Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

BE550, AX59U eller Flint 2

Kommer beställa hastigheten 1000/1000
3rum ca 80m2 lägenhet.

Kommer Openwrt göra så stor skillnad? Eller är det bara firmware updates? För jag tänker att BE550 som idag inte stöds av Openwrt, är ju ganska ny, och kommer säkert köra med firmware uppdateringar i några år innan den blir EOL

Skiljer sig några hundralappar i prisskillnad, 1000-2100kr, är dock inget som kommer göra mig fattig.

Hur ska man tänka här?

Jag röstar på Flint 2, enbart pga att den kör Openwrt, samt lite extra gott mot AX59U, du kan ha den i lätt 10+ år utan att oroa dig för den slutar stödjas, ta tex Netgear R7800, släpptes 2016, slutade stödjas 2021, men går fortfarande köra senaste Openwrt, vill du spara 500kr så kör på AX59U.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem

Blev en RT-AX59U, någon som har tips på inställningar? eller fungerar default bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willberj:

Blev en RT-AX59U, någon som har tips på inställningar? eller fungerar default bra?

lägg in Openwrt?

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

vad får du för hastighet trådad? Funderar på att köpa samma router. Hur stor yta har du.

Nu så.

Fick koppla via min mobil och en dongelhistoria till nätverkskabeln, men det fungerade.

952,23 Mbit/s Ned
855,54 Mbit/s
01,29 ms

952,43 Mbit/s Ned
842,81 Mbit/s Upp
01,25 ms

953,70 Mbit/s Ned
937,86 Mbit/s Upp
01,15 ms

Skrivet av XPerion:

Rapportera gärna om du upplever strul med BE550. Är inne på ny router och läst en del har problem med just BE550 och BE800. Så vågar inte slå till. Valen står mellan ASUS RT-BE92U, BE550, BE800.

Det ända jag kan tänka mig är att 2.4Ghz-nätet känns lite långsamt. Vet inte om det är för att jag delat upp dom eller om det är grannarna som plockar upp alla kanaler/bandbredd.. Är inte riktigt klar med hur jag ska ha det heller, då jag vill isolera IoT-enheterna till ett eget nät, men när sambon är hemma och jobbar.. så får man inte stöka för mycket

Kör just nu
Smart connect avstängt

2.4 som eget nät
5Ghz som eget nät
6Ghz som eget nät
Sen ett eget MLO (5Ghz+6Ghz) där man plockar ut mest prestanda.

Ska du ha den för trådat och bra prestanda på MLO så är det ett ok köp. För mig gick det ju upp lite mer än 600 Mbit/s

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Jag röstar på Flint 2, enbart pga att den kör Openwrt, samt lite extra gott mot AX59U, du kan ha den i lätt 10+ år utan att oroa dig för den slutar stödjas, ta tex Netgear R7800, släpptes 2016, slutade stödjas 2021, men går fortfarande köra senaste Openwrt, vill du spara 500kr så kör på AX59U.<Uppladdad bildlänk>

Om vi bortser från Openwrt, då är väl BE550 bäst av dem 3? Det finns väl inget som säger att openwrt inte kommer till BE550 de kommande åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Om vi bortser från Openwrt, då är väl BE550 bäst av dem 3? Det finns väl inget som säger att openwrt inte kommer till BE550 de kommande åren.

svårt att säga men den har väl nyare standard, dock kör den 2x2 mimo medans Flint 2 kör 4x4 och Asus 3x3, i praktiken verkar det inte vara stor skillnad, angående Openwrt så svårt att säga, hade den kört Mediatek SoC så finns väl större möjlighet, med det sagt, bara köpa vilken som, kommer fungera bra för din del.

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem

Någon här som har provat ASUS RT-BE86? WiFi 7 och Fyra 2,5gb portar lockar. Lite tråkigt att Flint 2 bara har en, annars hade det nog blivit en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siipan:

Någon här som har provat ASUS RT-BE86? WiFi 7 och Fyra 2,5gb portar lockar. Lite tråkigt att Flint 2 bara har en, annars hade det nog blivit en sådan.

