Kopplade en Ipod Classic till Ubuntu 9.10, nu är musiken borta?

Permalänk
Medlem

Kopplade en Ipod Classic till Ubuntu 9.10, nu är musiken borta?

Har ställt till det lite...

Lånade en polares Ipod och kopplade den till min netbook och öppnade den med Rythmbox och nu går det inte att spela musik längre?

Så länge den är ansluten så går det att lyssna genom rythmbox men när man kopplar ifrån så säger den bara no music.

Någon som varit med om detta och har ett fix?

EDIT: Hittade något om "ipod-read-sysinfo-extended" men är inte säker på om det får tillbaka musiken eller inte.
Någon som provat?

Källa: http://lilserenity.wordpress.com/2007/12/22/virgin-mobile-pra...

EDIT2: Ipoden synchade med min netbook och det var alltså efter det som musiken försvann.
Om jag kör det där kommandot nu är det för sent gissar jag?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Härligt, blev ungefär likadant med min Shuffle 2nd gen, och det brukar inträffa när jag inte unmountar ipoden innan jag tar bort den.

Med andra ord, din kompis får återställa ipoden med itunes.

Permalänk
Medlem

Det kanske kan lösas genom att koppla in den och avmontera den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Härligt, blev ungefär likadant med min Shuffle 2nd gen, och det brukar inträffa när jag inte unmountar ipoden innan jag tar bort den.

Med andra ord, din kompis får återställa ipoden med itunes.

Underbart... Han har datorn hemma och vi är i Australien... 3 månader utan musik då...

Visa signatur
Permalänk

Testa att dra ner GTKpod, det kan återställa databasen för det mesta.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Testa att dra ner GTKpod, det kan återställa databasen för det mesta.

Provade ladda hem det men det vill inte ens ansluta ipoden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du menar att musiken syns på iPoden sålänge den är inkopplad i datorn, eller? Påminner mig bara hur USB-minnen inte fungerar i t ex windowsdatorer efter man har glömt att avmontera dem på en Linuxdator. Har du provat att koppla in den och avmontera den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusW
Du menar att musiken syns på iPoden sålänge den är inkopplad i datorn, eller? Påminner mig bara hur USB-minnen inte fungerar i t ex windowsdatorer efter man har glömt att avmontera dem på en Linuxdator. Har du provat att koppla in den och avmontera den?

Precis.

Provat det flera gånger...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Med vissa mp3:s så funkar det inte att kopiera filer till den från Linux. Filerna ligger på spelaren men den kan inte läsa av dem. Kopiera dem och kopiera tillbaka dem med en windows maskin kan fungera.

Gnomad2 var det enda som fungerar till min samsung mp3 spelare i Linux, där kan man spela filerna som kopieras till spelaren.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.