Google Search.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när jag började använda datorer då var det altavista som jag använde som sökmotor.

Kom ihåg att om man råkade stava fel på något sätt då kom man till en porrsajt och det är en bra början.
Sen så tog det verkligen evigheter att hitta bra information.

Men när jag fick höra talas om google och såg att första sökresultatet på min första sökning någonsin räckte för att hitta det jag sökte efter då var jag fast.

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat "att binga" (suck på det verbet).. blev passande nog en sökning på "google". Och se på fan, det funkade!

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz