Trådlös mus och tangentbord uppfyller inte kraven

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Trådlös mus och tangentbord uppfyller inte kraven

Hej.

Vet inte vilken rätt man har i detta frågor. Men jag köpte idag Logica tangenbord och mus trådlöst för att kunna sitta i soffan och slösurfa osv på tvn.

Men när jag kom hem och köpt Logica S520 som han i butiken sa var bra (på webhallen) Så uppfyller det inte alls kraven som behövs för den lättaste surfningen.

De trådlösa går inte ens längre än MAX 2 meter, och ja har tyvärr lite längre än så till tvn.

Hur går det till. Kan jag byta detta? Jag har bara öppnat kartongen, har kvar allt. Och inget är träsigt eller ens använt mer än att jag försökte med det vid tvn.

Kan man allternativt byta in och lägga till för att få något dyrare som kanske uppfyller kraven?

Cmon lets have soma sex?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Har du kontaktat butiken och berättat att du är missnöjd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

kunde juh inte de då dom stängde 19 idag, och jag hann inte hem för att testa detta tills efter 19

Cmon lets have soma sex?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trosa
Registrerad
Apr 2009

Shit vilken dålig skit, köpte ett kitt med trådlös tangetbord och mus för kanske 600kr 2 år sedan, kan stå på nedervåningen trycka på knapparna och den räcker och reagerar. Ut från rummet, ner för trappen genom hallen in i köket. Skulle lämna tillbax skiten

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Den modellen ska ju räcka tre meter MAX, räcker det två för dig så är det fullt normalt. Såvida säljaren inte bokstavligen lovade att de skulle räcka längre så har du ingen RÄTT att lämna tillbaka det, och känner jag Webhallen rätt så kan du nog glömma det.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Har du kontaktat butiken och berättat att du är missnöjd?

+1

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2006

Prova att experimentera med placeringen av sändaren. Jag hade problem med min mx500. Det visade sig att den mer optimala placeringen (högre upp) försämrade räckvidden.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2005

Vad kan vi dra för slutsatser? Jo att trådlöst inte är särskillt prisvärt. Bättre att investera i en usb-förlängningskabel för 30:- och koppla till den lilla söta musen, och tangenbordet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Az1337
Vad kan vi dra för slutsatser? Jo att trådlöst inte är särskillt prisvärt. Bättre att investera i en usb-förlängningskabel för 30:- och koppla till den lilla söta musen, och tangenbordet

Ähh bullshit

Skaffa ett blåtands tangentbord/mus och du skall se att det funkar prima.

Hade tidigare ett enklare Logitech trådlöst tangentbord/mus men den räckte MAX 2m... hivade iväg skiten och skaffade ett Logitech DiNovo Laser blåtandstangentbord/mus istället och det funkar super. Kan styra datorn när jag sitter i ett annat rum med en tjock betongvägg emellan... Super!

Intel Core i7 4790K 4ghz | MSI Z97-G45 GAMING | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | ADATA 16GB 1600mhz DDR3 | EVGA GeForce GTX 970 SC ACX2 4GB | Corsair RM 650W | Samsung 250GB SSD EVO | 9Tb HDD | Windows 10 Pro x64 | Fujitsu P23T-6 IPS THOR || LG 65" IPS 4K 65UB950V || Laptop Dell Latitude E5420 i5 2.5ghz 8GB-DDR3 Win 10 x64 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2006

OT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenkaos
Men när jag kom hem och köpt Logica S520 som han i butiken sa var bra (på webhallen) Så uppfyller det inte alls kraven som behövs för den lättaste surfningen.

Om säljaren på webhallen påstod att det var BRA och det nu bevisligen inte är BRA så bör du kunna få lämna tillbax det... För vem anser att trådlöst som fungerar på max 2m avstånd är bra?!?! Det e ju skitdåligt!

8m är "OK"... 10m är Bra... Blåtands på 20m+ är skitbra....

2m är f**n inte bra.......

Intel Core i7 4790K 4ghz | MSI Z97-G45 GAMING | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | ADATA 16GB 1600mhz DDR3 | EVGA GeForce GTX 970 SC ACX2 4GB | Corsair RM 650W | Samsung 250GB SSD EVO | 9Tb HDD | Windows 10 Pro x64 | Fujitsu P23T-6 IPS THOR || LG 65" IPS 4K 65UB950V || Laptop Dell Latitude E5420 i5 2.5ghz 8GB-DDR3 Win 10 x64 Pro|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

knoxz:enligt din definition kanske, men faktum är 2-3 meter är standard för majoriteten av de trådlösa tangentbord på marknaden så säljaren kan knappast anses ha lovat mer än så bara genom att påstå att räckvidden var "bra".

8m är "OK"? Hur många tangentbord klarar det? Ditt DiNovo Laser orkar med lite tur det under optimala förutsättningar (mitt gör det inte) men inte många andra kan jag lova.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2007

Denna diskussion är enligt min mening helt onödig, att sitta och spekulera i om WH godkänner en retur på ditt tgb och mus.
Ta kontakt med dom först och se vad dom har att säga sen kan du ju posta här igen med utgången.

Macbook Pro