Microsoft säljer spel på nätet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
Först å främst: fick deja vu kännsla när jag började läsa ditt inlägg
å för det andra, man kan lägga till spel på steam som man inte köpt där så att folk ser vad du joinar m.m., de kan dock inte joina efter om du lagt till UT3 tex

Visst kan dom se vad jag spelar. Dock så tror jag inte alla "Shortcuts" är med om man loggar in vid en annan dator. Och det är ju där Steam glänser

Permalänk
Medlem

GOD for windows?

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
GOD for windows?

Even God runs windows!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Inaktiv

Det är faktiskt lite komiskt när man förkortar 'Games on Demand' som en akronym; speciellt i samband med Microsoft.

Permalänk
Medlem

Evilmonkey, det låter ju faktiskt lite som individuella problem för dig

Visa signatur

Corsair tx650W || Gigabyte EX58-UD4D || 2x Gainward GTX 260 || 6x Crucial DDR3 1333MHz 2GB || Core i7 920 2.67 ghz || Win 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Stackars dom me Blue ray om 5 år. Det som skulle vara så framtid.

Måste ändå påstå att BluRay kommer att hänga med i över 10 år, precis som DVD-gjorde och gör fortfarande.

Inte alla som tittar på film via dator. Inte alla tittar på taskigt kodade iTunes eller Voddlers sk filmer. Jag säger bara så här - lycka till att distribuera 50 GB material via Internet.

Dock har du indirekt rätt. Digital distribution via Internet kommer att ta över helt, men inte så snart som ni hoppas på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobbbin
Det borde ju faktiskt bli billigare än att köpa det i butik pga att dom slipper produktionskostnader. Bra Microsoft!

Fast dom har ju andra kostnader för det här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprätter
Synd bara att Games For Windows Live är bland den buggigaste och sämsta mjukvara jag någonsin tvingats använda.

Vad buggar?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

jag kommer ALDRIG köpa "ondemand" material om priset är högre än i butiken/webbutik.

Priset på ondemand tjänster borde kunna sänkas ganska mycket. Med tanke på att dom inte har kostnaderna för tillverkning av embalage/fysiska skivan/minneskort etc, plus att dom inte har frakt/tull kostnader.

Offtopic: USA är ju helt insnöade med deras akronymer, som tyvärr sprider sig vidarer till övriga världen.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011

Priset på ondemand tjänster borde kunna sänkas ganska mycket. Med tanke på att dom inte har kostnaderna för tillverkning av embalage/fysiska skivan/minneskort etc, plus att dom inte har frakt/tull kostnader.

Dock är det juh inte precis gratis att ha en server stå och gå som ska klara av alla nerladdningar och så ska väll även bredbandsuppkopplingen vara snabb!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dosman
Gå till Games i steam, högerklicka på team fortress 2, välj properties, klicka på Set launch properties. Skriv in -novid för att slippa introt och -noborder för att tabba(alt-tab) snabbare. God Jul.

Jippie Tackar!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Dock är det juh inte precis gratis att ha en server stå och gå som ska klara av alla nerladdningar och så ska väll även bredbandsuppkopplingen vara snabb!

Det är det man har P2P till!
När ska företagen lära sig att det är framtiden?
Att ha en central server som sköter all uppladdning är ju bara dumt.
För övrigt så följde jag SVTs livesändning av DHW09 genom deras P2P spelare vilket var både bättre videokvalitet och mindre buffring än deras normala spelare.
Mer P2P åt folket!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Det måste bli billigare än i butik. Tänk bara på hur mycket extra pengar som måste betalas för en fysisk kopia. Produktionen, skeppningen. Det tar tillverkarna betalt för. Sedan spelbutiken. Det kostar mycket att hyra en butik i ett köpcentrum. Sedan måste de betala de anställda som jobbar där också..

Om den här tjänsten använder bittorrent (som ingen verkar vilja göra) så tjänar de in en massa pengar på bandbredd också. Spelen borde ju hamna på runt 200-300 kr. Men nej. De forsätter slunga ut spel för 500-700 spänn och förväntar sig att folk köper det. Se bara på Modern Warfare 2. 5h gameplay för 600 kr. Nej tack. MP var ju inte ens spelbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomaniac
enda nackdelen med steam t.ex. är att man inte kan sälja eller ge sina spel vidare om man tröttnat eller inte gillar spelet längre.

Det är blandannat det som är en av tankarna med steam. Flera utvecklare som sagt att de vill ha bort begagnatmarknaden då de förlorar massa pengar på den. Nu realiseras det när "allt" säljs digitalt och låst till den som köpte det.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evilmonkey
Såna här applikationer snor bara energi från användaren, när det krånglar och segar ner spelen. Steam börjar bli någorlunda bra nu men det har ju tagit några år så. Det lider fortfarande av många buggar och är väldigt segt på många håll och kanter.

Exempel på ett sjukt irriterande problem är med tf2(kanske bara är för mig men iafl). När ja startar spelet tar det 30 sekunder innan själva spelet startas, står preparing to launch tf2..... Sedan när spelet väl startar måste man vänta, råkar man klicka eller trycka enter för många gånger för att slippa introt hänger sig spelet och det stängs ner. Man får även hoppas att ingen skriver i in-game chatten under tiden för då lägger spelet ner om man försöker öppna det. När den väl ansluter till spelet är in-game menyn otänkbar att öppna. skulle man få för sig att öppna den tar det en extra minut för spelet att starta. Väl inne och allt är färdigladdat måste ja ändå säga att det fungerar smidigt och sjukt bra ( slipper tabba ner spelet ( vilket tar sjukt lång tid i tf2) i och med den inbyggda webbläsaren där faktiskt det mesta funkar (youtube,flashspel m.m.)

Oj , nu blev det lite mycket men vad ja menar är att såna här applikationer måste bli smidigare för att kunna användas. Steam är på god väg men än är inte allt perfekt.

Ett intro i TF2? Det har jag aldrig sett!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Ett intro i TF2? Det har jag aldrig sett!

Introt består av en Source-logo och lite text som visas i ett antal sekunder har jag för mig, men kör man med -novid så slipper man den.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Testade nu, och jag kan inte ens komma till att starta ett spel innan programmet bråkar med mig. Finns ingen "starta-spel" knapp och det buggar som fan när jag försökte få det att starta, så det var tvunget att bli nerladdat igen...

De suger på sådant här.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk

OffTopic:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av borz
Inte alla som tittar på film via dator. Inte alla tittar på taskigt kodade iTunes eller Voddlers sk filmer. Jag säger bara så här - lycka till att distribuera 50 GB material via Internet.

Visa mig fem filmer som faktiskt tar upp 50GB på en BD. Jodå, jag vet att det finns, men on average så brukar en BD ligga på runt 22GB. Fortfarande rätt mycket data att skyffla fram över nätet [idag] men man kan oftast komma ned på ~10GB med en helt transparent encode och den storeken kan ju faktiskt streamas till alla med 15+Mbps tillknytning.

Att sedan iTunes (Zune, Netflix m.fl) skulle vara taskigt kodade är väl ändå inte helt riktigt. Visserligen får man inte BD kvalitet, men så är storleken också mycket mindre. Jämför man TV serier tillgängliga över iTunes med det som faktiskt kommer ned genom DirecTV/Dish/OTA) så är ju iTunes faktiskt bättre, inte bara då man slipper reklam och watermarks men även rent kvalitetsmässigt då de flesta networks kör på en oerhört minimal bitrate för att kunna pressa in fler kanaler per transponder/kanal. Man kan visserligen, ibland, plocka upp syndicate streams över satellit där bitrat/kvalitet ligger 'likt' med en BD, men det gäller enstaka program/serier - FlashForward f.ex., men då sitter man med en ~8GB fil (43min@22Mbps) per episod iställetför iTunes ~1.4GB. Jag har visserligen bra med lagringsplats på min server, men ~192GB för en season jämfört med ~34GB gör iTunes till ett självklart val.

