Permalänk
Medlem

Notebookguru Fire i7

Då jag tänkt börja utveckla till UDK hemma och märkt att min nuvarande laptop är på tok för dålig så kollade jag in på Sweclockers idag och snubblade över Notebookguru's laptops. Jag är väldigt sugen på att beställa en men jag vill väldigt ogärna lägga ut för mycket i onödan då jag inte vet hur bra dessa laptops presterar i jämförelse med en stationär.

* Hur varm blir denna laptop? Så varm att jag helst ska ha den ståendes på ett kylblock? (eller vad man nu kallar dem. )
* Jag är ute efter en bärbar som kan mäta sig med jobbdatorn (citerat nedan), eftersom jag är dålig på att bedöma bärbar prestanda så undrar jag hur FIRE mäter sig med den? Kanske går att gå billigare och ändå matcha jobbdatorn?

Jag är jättetacksam för alla svar.

Citat:

Jobbdatorn

* Processor: Intel Core 2 Quad Q9400 @ 2,66ghz
* Memory: 3,00GB Ram @ 1.97ghz
* Graphics Card: NVIDIA GeForce 8800 GT 384mb
* Hard Drive: 500GB 7200rpm, eller något i den stilen

Citat:

Fire i7

* Processor: Intel Core i7-720QM 1,6-2,8 GHz 6 MB Level3 Cache
* Memory: 4096 MB DDR3 1333 MHz
* Screen: 15,6 inch FullHD LED TFT 1920x1080 Pix Glare Type
* Webcam: 2.0 MegaPixel
* Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX260M with 1024 MB GDDR3 RAM 256 Bit
* Optical Drive: 8x Multi DVD Burner
* Hard Drive: 80 GB SSD Intel X25-M Postville MLC 2. Generation
* Wireless LAN: 300 MBit 5100 Intel
* Bluetooth: Bluetooth 2.0 EDR
* Operating System: Windows 7 Ultimate 64 Bit (with install DVD)
* Zero Dead Pixel Guarantee: Zero Dead Pixel guarantee for 6 Month
* Warranty: 24 Month Premium Warranty PickUp & Return

€1.900~ / 20.000 SEK

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Det kommer bli väldigt svårt att matcha jobbdatorns processor för de mobila quad processorna är så mycket lägre klockade. Dock är i7 de bästa inom processorer för bärbara just nu. Grafikkortet är märkbart bättre på den bärbara än stationära.

Så vad ska man säga? Den bärbara kommer va snabbare på uppstart osv för att den ahr en väldigt snabb hårddisk. Annars skulle jag vilja säg dem är likvärdiga fast den bärbara är lite bättre i spel.

Du ska inte behöva ha en notebookcooler men den brukar hjälpa datorn att få en längre livstid.

Permalänk
Medlem

Hur långt skulle jag kunna sänka mig för att få liknande prestanda i spel som med jobbdatorn tror du? För det är just spelutveckling jag ska hålla på med och jobbdatorn känner jag har helt perfekt nivå för vad jag behöver.

Visa signatur

Jag har kvar min gamla avatar som en påminnelse om att även jag har varit ung och dum. Idag är jag, tack och lov, bara dum.

Permalänk
Medlem

Jag tror faktiskt inte du kan sänka dig, jag letade dock inte särskilt länge.

http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Om du går in på ett specifikt grafikkort så står det lite om dem och vilket grafikkort det kan jämnföras med i stationära datorer.

Permalänk
Medlem

Ok, tack så mycket för svaret!

Visa signatur