Håller med den ser nice ut. ASUS gör väldigt bra routrar överlag som det är värt och betala lite extra för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comp50:

Är denna bra? https://www.komplett.se/product/1311313/datorutrustning/natve...
Vero V6M router. Den har sjunkit ganska mycket i pris.

Stödet för OpenWrt gick in i master/main för 16 timmar sedan: https://github.com/openwrt/openwrt/commit/2898d1d1269a841e5bb.... Den gick nog i och för sig att köra redan innan på en image för storasyster. Jag tror att @pulver har någon av systermodellerna om du vill be om en recension.

Skrivet av comp50:

BE550, AX59U eller Flint 2
[…]
Kommer Openwrt göra så stor skillnad? Eller är det bara firmware updates? För jag tänker att BE550 som idag inte stöds av Openwrt, är ju ganska ny, och kommer säkert köra med firmware uppdateringar i några år innan den blir EOL
[…]
Hur ska man tänka här?

OpenWrt är inte lättanvänt, men har oftast betydligt fler möjligheter än OEM-mjukvaran och är i de allra flesta fall mer modernt och får bättre/fler uppdateringar. Eftersom det är användarna som utvecklar det tas uppdateringar in när behov uppstår, inte när en tillverkare råkar ha en ingenjör ledig.

Om man inte vet att man vill ha OpenWrt så skulle jag rekommendera att man betraktar det som en bonus att man kan installera det senare, när man vill åt viss funktionalitet eller när man ser att det dyker upp säkerhetsproblem som inte åtgärdas (det sker sannolikt före officiell EOL).

Hårdvaran har oftast teknisk livslängd som är långt längre än vad OEM-mjukvaran blir uppdaterad. Så att lägga några hundra extra för att kunna drifta hårdvaran som router eller som extra switch/AP/mesh-nod ytterligare 5-10 år tycker jag är en no-brainer. Det bör göra en del på andrahandsvärdet också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siipan:

Bara nyfiken… vad är det alla måste ha 2.5gb portar till hela tiden? När drar man nytta av det egentligen?

Permalänk
Medlem

Min i övrigt, och hittills, välfungerande ASUS RT-AC68U startade plötsligt om sig tidigare i dag, med resultatet att jag under flera minuter var helt utan både det interna nätverket och anslutning utåt.

Jag har haft den i ganska många år, så den kanske börjar bugga av hårdvara som åldrats. Den blir ju rätt varm, t ex. Med tanke på att det nu är BW/BF kanske det är läge att försöka uppgradera till nåt modernt till ett inte alltför hutlöst pris.

Det jag har min nuvarande till är att vara stommen i nätverket här hemma. Jag har en inkommande anslutning från ett fibermodem, och sen har jag direkt under en NAS (en W10-dator som bara har access till det interna nätverket, ingen internet-anslutning) som är ansluten direkt via kabel till routern. Utöver det går det tre utgående kablar i väggar till olika platser i lägenheten, där en är till en takmonterad AP från Ubiquiti, så routerns eget trådlösa nätverk är avslaget, och det är så en ny också ska vara konfigurerad. En annan går till min primära dator i vardagsrummet. Och en tredje som går till min sovrumsdator.

Mitt behov är en router som är stabil och har ett både smidigt och detaljerat gränssnitt för att konfigurera, logga och anpassa funktioner. I princip ska jag kunna detaljstyra minsta lilla funktion.
Stå för DHCP i nätverket (det ska alltså inte AP:n ha del i).
Låsa interna IP-adresser till enheter, så de inte ändras vid omstarter och andra avbrott.
Styra om en ansluten enhet på nätverket ska ha internet-åtkomst eller inte (och det måste vara bergsäkert!).
Jag är egentligen nöjd med hur det funkar i min nuvarande, men vill jag lita på en ny ASUS, och är det ens samma i en ny?

Jag har inget behov av högre än 1 Gbps anslutning via nätverket, bara min primära dator har ens möjlighet till 2.5 Gbps så anslutning utåt och anslutning till NAS:en kommer ändå att flaskhalsa till 1 Gbps eller lägre.

Men minst fyra LAN-portar är alltså ett krav.

