Garantiärende hos 3

Permalänk
Medlem

Garantiärende hos 3

Tänkte bara ge en eloge till 3 butiken i Gävle som skötte mitt garantiärende på telefonen så snyggt.

Jag lämnade in min telefon som ett garantiärende (med väldigt låga förhoppningar om att den skulle bli lagad på garantin eftersom den såg ut att ha blivit tappad i golvet och kastad i väggen åtskilliga gånger) och fick som svar av säljaren att det troligtvis inte kommer gå på garantin i o m att telefonen såg ut som den gjorde. Jag testade ändå att få den på garantin med risken att få betala 250:- i undersökningskostnad.

2 veckor senare så får jag ett SMS av 3 där det står att jag kan hämta ut min telefon till priset av 0:-. Bra tänkte jag, då gick allt som det skulle, skönt! Till min stora förvåning så fick jag inte min gamla SE K850i tillbaka. Felet gick tydligen inte att laga så dom bytte upp mig till en SE C905. Riktigt snyggt skött av dom tycker jag.

Har alltid varit en nöjd kund hos 3 och kommer fortsätta att vara dom trogen en lång tid framöver.

Hur är det för er? Har ni bra eller dåliga erfarenheter av 3 rent generellt?

Permalänk
Avstängd

Bytte ner dig alltså, K850 är bättre, åtminstone en K800 är det om man har lite högre krav på bilderna med kameran

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

K850i är en riktig skittelefon. C905an är bättre enligt mig. Har du ens använt en 850?

Permalänk
Medlem

Mina enda dåliga erfarenheter av 3, och iofs dom som väl smäller högst, är deras täckning. Don't believe the commercials kids...

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

deras säljare är fulla av bullshit också..

jag skulle enligt säljaren bara betala 200kr i månaden, inte ett nickel mer. ändå betalade jag 250kr första månaden, sen 223kr eller nåt sånt efter det.

modemet skulle funka med 64bit, no problemo.. detta bad jag säljaren garantera, och han kollade till och med upp saken och sa " du ska ha ett E180, för dom funkar på 64 bit ". sure... funkade inte för fem öre! (jag har däremot fått stöd efter att jag uppdaterat firmwaren, men det ska man inte behöva göra när säljaren inte säger nåt om det.)

deras kundtjänst suger. oinsatt personal, som inte kan ett skit, och bara sitter o läser "felsökningsinstruktioner" från en jävla dataskärm....

jag har samma bredband som polaren, exakt samma, med samma modem o hela skiten. kör vi TPtest samtidigt får han 2.2mbit ner och jag 1.1mbit. o det är efter upprepade tester, med datorerna bredvid varandra.

mao. deras mobila bredband som ska vara "bäst i test" suger *** enligt mig, så vill inte ens tänka mig hur kassa alla andra är.....

det enda jag kan jämföra med är Telenors bredband, som iofs måste vara det absolut sämsta skiten jag någonsin spenderat pengar på.... helt jävla värdelöst... har nog suttit totalt sett runt 5 timmar i deras supporttelefon, utan att jag fick ett jävla dyft hjälp. ingen föreslog tex att modemet kunde vara defekt och behövde bytas ut eller nånting.. bara " vi kan tyvärr inte hjälpa dig, bla bla bla..... ".

totalt funkade nog mitt bredband från telenor runt 20% nånting.. kanske lite sämre.. o då menar jag att det överhuvudtaget gick att få start på skiten! inte att det funkade som det skulle! man fick räkna med att plugga det jävla modemet i och ur usbn säkert 20 gånger om dagen (i genomsnitt), och detta är inte ens överdrift! så dåligt var det! det gick inte ens att spela nätpoker på skiten, för man visste att man blev kickad/nedkopplad med max 5 minuters mellanrum!

även där blev jag lurad av säljaren. säljaren lovade mig gratis avgift fram till årsskiftet på min 12 månaders bindningstid, men jag fick min första räkning redan i okt månad. vid kontakt med deras inkompetenta support om att jag blivit lurad av deras säljare fick jag absolut inte häva mitt abonnemang.. det stod nämligen i det finstilta att jag egentligen hade 3 månaders fritt bara.. men faktumet att jag blivit lurad spelade ingen roll..

behöver jag ens säga att jag hatar telenor av hela mitt hjärta?

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

3 = skit

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

telia forever

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

Detta har inget med tråden att göra. Täckningen kommer att förbättras avsevärt då deras nya nät börjar testas o bör lanseras under nästa år. Dessutom mycket bättre hastigheter vad gäller mobilt bredband.

Kände likadant som ni andra ang teckningen men efter jämförelse med andra operatörer gråter jag inte lika mkt längre.

