Inet är årets datorbutik 2009

Permalänk
Medlem

Inet är helt klart den bästa datorbutiken. Det enda jag har att klaga på är att de har ganska litet utbud av vissa saker.

Permalänk
Medlem

gratttttttis

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nice inet Bäst support och snabba leveranser + grymma priser!

Permalänk
Avstängd

Dustin fortfarande min favoritbutik.
Gratis frakt för studerande, bra priser, helt klart bästa supporten (Bättre än Inet)
Skickar fraktsedel om man gör ångerköp, dvs man slipper betala för retur frakt (något man måste göra på inet).

Dustinhome för alltid, inet 2a.

Permalänk

Tycker Misco hamnade lite väl långt ner, bättre priser än Komplett (jag sparade nästan 2000 när jag köpte min dator från Misco istället för Komplett) och nog den trevligaste supporten jag varit med om. Aldrig krångel, dock ibland lite virrig sida.

Men Inet förtjänade helt klart förstaplatsen, grattis

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Grattis till en mycket välförtjänt vinst
live long and prosper ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Grattis igen Inet! förtjänar det!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Misco är mysko.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

give me backup ^^

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Grattis Inet! Välförsänt plats

Visa signatur

Asus P8Z77-V LK | Intel i5 3570k | Corsair 8GB 1600Mhz | Samsung 840 Pro 246Gb + 3x 1Tb Samsung F3 | 970 Strix | Corsair 860i

Ljud: audio-technica ATH-a2000X | O2+ODAC

Permalänk

Tycker helt klart dom förtjänar en större tårta

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

haha gratis frakt gör underverk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Dustin fortfarande min favoritbutik.
Gratis frakt för studerande, bra priser, helt klart bästa supporten (Bättre än Inet)
Skickar fraktsedel om man gör ångerköp, dvs man slipper betala för retur frakt (något man måste göra på inet).

Dustinhome för alltid, inet 2a.

Inet vinner för min del eftersom de har allt bra i princip, priserna är bättre än dustins, supporten är bättre än kompletts m.m.

Ang. citatet så måste jag säga att när jag skulle returnera ett trasigt nätagg till inet så skickade de ut en fraktsedel till mig så att jag slapp betala returfrakten, något som komplett inte gjorde vid ett liknande ärende

Visa signatur

Clevo W110ER (X-128b): i7 3612QM, Nvidia GeForce GT650M 2gb, 8gb RAM, SSD Crucial M4 256gb

Permalänk
Medlem

Grattis Inet, absolut förtjänat!
Nu bara till funktionen att spara sin kundvagn så man kan skicka vidare den till andra, som i ett support mail för ungefär ett år sedan ni sa var under utveckling !

Permalänk
Medlem

Jag har handlat hos Dustin under många år, och dom har bra service, snabba leveranser,priser något höga ibland. Hade fel på Creative Webkamera, creatives egen service i Sverige vägrade byta eller laga den.Skickade bilder hur dåligt den funkade,vägrade i alla fall. Dustin tog hand om allt och skickade en ny kamera.En gång hade jag fel på en annan produkt.Dustin skickade en ny, behövde ej returnera den trasiga.Dustin står för returfrakten. Fortsätter med Dustin

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTO
Inet vinner för min del eftersom de har allt bra i princip, priserna är bättre än dustins, supporten är bättre än kompletts m.m.

Ang. citatet så måste jag säga att när jag skulle returnera ett trasigt nätagg till inet så skickade de ut en fraktsedel till mig så att jag slapp betala returfrakten, något som komplett inte gjorde vid ett liknande ärende

Samma med dustin. Jag t.om glömde hämta ut paketet på en ersättnings ps3 slim's tillbehör som jag skickade in i samband med reklamationen, och dom skickade det till mig förbetalt en andra gång pga mitt klanteri.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Man loggar in hos inet, sedan klickar man på en speciell länk härifrån och får då upp varan "fraktfritt för Sweclockers" som man "köper" för 0 kr.

Sök på "fraktfritt sweclockers Inet" i forumet så bör du hitta länken.
Har den tyvärr inte sparad.

Edit : Här är den.

https://www.inet.se/artikel/6101343/

Detta visste jag inte! Blir att köpa nya datorn ifrån inet!

Permalänk
Medlem

Visste inte att det fanns en sådan tävling! Annars hade Inet fått en självklar röst från min sida Köpte min dator därifrån och är supernöjd. Jättebra support och bra priser.
En självklar vinnare

Permalänk

Ska Inet och Sweclockers bli ihop nu? Dom blir gulliga.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Medlem

Varför har den enda kvinnan på bilden texten "Backup?" på sin t-shirt, medan männen (de man ser) har "Start" och "Support?"?

Grattis Inet hur som!

Permalänk
Medlem

Inet är lätt bästa sidan, det enda jag saknar ät ingående info om produkterna, har fått kolla på andra sidor ibland för att få info om en produkt :/

Permalänk
Inaktiv

Röstade på Komplett.se tycker dom utklassar inet.

Men har köpt från inet också och inget att klaga på i mina ögon! Skitbra är dom också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansen
Inet är helt klart den bästa datorbutiken. Det enda jag har att klaga på är att de har ganska litet utbud av vissa saker.

Agree, lite konstigare saker som TV-kort (finns nästan bara Hauppauge (usch))

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Varför har den enda kvinnan på bilden texten "Backup?" på sin t-shirt, medan männen (de man ser) har "Start" och "Support?"?

Säkerhetstänk har väl aldrig varit männens starka sida!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Hedersmedlem

Oj de va oväntat, trodde faktiskt DustinHome skulle knipa förstaplatsen. Eller har vi många trogna Inet kunder på forumet?
Grattis i vilket fall

Tråkigt att NetOnNet inte tog sig högre upp i det lilla testet, tycker dom gjort ett bra jobb iår.

Är det "Tomten" man ser på bilden?

Permalänk
Medlem

Gratulerar Inet!
Så många bra omdömen ni fått här och gratis frakt, då får ni mig som kund också

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Inte speciellt överraskande

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Välförtjänt, superb support och kundbemötande. Dock tycker jag att hemsidan är lite tråkig - hoppas dom fixar en ny snart.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Visst. inet är bra, snabba på leveranser osv.

MEN, inget slår indomos kundtjänst! Och de är lika bra/bättre på att skicka snabbt osv.

Men som sagt, kundtjänsten är oslagbar, jag har fått hj'lp av deras kundtjänst klockan halv tolv på kvällen en gång...

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem

Har förstått att Inet ska vara bra nuförtiden. Men något tar emot. Har inte köpt av dom om jag kunnat av Dustinhome istället, vilket varit alltid. Det är nog obehagskänslorna som namnet Inet framkallade för 10-15 år sedan som sitter kvar i ryggmärgen?!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Inet har dock den mest inkompetenta service jag vart med om. Dom visste inte skillnaden mellan ett 8800GT och ett 9800GT, och trots att man EXTREMT VÄL förklarade skillnaden så skulle dom stå fast vid sin tro om att 9800GT var ett mycket snabbare kort med en annan grafikprocessor osv. Man kan fråga dom mer specifika hårdvarurelaterade frågor som dom inte kan svara på. Nu senast stog en och skulle tala om för mig att det var TX modellen från Corsair som var modulär och inte HX. Det är precis tvärtom... Jag undrar hur folk får sina jobb när dom inte har kompetensen till det. Att inte folk skäms som står på en arbetsplats och inte vet vad dom psysslar med...

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]