Budget, upp till 2000 kr i nödfall, men helst som mest runt hälften.

Vad ska jag kolla på?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Mitt behov är en router som är stabil och har ett både smidigt och detaljerat gränssnitt för att konfigurera, logga och anpassa funktioner. I princip ska jag kunna detaljstyra minsta lilla funktion.

Vad ska jag kolla på?

Inte en vanlig konsument-router iaf.

Något med pfSense/OpenSense eller (eftersom du redan är och doppar tårna i eko-systemet) en gateway från Unifi?

Förslag:

Eller bygg en egen router och installera OpenSense

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Något med pfSense/OpenSense eller (eftersom du redan är och doppar tårna i eko-systemet) en gateway från Unifi?

Förslag:

Jag är rätt missnöjd med gränssnittet och konfigurationsverktygen som Unifi har, så inget från dem.
pfSense/OpenSense vet jag inte ens vad det är. Jag vill inte bygga nåt själv. Färdig pryl som funkar direkt, men är konfigurerbar.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Min i övrigt, och hittills, välfungerande ASUS RT-AC68U startade plötsligt om sig tidigare i dag, med resultatet att jag under flera minuter var helt utan både det interna nätverket och anslutning utåt.

Jag har haft den i ganska många år, så den kanske börjar bugga av hårdvara som åldrats. Den blir ju rätt varm, t ex. Med tanke på att det nu är BW/BF kanske det är läge att försöka uppgradera till nåt modernt till ett inte alltför hutlöst pris.

Det jag har min nuvarande till är att vara stommen i nätverket här hemma. Jag har en inkommande anslutning från ett fibermodem, och sen har jag direkt under en NAS (en W10-dator som bara har access till det interna nätverket, ingen internet-anslutning) som är ansluten direkt via kabel till routern. Utöver det går det tre utgående kablar i väggar till olika platser i lägenheten, där en är till en takmonterad AP från Ubiquiti, så routerns eget trådlösa nätverk är avslaget, och det är så en ny också ska vara konfigurerad. En annan går till min primära dator i vardagsrummet. Och en tredje som går till min sovrumsdator.

Stå för DHCP i nätverket (det ska alltså inte AP:n ha del i).
Låsa interna IP-adresser till enheter, så de inte ändras vid omstarter och andra avbrott.
Styra om en ansluten enhet på nätverket ska ha internet-åtkomst eller inte (och det måste vara bergsäkert!).
Jag är egentligen nöjd med hur det funkar i min nuvarande, men vill jag lita på en ny ASUS, och är det ens samma i en ny?

Jag har inget behov av högre än 1 Gbps anslutning via nätverket, bara min primära dator har ens möjlighet till 2.5 Gbps så anslutning utåt och anslutning till NAS:en kommer ändå att flaskhalsa till 1 Gbps eller lägre.

Men minst fyra LAN-portar är alltså ett krav.

Budget, upp till 2000 kr i nödfall, men helst som mest runt hälften.

Vad ska jag kolla på?

https://www.gl-inet.com/products/gl-mt6000/

https://openwrt.org/toh/gl.inet/gl-mt6000

Visa signatur

GAMING
MEDIA

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Förslag:

Ah, nu ser jag att du fetstilat en sak i min fråga. Ja, alltså, i alla fall på samma nivå som jag kan i dag i ASUS-routern. Den har oerhört detaljerade inställningar för allt möjligt. Mycket jag aldrig kommer att ha användning för, men en del jag använder. Jag har konfigurerat en del andra nätverksprylar genom åren, och allt annat jag sett har varit väldigt nedlåst och begränsat. Men jag behöver inte kunna styra 100 procent!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur relevant det är, men när jag kollar statusen för den jag har så står de båda CPU-staplarna på 85-95 % hela tiden, även nu när det i stort sett inte är nån aktivitet mer än enstaka anrop av bakgrundsprocesser.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Jag vet inte hur relevant det är, men när jag kollar statusen för den jag har så står de båda CPU-staplarna på 85-95 % hela tiden, även nu när det i stort sett inte är nån aktivitet mer än enstaka anrop av bakgrundsprocesser.

