Intel släpper buggfixad firmware för X25-M G2

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Intel släpper buggfixad firmware för X25-M G2

Intel lanserar en ny firmware till SSD-enheterna X25-M G2 som förhoppningsvis ska lösa problemen från den föregående versionen.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007

Nu kanske mina tusenlappar faktiskt ger någonting ...

Jag har ju inte precis börja älska intel efter den här prylen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Sep 2008

och det absolut bästa är att vänta i en vecka så att stackars användare får bug testa den här "uppdateringen"

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Ska man fixa denna även om den "buggiga" fungerade för mig?

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Ska man fixa denna även om den "buggiga" fungerade för mig?

Ja, men avvakta en månad utifall att det kommer fram att denna nya firmware skulle vara buggad också.

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberrymden
Registrerad
Nov 2005

Avvaktar som vanligt

Dator1: Silverpower600W|i7 860@2.8ghz|16GB@1333mhz|Sapphire HD5870 1GB PCS+|Intel X25-M G2 80GB|2x1TB ATA2
Server/HTPC:Corsair550W|Phenom9550BE@2.6ghz|8GB@800mhz||500GB ATA2|1TB ATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2005

Finns det någon som vågar uppdatera en fungerande enhet? Intels firmwarehistoria är ju inte direkt imponerande...

HTPC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2008

jag har uppdaterat min redan fungerande enhet.

...och det gick smidigt och felfritt.. hitills.

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Svergie =P
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arowe17
Finns det någon som vågar uppdatera en fungerande enhet? Intels firmwarehistoria är ju inte direkt imponerande...

Gjort det och det funkar bra. Vet inte om Trim är aktiverat som standard dock, har ingen aning om vad det är

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2005

Det har frågats förr och svarats flera gånger gissar jag men om nu Intel fått ordning på dessa är man helt klart sugen på att skaffa en samtidigt som man skaffar Windows 7. Vad är livslängden på dessa? I min dator snurrar just nu en 3.5" disk som varit med sedan 2003-2004 någonstans. Håller SSD lika länge eller mindre? Mekaniska diskars genomsnittliga livslängd har jag heller ingen koll på då endast en disk på alla ens datorer rasat de senaste tio åren.

Desktop: ASUS P8Z77-V LK, Intel Core i7 3770K, 16GB Corsair XMS3 DDR3,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, HyperX Savage SSD 480GB
Notebook: MSI GE72 2QF-054NE Apache Pro
http://www.blackmesagame.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Så kul är det inte att testa Intels uppdateringar, så jag tror jag väntar några veckor och ser om något spännande händer.

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

Lycka till ni som vågar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2009

Lite överdrivna varningar om Intels firmware?
körde själv in den som kom senast och var inga problem.
Krävs väl lite speciella manövrar för att göra disken obrukbar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Lite överdrivna? Dom har ju fuckat upp hela tiden, jag kommer inte att ta i uppdateringen med en tång ens innan det har gått ett par veckor iaf.

i7 3930k@4.5Ghz, 16GB ram, 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nisseland
Registrerad
Dec 2003

Jag har uppdaterat och allt gick bra. Däremot saknar jag nya SSD Toolbox men det kommer väl ny version snart.

Det mest intressanta just nu är om fw 02HD går att laga alla enheter som gick sönder. Vore ju bra att veta om de fungerar igen så användare slipper göra en RMA på enheten.

Intel Core2 Quad Q6600 2.4GHz, Noctua NH-U9F 92mm, Gigabyte GA-X38-DQ6, Intel SSD X-25 160GB G2, Mushkin SP2-6400+ 4096MB, Nvidia 8800GTS 512MB, Corsair HX 620W, Auzentech X-Meridian 7.1, monterat i Antec P182 SE, med x64 Windows 7
[b]---=SSD FAQ: Intel X25-M G2=---[/b]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Apr 2007

Har med uppdaterat utan problem (win7 x86). Saknar dock som ovanstånde, toolbox.

[Chassi] Fractal Define XL svart [MB] Gigabyte GA-Z97X-UD5H Black Edition [CPU] Intel Core i7 4790K @4.4GHz [Kylare] Noctua NH-D15 [RAM] Corsair 16GB 1866MHz VENGEANCE LP [GFX] GeForce GTX 690 [PSU] Corsair RM 850W 80+ Gold [HDD] OCZ Vertex 460 240GB + Corsair Force Series GT 120GB [Ljudkort] Soundblaster Z

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Älvdalen
Registrerad
Jul 2009

Bra.

Synd dock att det inte verkar finnas något ställe som säljer dessa.
Ingen har ju dem på lagret.

Dessutom är dom dyra.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Svergie =P
Registrerad
Jul 2004

De är dyra. Men det går fooooort! Dom får in nya på lager hela tiden, kolla in dustin tex och se deras preliminera datum för obokade intel ssd'er. Det blir en rusning när det blir grönt på prisjakt, var smart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

Denna eviga väntan...

Det hade varit kul att prova denna nya fw, tyvärr har man väntat i snart 2 månader på att få disken levererad och det finns fortfarande inget ljus i tunneln på när de kan tänkas komma :(. Beställt från Indomo men inget negativt om dom, blixtsnabb respons även om den inte är positiv ;).

----AMD POWER----

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Svergie =P
Registrerad
Jul 2004

Jag köpte iof en 160gb, 80gb är mycket mer efterfrågad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire-Ham
Jag köpte iof en 160gb, 80gb är mycket mer efterfrågad.

Samma här! köpte en Intel 160GB för dom fanns det ju mer tillgång på plus att jag behöver lite mer GB är 80! ^^

Funderar nu bara om man ska våga flasha disken =/

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Många väljer att släppa drivrutiner som beta och sedan efter ett tag släpps de som nya "säkra" drivrutiner, lite underligt att inte intel väljer att göra så då de kunnat slippa en del skit de nu får ta.

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeagan
Många väljer att släppa drivrutiner som beta och sedan efter ett tag släpps de som nya "säkra" drivrutiner, lite underligt att inte intel väljer att göra så då de kunnat slippa en del skit de nu får ta.

Ja prisis! Good point!

Livet är som ett buggigt spel! Man gör allt man kan men endå går det åt hellvete!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cf256
... Däremot saknar jag nya SSD Toolbox men det kommer väl ny version snart.

http://downloadcenter.intel.com/SearchResult.aspx?lang=eng&Pr...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skänninge
Registrerad
Dec 2002

Ja och? Det står ju klart o tydligt: "The SSD Toolbox is temporarily unavailable."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

är det bara jag eller har det inte varit annat än krååångel med skiten?

ASROCK P67 Pro3 // Intel core I7 2600k // Geforce GTX680 // 2000Mhz 2x4096MB // 6 TB lagring // 256 GB SSD // 1000W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jul 2008

är det bara jag eller har det inte varit annat än krååångel med skiten?

ASROCK P67 Pro3 // Intel core I7 2600k // Geforce GTX680 // 2000Mhz 2x4096MB // 6 TB lagring // 256 GB SSD // 1000W PSU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2009

Det är nog bara du.
Funkar utmärkt här iaf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland