Geforce 195.62 WHQL-kandidat

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Geforce 195.62 WHQL-kandidat

En ny drivrutin för Geforce-ägare har dykt upp på Nvidias webbplats. Denna gång handlar det om en version som lämnats in för WHQL-godkännande.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004

Trevligt, då är det bara o tanka när man kommer hem ifrån jobbet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Länken hos Nvidia verkar inte fungera?

Intel Core i7-8700K | ASUS STRIX Z370-F | Corsair Vengeance LED 16GB | ASUS STRIX 1080 Ti OC | Corsair H80i | Corsair Q400 | Corsair AX1200W | Corsair Strafe RGB | Corsair M65 RGB PRO | Corsair VOID RGB PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
E_tuna
Registrerad
Jul 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Trevligt, då är det bara o tanka när man kommer hem ifrån jobbet

Tror inte ett TNT kort fortfarande stöds :D:D

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Maj 2009

Jag som nyss installerade förra patchen

Förresten, behöver man köra en drivercleaner innan man installerar dessa? Minns att förr i tiden behövde man ofta det när man installerade grafikkortsdrivrutiner.

Och en annan sak, när man kör patchen så väljer man en mapp innan installationen startar. Det är bara en temp mapp för installationsfilerna va? Man kan ta bort den efter installationen antar jag?

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

jag kör fortfarande drivercleaner när jag byter grafikdrivr., det är inte särskilt jobbigt och du slipper dumma problem

installationen lägger sig i en tempmapp, så kasta den när du är klar bara.

i5 2500K|Sabertooth P67|Vengeance 1866 8GB|Sapphire RX 480|Essence STX|Denon AH-D2000|Samsung S27A950D|Steelseries 7G|Feenix Nascita

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002

Förr i tiden avinstallerade jag alltid mina drivrutiner först, fast sen jag fick Windows 7 så installerar den alltid tillbaks dom automatiskt när jag tar bort dom. Så jag använder nu Windows update för att uppdatera mina drivrutiner istället.

Ska se om dessa kommit upp än, fungerande AA i borderlands är efterlängtat

Edit: Ingen på Windows Update, antar att det krävs WHQL. Bör inte ta för lång tid nu då tycker man.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Tror inte ett TNT kort fortfarande stöds :D:D

oh noes! vad ska jag nu göra

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
oh noes! vad ska jag nu göra

Det kanske går att hitta någon äldre drivrutin som funkar?
Annars får du väl börja fundera på att köpa en nyare dator...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Skriver det jag brukar skriva; Trevligt!

Asus P8Z77-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | Asus GeForce GTX 770 | 16 GiB Corsair XMS3 1600 MHz | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung SSD 850 Pro 256 GB + 2 TB HDD | BenQ XL2411Z monitor | Fractal Design Define R4 | Corsair AX 850W | Func KB-460 (Cherry MX Blue) | Logitech G400S | Steinberg UR22 | Shure SM58 | AKG K240 Studio | Windows 7 Professional (64-bit)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

En blå NVidia-logga?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Okt 2007

Såg med att loggan är blå Skall vara Grönt Grönt är skönt (A)

Denna drivirutien måste testas när man kommer hem.

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Installerade beta versionen igår aja.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ronnylov
Det kanske går att hitta någon äldre drivrutin som funkar?
Annars får du väl börja fundera på att köpa en nyare dator...

hehe datorn jag har där har jag inte IRL så att säga

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2005

är WHQL nu

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2007

Med nya drivrutin uppstår mindre fryslaggningar och frame-skip för mig när jag lirar PES 2010

=i7 4790K= =Sabertooth Mark S Arctic Camo Edition= =EVGA GTX980 Ti SC+ SLI= =16GB Cosair Dominator= =Win 10 Education=

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Ingen 19x.xx drivare har fungerat bra på min laptop. Med dessa kan man inte ändra ljusstyrkan på laptopen alls, vilket känns lite dåligt ifall man vill ha så lång batteritid som möjligt. Får hoppas det fungerar med denna. Tvivlar dock på det.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:)
Registrerad
Okt 2008

TACK NVIDIA !

Detta blir ju en kanonfödelsedags present !

Apple Mac Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Ingen 19x.xx drivare har fungerat bra på min laptop. Med dessa kan man inte ändra ljusstyrkan på laptopen alls, vilket känns lite dåligt ifall man vill ha så lång batteritid som möjligt. Får hoppas det fungerar med denna. Tvivlar dock på det.

Det finns inga 19x.xx drivare till laptops.

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Det finns inga 19x.xx drivare till laptops.

Går enkelt att lägga till stöd för grafikkorten i laptops för att få dess att funka Har gjort samma sak med 185.xx som jag kör med just nu, som egentligen inte heller ska stödja mitt kort, men den drivaren fungerar helt utan problem.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Origin
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Går enkelt att lägga till stöd för grafikkorten i laptops för att få dess att funka Har gjort samma sak med 185.xx som jag kör med just nu, som egentligen inte heller ska stödja mitt kort, men den drivaren fungerar helt utan problem.

Det finns drivare för laptops på nVIDIAs site, använd dom istället.

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"