Permalänk
Medlem

Hiper suport?

Hej!

Min nätdel från Hiper smällde för några dagar sen(oväntat ). Stämmer det att företaget lagt ner? Det verkar inte vara möjligt att göra RMA hos dem längre?

MVH
Jimmy

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns Hiper kvar.
Hittade en RMA länk på deras hemsida men den fungerade inte för tillfället http://www.hipergroup.com/hiperpedia.php?action=detail&id=27 .
Skicka iväg ett mail till dom och fråga hur du skall gå tillväga.

Permalänk
Medlem

Nä den länken har inte fungerat på ett bra tag verkar det som. Jag har skickat mail till dem för 1 vecka sen men inte fått svar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem

Du ska kontakta det företag som sålde nätdelen till dig. Det är de som primärt ska hantera garantier och reklamationer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd

får man fråga va det va för nätagg , jag köpte ett 580watts nätagg begagnat dom har gått i 1 år men jag skälv har inte testat det pga att det inkluderades i ett grafikkort som jag åxå köpte som va det viktigaste jag skulle ha

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Det var ett Hiper R 480 watts.

Troligen finns det ingen garanti kvar att hämta men jag har skickat mail till butiken där jag fick det.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Hedersmedlem

Du har tre års reklamationsrätt. Är det äldre än 3 år?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Köpt 2006 så de kan jag nog glömma.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har Hiper gått i konkurs, alternativt företaget är nerlagt.
Och på deras hemsida har det inte skett några uppdateringar sen i april.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hiper group verkar ha gått i konkurs, ja. I någon form.

Jag läste på ett annat forum där någon lyckats få ett RMA (men den slutade fungera några dagar efteråt) och skickade iväg paketet dit. Efter ett par veckor kom det tillbaka, gick ej att leverera ut. (blev dyrt)

Permalänk
Medlem

Okay, kan det vara så att det finns en säkring som smällt? eller är det bara till att slänga skiten?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Hände mig för något år sedan också. Jag fick efter en lång lång tid iaf ett nytt skickat till mig. Men har dom nu konkat kan det bli jobbigt. Bara att tjacka ett nytt. Jag gjorde det medans jag väntade, ett Corsair, kan varmt rekomenderas.

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Medlem

SnowJim:
Hiper agg är livsfarlig för datorns andra delar. Även om du får en ny så ska du inte använda. Fast det kanske inte gör något om Hiper agget förstör din hårddisk och andra delar. Ibland samtidigt.

Permalänk
Medlem

Nä jag har köpt ett nytt corsair som fungerar okay, dock inte lika tyst som hiper aggregatet.

Inga andra delar verkar ha taget skada, men de märker jag väll inom ett par månader.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide