Permalänk
Medlem

Har jobbat på fritidsgård/skola/förskola, inte stött på några direkta problem, och varför skulle jag brytt mig. Bara massa idioter som är sura för de har misslyckats i livet

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed76
På vilket sätt då, hon tycker antagligen redan att det är kul själv.

Därför att alla inklusive barn har rätt till en privat sfär. Skulle säga att det är ett övergrepp på barnets integritet att göra så. Har hon stängt dörren för att hon vill vara ensam och t.o.m. låst den så tycker jag att det visar på en brist av respekt för barnet om man låser upp den i smyg och smygfilmar barnet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Därför att alla inklusive barn har rätt till en privat sfär. Skulle säga att det är ett övergrepp på barnets integritet att göra så. Har hon stängt dörren för att hon vill vara ensam och t.o.m. låst den så tycker jag att det visar på en brist av respekt för barnet om man låser upp den i smyg och smygfilmar barnet.

Det var en liten flicka för helvete, lägg ner ditt jävla pk skitsnack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Det var en liten flicka för helvete, lägg ner ditt jävla pk skitsnack

The fuck? Vad snackar du om?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
The fuck? Vad snackar du om?

Jag snackar om att det var en liten flicka på 8-9 år som tog ett bad och sjöng, då ville pappan skoja med henne lite och spela in när hon sjunger.
Det var ju inte sexuellt laddat eller något sådant.

Då kommer du där och snackar om "övergrepp på barnets integritet" osv.
Riktig PK sörja dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Frågorna var generellt runt om vad min systerdotter heter, hur gammal hon är, hur hon ser ut.
Och hur min syster ser ut, och så fick de för sig att rätta mig. När jag sa att min syster är syd-korean, då sa de bestämt "nej, där har du fel"..Jaha, som om jag inte ska veta det efter 22 år? haha!

men de är jävligt, jag hade själv ett tag planer på att bli fritidspedagog, men de är bara att ge upp!

Kan inte du dra igång inspelningen på en mp3spelare nästa gång
Finns inga värre människor än medelålders kvinnor enligt mig. Har inga bra erfarenheter av dom iaf.

Permalänk
Medlem

låt inte disskussionen spåra ur nu

Å andra sidan så vet jag med mig att de finns bilder på mig som liten när jag sitter i badkaret osv.
Något jag iofs skiter i, mamma och pappa ville väll bara ta bilder när jag lekte i badet liksom.

Sen finns de nån skön bild när jag springer runt på en camping med pappa jagande mig för att jag vid 3 års ålder fick för mig att springa ut utan några kläder. Den bilden har gett många goa skratt genom åren

Men fan jag är på allas sida, vårat samhälle har blivet helt sjukt.
Och tack vare att största delen av pedofilerna är män så slår de tillbaka på oss killar.
Och jag bara väntar på att män inte får jobba med barn på något sätt alls! Då har vi ju iofs gått för långt!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kom att tänka på denna;

Visa signatur
Permalänk

Jag är 23 och har en systerdotter på 7 år. Tycker det är kung att kunna ta med henne att shoppa, gå på bio eller liknande. Har inte fått något annat än positiva kommentarer när jag tidigare hämtat henne från dagis.

Ang. filmen som diskuteras:
Jag tycker det är fel. Jag ser inga problem med att filma sina barn bara för att de är nakna eller i badet, att göra det "i smyg" känns dock inte ok. Det som gör det värre är att hon tror hon är ensam. Hade det varit någon annan i badrummet samtidigt som han smygfilmade hade jag tyckt det var annorlunda. Även små flickor (och pojkar) har rätt till att få vara för sig själva ibland. Att sen dela ut filmen till polare känns ännu mer fel. Att filma sina barn nakna och visa bekanta är inget direkt konstigt i sig, men att sen dela ut filmen? Jag tycker det är respektlöst.

Jag (och mina föräldrar) har filmer på mig naken från när jag var liten och jag har inga problem med det nu, men om jag var 7-8 hade jag nog tyckt det var jobbigt om mina föräldrar visade sånt för deras kompisar och skrattade.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealMadrid
Jag snackar om att det var en liten flicka på 8-9 år som tog ett bad och sjöng, då ville pappan skoja med henne lite och spela in när hon sjunger.
Det var ju inte sexuellt laddat eller något sådant.

Då kommer du där och snackar om "övergrepp på barnets integritet" osv.
Riktig PK sörja dvs.

Vem snackar om sexuell laddning eller nåt sånt? Du är den enda här som verkar se en sådan koppling. Det är ett barn på 8-9 år och du snackar om sexuell laddning... Normalt? Inte. Jag snackar om att integritet och privat sfär, och det är något jag tycker att man ska respektera. Har hon låst dörren och tror att hon är ensam så tycker jag inte det är schysst att göra som han gjorde.

Permalänk
Medlem

nånting som gör mig extra förbannad är att nu tycker väldigt många att män ska förbjudas att jobba med barn!

Fy fan vad tråkigt de kommer(inget illa alls emot tjejerna som är lärare och så), men när jag växte upp, både dagis och lågstadiet så hade vi killar som var lärare och fritidsledare.

Och de kanske inte var de bästa på pyssel och knåp, men när de gällde utomhus aktiviteter som fotboll, körra gömma, rånare och polis osv. så var de kung!
De lekte alltid med oss, full rulle på dem, medan de kvinnliga lärarna stog och titta på.

Tycker de ska vara MER killar inom yrket dagis och förskola, de måste få mer än en förebild. Vad för samhälle lever vi i om ett kön blir nekad ett jobb pga att nåra idioter förstör?

Så stackare som är utbildade till yrket ska bli nekad jobb för att de är män, va fan är de för stil!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
nånting som gör mig extra förbannad är att nu tycker väldigt många att män ska förbjudas att jobba med barn!

Fy fan vad tråkigt de kommer(inget illa alls emot tjejerna som är lärare och så), men när jag växte upp, både dagis och lågstadiet så hade vi killar som var lärare och fritidsledare.

Och de kanske inte var de bästa på pyssel och knåp, men när de gällde utomhus aktiviteter som fotboll, körra gömma, rånare och polis osv. så var de kung!
De lekte alltid med oss, full rulle på dem, medan de kvinnliga lärarna stog och titta på.

Tycker de ska vara MER killar inom yrket dagis och förskola, de måste få mer än en förebild. Vad för samhälle lever vi i om ett kön blir nekad ett jobb pga att nåra idioter förstör?

Så stackare som är utbildade till yrket ska bli nekad jobb för att de är män, va fan är de för stil!

Håller med. Samhället är SKIT.

Permalänk
Medlem

Skandal att män skulle förbjudas jobba med barn!

Jag minns Håkan och Malte på dagis, i min dåvarande lilla inskränkta värld var de mina hjältar. Jag identifierade mig med dem. Såg verkligen upp till dem. (Hoppas jag höll ordning på de och dem nu).

Faktum är att jag inte minns något kvinnligt ansikte på dagis över huvud taget, inte ens ett namn. Trots att majoriteten som jobbar där är kvinnor (surprise?).

Permalänk
Medlem

Än är det väl iofs ett tag tills män blir förbjudna att jobba med bar.
Som det är nu är ju män mycket attraktivare i den branschen än kvinnor.

Permalänk
Medlem

Tankegångens existens är absurd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
Skandal att män skulle förbjudas jobba med barn!

Jag minns Håkan och Malte på dagis, i min dåvarande lilla inskränkta värld så var de mina hjältar. Jag identifierade mig med dem. Såg verkligen upp till dem. (Hoppas jag höll ordning på de och dem nu).

Faktum är att jag inte minns något kvinnligt ansikte på dagis över huvud taget, inte ens ett namn. Trots att majoriteten som jobbar där är kvinnor (surprise?).

Det är precis samma här! Kommer ihåg Lage som satt och spelade gitarr för oss. Och Pierre (var typ i 3:an iofs) när vi struntade i svenskan och gick ut och spelade brännboll på den tiden. Att han spelade fotboll i a-laget i en lokal klubb gjorde det inte sämre. Det var min idol på den tiden!

Enda dagiskfröken jag kommer ihåg annars är "spottbirgit". Och det är inte en positiv sak som gör att jag kommer ihåg henne.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Det är precis samma här! Kommer ihåg Lage som satt och spelade gitarr för oss. Och Pierre (var typ i 3:an iofs) när vi struntade i svenskan och gick ut och spelade brännboll på den tiden. Att han spelade fotboll i a-laget i en lokal klubb gjorde det inte sämre. Det var min idol på den tiden!

Enda dagiskfröken jag kommer ihåg annars är "spottbirgit". Och det är inte en positiv sak som gör att jag kommer ihåg henne.

Those were the days Känner igen det där med gitarr, mina superheroes gjorde detsamma. Vi satt och sjöng med. Det känns som att det är viktigt att omges med manliga förebilder (bra sådana) i den åldern. Pappa i all ära men fler skadar ju inte

Håkan, när vi befann oss utanför inhägnat område med den karln (oftast bara brevid på en mycket liten fotbollsplan), bad vi alltid honom att skjuta "höjdare"

Det var dagens höjdpunkt, så fascinerande att se bollen flyga högt som fan. Kommer dessutom ihåg att dom var riktigt händiga, byggde klätterställningar och dylikt Det uppskattades kan jag säga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Vem snackar om sexuell laddning eller nåt sånt? Du är den enda här som verkar se en sådan koppling. Det är ett barn på 8-9 år och du snackar om sexuell laddning... Normalt? Inte. Jag snackar om att integritet och privat sfär, och det är något jag tycker att man ska respektera. Har hon låst dörren och tror att hon är ensam så tycker jag inte det är schysst att göra som han gjorde.

Måste säga att jag håller helt med tänkte inte på det så innan bara. Även barn har rätt till en personlig sfär.
Att få vara privata. Argumentet, det var ju bara en liten flicka, är ju riktigt dåligt.
Man kan ju fråga sig vid vilken ålder det inte längre är okej att i smyg låsa upp dörren och smygfilma henne när hon sjunger. 9? 10? 12? 14? 16?
Vill jag själv att någon går in i badrummet när jag står och sjunger i duschen? Nä faktiskt inte. Jag tror ju att jag är själv. Men föräldrar gör mycket dumt och ofta inser de inte det heller.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LightBlizz
Kanske för att det är 99.9% män som begår våldsbrott mot barn;) Men visst håller med dig på ett sätt.

Nu har jag tyvärr inga källhänvisningar men jag har tidigare läst att i fall med våld mot unga barn är kvinnor överrepresenterade.

När det gäller relationsvåld i allmänhet står kvinnor/män för ungefär 50% vardera av våldet, dock är det vanligare att kvinnor använder vapen och tillhyggen när dom utför våldet. I sexuellt våld är dock män överrepresentade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Finns nog många kvinnliga pedofiler med. Men majoriteten ser det på annat sätt. South Park har ju ett bra avsnitt om det där en kvinnlig förskolelärare har ett förhållande till en liten pojke. Och alla män i den staden tycker det är "Nice!" då hon är(eller ska föreställa) het.

Har ju blivit mer och mer om det i media med, att kvinnliga lärare mm åkt fast för haft förhållande med manliga(pojkar) elever. Men det ses inte som lika allvarligt än om det varit ombytta roller.

Vill minnas jag läste en artikel för väldigt längesen med om just att kvinnliga pedofiler fick sina kickar på annat sätt än just sex. Som bara beröring mm. T ex när dom hjälpte barnen att byta om. Också väldigt svårt att bevisa just detta.

Jo jag tror jag såg på någon dokumentär där kvinnliga pedofiler får sin kick genom subtila rörelser, genom att vara "tjejigt gosig" precis som när två väninnor umgås typ att man förtroligt lägger en hand på den andres hand för att visa att man håller med i en fråga, att man delar hennes åsikt etc. Lite svårt för mig som kille att beskriva det, men ni får ta och botanisera hos närmsta café eller närmsta T-bana så förstår ni vad jag menar - kort och gott: många tjejer använder beröring för bekräftelse. (Såklart inte bara beröring men det var det lättaste att ge ett exempel på).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Re: Män som leker med barn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Hade en diskussion på jobbet gällande detta.

De flesta var enade om att många killar blir direkt suspekta om de leker med ett barn som ej är deras eget.
Som om alla vore pedofiler.

Har själv varit med om två incidenter,
Skulle hämta systerdotten(7 år) på hennes gympaträning, syrran hade sagt till tränaren att jag skulle det.
Så jag satt ute i omklädningsrummet där alla föräldrar vänta(Värt att påpeka att inga barn duschade där, alla duschar hemma osv.), tog max 5 minuter innan två kvinnor hade disskuterat klart och flög på mig med 20 frågor som var enbart för att jag skulle säga något fel.
Sluta med att min systerdotter kom ut och sa "Det är min morbror låt han vara!".
Vilket iofs fick mig att börja skratta!

Andra gången var det,
jag satt barnvakt för mina systerbarn, tjejen på 7 år och killen på 1½ år.
Så fråga dem om de ville hälsa på sin mamma på jobbet, och tog en promenad med dem in till stan, och vi hade skoj hela vägen. Jag köpte lite glass till dem
Och stog då utanför och lekte och skoja med dem medan vi väntade på att min syster skulle komma ut, och då kom en av hennes kollegor fram och sa "Vad fina barn du har!", svara ju direkt "hehe, tack men det är inte mina barn, jag passar dem". Hon hade då tydligen sagt till de andra som jobbade "kolla han som leker med dem, det är inte ens hans barn, sjukt!". Hon lyckades även säga det till min syster som svarade något i stil med "Men jaha, vad är de för fel på det? Sen är de mina barn och min lillebror".