Edit: Telia forever? WTF.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem

Mjaa alltså alla operatörer känns ofta som skit men av min upplevelse så är 3 bäst och tele2 billigast (beror ju lite på vad dina kompisar/familj har såklart)

Mitt ex hade dock väldiga problem att lämna in sin telefon på garanti hos 3. Och 3 kunde inte hjälpa min nuvarande flickvän med hennes mobila bredband så det fick jag fixa själv genom att hitta en patch till huawei modemet.

Dock har hennes pappa bytt till Telenor mobilt bb och det var de slöaste skiten jag någonsin sett! (det var full mottagning när det testades)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
deras säljare är fulla av bullshit också..

jag skulle enligt säljaren bara betala 200kr i månaden, inte ett nickel mer. ändå betalade jag 250kr första månaden, sen 223kr eller nåt sånt efter det.

Hahaha, Säg inte att det är första gången du har hört talas om en faktureringsavgift? Den avgiften brukar aldrig räknas in i någon abbonemangskostnad eftersom du enkelt kan ta bort den med autogiro eller efaktura, tar dig 1 min men du kanske inte "orkar" det.

Ang första faktura:
Får du en faktura typ 15 aug så är det för användanden I AUGUSTI! Hur ska dom då fakturera dig första månaden du har detta bredband? Jo det kommer på nästa faktura. Fick likadant och blev förvånad först men kollade lite snabbt på den och förstog varför.

Citat:

modemet skulle funka med 64bit, no problemo.. detta bad jag säljaren garantera, och han kollade till och med upp saken och sa " du ska ha ett E180, för dom funkar på 64 bit ". sure... funkade inte för fem öre! (jag har däremot fått stöd efter att jag uppdaterat firmwaren, men det ska man inte behöva göra när säljaren inte säger nåt om det.)

Nej, fick du uppdatera firmware, vad har världen kommit till

Citat:

mao. deras mobila bredband som ska vara "bäst i test" suger *** enligt mig, så vill inte ens tänka mig hur kassa alla andra är.....

Så du tycker att ditt mobila bredband är dåligt för att du bara kommer upp i 1mbit, samt att det inte fungerar så snabbt? Är du seriös? Vad trodde du? Ungefär som att köpa en bärbar dator och börja gnälla för att en stationär har bättre prestanda för pris och att du vill ha lika bra på din laptop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Hahaha, Säg inte att det är första gången du har hört talas om en faktureringsavgift? Den avgiften brukar aldrig räknas in i någon abbonemangskostnad eftersom du enkelt kan ta bort den med autogiro eller efaktura, tar dig 1 min men du kanske inte "orkar" det.

Ang första faktura:
Får du en faktura typ 15 aug så är det för användanden I AUGUSTI! Hur ska dom då fakturera dig första månaden du har detta bredband? Jo det kommer på nästa faktura. Fick likadant och blev förvånad först men kollade lite snabbt på den och förstog varför.

Svar: jo visst vet jag att det ibland tillkommer en fakturaavgift, MEN säger idioten i andra luren 200kr, inga andra avgifter - 200kr, thats it.. då är inte 223kr acceptabelt! en idiotsäljare. helt klart, mer om detta nedan.

Nej, fick du uppdatera firmware, vad har världen kommit till

Men, eftersom du inte vet hela historien ska jag vara snäll och ta den också då.

Svar: Jag beställde 3, för SÄLJAREN (som är en idiot) sa att det skulle funka på mitt vista 64bit. ha sa såhär, " ska du köra 64bit, så ska du ha E180, det funkar med en gång". det gjorde det ju inte. kundtjänst sa däremot helt annorlunda, att "ne vi har aldrig haft nåt stöd för 64Bit..."

Så att jag utan några förhoppningar om att det skulle funka, skulle ta reda på detta helt själv är ju hur dåligt som helst!!! dom SKA ju veta detta i kundtjänsten tycker jag. (än en gång, oinsatt kundtjänstpersonal.....)

Så du tycker att ditt mobila bredband är dåligt för att du bara kommer upp i 1mbit, samt att det inte fungerar så snabbt? Är du seriös? Vad trodde du? Ungefär som att köpa en bärbar dator och börja gnälla för att en stationär har bättre prestanda för pris och att du vill ha lika bra på din laptop.

Svar: Lol, nej? nu hittar du allt på. Jag tycker det är dåligt på grund av alla problem jag haft med det, och att kundtjänsten och säljarna suger. sen att det inte fungerar hela tiden heller.. ibland kan det vara borta ett par timmar på kvällen. det är helt enkelt inte acceptabelt!

1Mbit hade varit helt acceptabelt OM jag inte visste att min polare med samma grejer får ut 2mbit!!! det är dubbelt så mycket. jag har inte på nåt sätt ställt orimliga krav på den här produkten/tjänsten. jag har inte försökt betala för en skoda och få en audi. köper man en sak som enligt säljaren ska fungera på ett visst sätt så ska det fanimej vara så också.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!