Det är inte så enkelt att din router inte fått säkerhetsuppdateringar på ett tag och nu är del av ett botnät?

https://www.techspot.com/news/93850-cyclops-blink-modular-bot...

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Det är inte så enkelt att din router inte fått säkerhetsuppdateringar på ett tag och nu är del av ett botnät?

https://www.techspot.com/news/93850-cyclops-blink-modular-bot...

Inte omöjligt, men jag hittade inte den process som tydligen ska finnas på en infekterad router, så jag tror inte det. Och jag har faktiskt uppdaterat ganska snabbt när ny firmware funnits tillgänglig, senaste i april i år.

Nå, jag tror nog ändå att jag kör lite safe och lägger en slant på att bli lite mer uppdaterad. En ASUS AX86U Pro kanske. Fem LAN-portar, USB-kontakter, hyfsat ny (2022) och verkar ha samma typ av gränssnitt för konfiguration som den jag har nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Inte omöjligt, men jag hittade inte den process som tydligen ska finnas på en infekterad router, så jag tror inte det. Och jag har faktiskt uppdaterat ganska snabbt när ny firmware funnits tillgänglig, senaste i april i år.

Nå, jag tror nog ändå att jag kör lite safe och lägger en slant på att bli lite mer uppdaterad. En ASUS AX86U Pro kanske. Fem LAN-portar, USB-kontakter, hyfsat ny (2022) och verkar ha samma typ av gränssnitt för konfiguration som den jag har nu.

Varför inte Unifi Cloud Gateway Ultra?
Endast 1690kr och så får du full kontroll över din ap också. Kör en själv och är riktigt nice funktioner och UI. Gillar starkt att de har många års stöd och uppdaterar med nya funktioner hela tiden.

https://www.inet.se/produkt/5414164/ubiquiti-unifi-cloud-gate...

Vad är det du är missnöjd med i unifi interface? Vad har du provat för gateway hos dem?

Edit fråga missnöjd med config
Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Varför inte Unifi Cloud Gateway Ultra?
Endast 1690kr och så får du full kontroll över din ap också. Kör en själv och är riktigt nice funktioner och UI. Gillar starkt att de har många års stöd och uppdaterar med nya funktioner hela tiden.

https://www.inet.se/produkt/5414164/ubiquiti-unifi-cloud-gate...

För att jag inte gillar deras syn på användargränssnitt. Den AP jag har från dem är en UX/UI-mardröm och jag kan bara utgå från att de har samma typ av grejer för en router.

Nu har jag beställt en ASUS RT-AX86U Pro. Jag gillar gränssnittet och tror att detta blir en tillräckligt smidig uppgradering. En extra LAN-port jämfört med i dag skadar inte heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

För att jag inte gillar deras syn på användargränssnitt. Den AP jag har från dem är en UX/UI-mardröm och jag kan bara utgå från att de har samma typ av grejer för en router.

Nu har jag beställt en ASUS RT-AX86U Pro. Jag gillar gränssnittet och tror att detta blir en tillräckligt smidig uppgradering. En extra LAN-port jämfört med i dag skadar inte heller.

Inget fel på Asus, de är super. Men tycker inte det är ok att skriva ned unifi om du inte ens provat… det blir väldigt missvisande för de som vill ha hjälp att shoppa här i tråden.

Det är väldigt stor skillnad på att bara ha en ap eller ap+controller och en gateway+controller hos Unifi.

Jag tycker de har en väldigt snygg och smidig interface och gillar att produkten man har ständigt blir bättre med gratis updates.

Självklart har Unifi också sina brister men jag hade inte bytt tillbaka till Asus eller Netgear som jag kört tidigare.

Tillägg: Bytte ut min gamla Netgear just pga att de slutat med updates efter x antal år, trots att routern va bra nog att behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Bara nyfiken… vad är det alla måste ha 2.5gb portar till hela tiden? När drar man nytta av det egentligen?

Jag har det i min NAS och i stationära datorn, därav vill jag ha en router eller switch som ger fulla hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av siipan:

Jag har det i min NAS och i stationära datorn, därav vill jag ha en router eller switch som ger fulla hastigheten.

Förstår 👍🏼, men upplever ofta att många verkar vilja ha 2.5 portar bara för att och så kör de inget som drar nytta av det över lan iaf.

Behöver man snabb lagring från nas vill man väl ha 10gbit iaf och kör man lite backups eller plex stream eller annat så är det ju ”same/same” om man har 1 eller 2.5 gbit. Annars är det ju typ 700kr för en 2.5gbit switch så man kan köra den router man känner för

Permalänk
Medlem

bestämde mig för BE550 till slut. Anledningen är att jag vet inte om jag en kommer behöva Openwrt. Det verkar som att det behövs för att få fortsatta updates på sin router i några ytterliggare år. Men om ett par ytterliggare år kanske man väljer att uppdatera sin router till något bättre. Hade svårt att argumentera för AX59U eller Flint2 endast av att de stöder Openwrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAN1N:

Inget fel på Asus, de är super. Men tycker inte det är ok att skriva ned unifi om du inte ens provat… det blir väldigt missvisande för de som vill ha hjälp att shoppa här i tråden.

Det är väldigt stor skillnad på att bara ha en ap eller ap+controller och en gateway+controller hos Unifi.

Jag har ju provat eftersom jag har en AP från dem och även fixat några hos andra, och jag kan bara utgå från att de har samma generella lösning för att hantera inställningarna i en router/gateway. Och då är det inget jag vill ha med att göra. Vilka val andra gör är inte mitt problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa en asus router och har en budget på 3000kr, vilken är då bäst lämpad?

Permalänk
Medlem

Är och kollar på ny router och valen står mellan Archer BE550 eller nån ASUS router igen. TP verkar inte vara så sugen att uppdatera sina routers ofta som jag kan se? Lutar mera åt nyligen släppta ASUS RT-BE92U. Fast läser den lider av barnsjukdomar med endast en firmware släppt än så länge. Men den släpptes nyligen bara förra månad Oktober.
Alina har rea på den för 2799:- just nu. Vet inte om skall slå till.

Om man går efter säkerhet på router. Vilket är bättre då? TP-Link eller ASUS? TP-Link har Homeshield med endast basiskt skydd och ASUS AiProtection som är helt gratis.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy92:

Om man ska köpa en asus router och har en budget på 3000kr, vilken är då bäst lämpad?

Bäst "bang for the buck" med den budgeten torde vara RT-BE92U som Alina tar 2799kr för just nu.
Oklart om det är felpris dock.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13940244

Detta är en "äkta" Wifi 7-router med eget 6GHz-band. Bör vara framtidssäker.

Har du inget behov av Wifi7 ännu så är RT-AX86U Pro en topprouter i klassen:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7421818

Lycka till med valet!

Permalänk
Medlem

ax59u vs ax86u pro

Om jag främst värdesätter räckvidd, vilken av dessa är bäst val?Tänker ju AX86 pro, men den verkar ha färre antenner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kivi95:

ax59u vs ax86u pro

Om jag främst värdesätter räckvidd, vilken av dessa är bäst val?Tänker ju AX86 pro, men den verkar ha färre antenner?

Du bör kolla på alla specifikationer när du jämför. AX86 Pro är på alla sätt en bättre router, iaf på pappret och sett till dess specifikationer.

Jämförelse vs via Asus (Bocka ur "Dölj likheter"):
https://www.asus.com/se/product-compare?ProductID=21234,20786...

- AX86 Pro har till exempel högre teoretisk bandbredd och kapacitet vs 59U
- AX86 Pro har bättre specs för MIMO vilket kan vara viktigt i sammanhanget, se nedan tabell:

Transmit / Receive
MIMO-teknik 59U:
2,4 GHz 2 x 2
5 GHz 3 x 3

MIMO-teknik AX86:
2,4 GHz 3 x 3
5 GHz 4 x 4

Om detta kommer få någon praktisk skillnad för dig kan vi omöjligt svara på. Det beror på dina förhållanden och hur du bor, total boyta du avser täcka, andra nätverk i närheten, antal enheter etc.

Lycka till med valet!