Jag är 22 år kan man väll påpeka, hur reagerar ni på något sånt här?!

Värt att citera en låt text,
"Thou shalt not think that any male over the age of 30 that plays with a child that is not their own is a peadophile... Some people are just nice."

Från Dan le sac - Thous shalt always kill

Låt diskussionen flöda!

Tacka feminismen för det!

Män är djur eller hur är det?
http://www.youtube.com/watch?v=vCFhbKrcJYk
http://www.youtube.com/watch?v=mJuJmFWkkAM
http://www.youtube.com/watch?v=pBtKxYKQI_8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Jo jag tror jag såg på någon dokumentär där kvinnliga pedofiler får sin kick genom subtila rörelser, genom att vara "tjejigt gosig" precis som när två väninnor umgås typ att man förtroligt lägger en hand på den andres hand för att visa att man håller med i en fråga, att man delar hennes åsikt etc. Lite svårt för mig som kille att beskriva det, men ni får ta och botanisera hos närmsta café eller närmsta T-bana så förstår ni vad jag menar - kort och gott: många tjejer använder beröring för bekräftelse. (Såklart inte bara beröring men det var det lättaste att ge ett exempel på).

Huääääh! Sånt har man ju blivit utsatt för flera tusentals gånger! Så det du säger är egentligen att jag har blivit utsatt för kvinnliga pedofilers "våldtäkter" hela min barndom? Och så tycker de att män är sjuka i huvudet

EDIT: Stavar ju som en potta skit.

Permalänk
Medlem

Om det är någon som är pervers så är det dom som inte tror att en man kan leka med ett barn utan att det ska vara något sexuellt. Peddos är en extrem minoritet. Samma sak som att flagga självmordsbombare när en arab går in en affär.

Permalänk
Medlem

Detta får mig att tänka på en bild en kompis skickade mig för någon vecka sedan. Se hur det går med generationer uppfostrade av kvinnor!

Skämt åsido, jag är 18 år och har en brorsa på 3 år. Personligen har jag inte blivit anklagad för att vara pedofil alls. Däremot tror många att jag är en ung pappa. På dagis är jag nästan stammis då jag hämtar brorsan en gång i veckan. Där är det också endast kvinnor som jobbar. Visserligen är de engagerade med barnen och leker med dem, men det är inte samma som när jag kommer dit. Jag brukar stanna någon timme och leka med barnen, något som gjort mig rätt poppis där. Mer män inom denna del av samhället behövs!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Huääääh! Sånt har man ju blivit utsatt för flera tusentals gånger! Så det du säger är egentligen att jag har blivit utsatt för kvinnliga pedofilers "våldtäkter" hela min barndom? Och så tycker de att män är sjuka i huvudet

EDIT: Stavar ju som en potta skit.

Det kan jag inte avgöra i en tråd (jag är heller inte läkare) men du får rådfråga din magkänsla.:P

Det jag gav var ett exempel på hur kvinnliga pedofiler (enl. nämnda dokumentär) kan gå tillväga men dom har säkert andra förslagna sätt än det av mig beskrivna att "få det dom vill" så att säga.:P:S

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

jag har inte råkat ut för det, men jag har känslan att få en stämpel jag inte vill ha när jag umgås med barn. man kan ju bli riktigt rädd om man ser ett ensamt barn och man vill fråga var dennes föräldrar är. man gör det ändå men samhället är lite vridet idag med viss förståelse.

vet en man som onanerade bakom en buske när ungarna åkte rutschebana t.ex.

och än värre, man kan inte se vem som är pedofil. kan lika gärna vara jag som nu pratar om rädslan för den stämpeln eller om man skriver hatiskt mot sånna.

tvi

Permalänk
Medlem

Måste erkönna att jag hajjar upp varje gång jag läser den här rubriken, och får nån sorts obehags kännsla.
ganska spennande ändå att man direkt kopplar det fel.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk

Re: Män som leker med barn?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Värt att citera en låt text,
"Thou shalt not think that any male over the age of 30 that plays with a child that is not their own is a peadophile... Some people are just nice."

Från Dan le sac - Thous shalt always kill

Låt diskussionen flöda!

dan le sac vs scroobius pip är det faktiskt. viktigt viktigt!

riktigt skönt artistnamn för övrigt lite som Rob da Bank

Visa signatur

hollywoodstar