Nu som fler och fler TV apparater kommer med inbyggda NICs är vi mycket närmare full digital delivery än många tror. Zune har dragit igång i Sverige, iTunes ryktas komma (och finns redan i andra Europeiska länder - i HD). Man kan få NetFlix (US) genom sin Xbox360, Media Center HTPC, direkt i sin TV, PC eller en NetFlix STB. SkyPlayer (UK) finns till 360, MediaCenter, Wii eller PC och tjänsten utvecklas för närvarande för bl.a. Samsungs Internet@TV.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Nevah att jag använder microsofts crack live suxx service

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Avstängd

önskar dom gjorde en steam fast mycket billigare! steam lurar fan bara folk

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Är "Games for Windows" något sätt för Microsoft att låsa PC spel till Windows, för att undvika att PC spel släpps till Linux, Mac OS X och andra operativ system?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Är "Games for Windows" något sätt för Microsoft att låsa PC spel till Windows, för att undvika att PC spel släpps till Linux, Mac OS X och andra operativ system?

Låter som en baktanke, men jag hänger med hur du tänker. Microsoft vill ju ha en fot i allt och kliver gärna över lik för att få som dom vill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Segas
Låter som en baktanke, men jag hänger med hur du tänker. Microsoft vill ju ha en fot i allt och kliver gärna över lik för att få som dom vill.

Precis som alla andra [vinstgivande] företag.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
önskar dom gjorde en steam fast mycket billigare! steam lurar fan bara folk

Gamers Gate, oftast DRM fritt och hyfsade priser.

Själv så har man då inte ens spelat ut H-L2 PGA Steam, usch fyfan för steam.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Själv så har man då inte ens spelat ut H-L2 PGA Steam, usch fyfan för steam.

Dårå?

Permalänk
Medlem

Tycker Steam funkar fin fint. Ser inte hur de kan lura en på pengar, eller är jag bara trångsynt? Aldrig varit med om det

och den här tjänsten får ett bra utbud vid start. Hoppas de håller i sig så kanske jag hakar på med med en gamertag

Permalänk
Medlem

Synd dom ska starta flera olika tjänster.

Bäst vore om branshen gick ihop och startade ett gemensamt oberoende bolag som bara distruberar spelen och alla sålde sina spel genom den tjänsten så man slipper ha olika konton överallt.

Både film och musik branshen borde göra detta dom med.

Dags att sluta sälja plastbitar , dåligt för miljö onödiga kostnader med frakt lager och personal.

Går fint att ladda hem 22gig filmer idag , det tar trotas allt tid att beställa film retail eller åka och hyra så gör inget om det tar en stund att tanka.

Men det vore nice att kunna streama blueray live men det kommer om ett antal år så..

Visa signatur

Merkill
Ryzen 3700x,Intel ssd520 120gig,Samsung ssd830 256gig,Intel 660p 2tb,corsair 2x16gig3200mhz,Asus 570 TUF,XFX 6800 XT,Corsair 550D,Corsair AX750,Benq G2420HDBL,DELL 2412M.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Synd bara att de "miljövänligare" alternativen är dyrare och ofta sämre.

Oh noes, ett nytt i-lands problem

btw, miljövänligare =/= dyr

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Hoppas verkligen att det inte kommer bli så. Iallafall inte INNAN internetanslutningarna är lika säkra som CD/DVD/BD.

Men folk föredrar tydligen osäkerhet... xD

???

att ha grejerna på en hårddisk är väll fan så mycket säkrare än att ha dem på skivor. den skiten älskar ju att gå sönder.
Eller menar du att dinn internettuppkoppleng bryts ofta. Du borde kan ske byta leverantör i så fall. Jag har telia och har hittils haft 3 avbrott på ca en halvtimme vardera sen blebvkund hos dom för ca 5 år sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Synd bara att de "miljövänligare" alternativen är dyrare och ofta sämre.

vilken tur att detta inte är ett av de fallen.

Permalänk
Medlem

bra med mera digital distrubtion, steam får inte ta över helamarknaden för då blir det höga priser och dåliga vilkor.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Games for Windows Live i sig är så himla rörig o kass, gillar verkligen inte det systemet, det är inte ens ett alternativ gentemot Steam, sen när vi har spel som Dawn of War 2, som använder både Live! och Steam, då blire bara ärke knas!

Dom behöver en platform så som Steam och ett utbud förutom Live spel, dom enda som bryr sig om sina "Gamertag Points" är ju Xbots...och dom spelar ju för det mesta på just Xbox

Men ska bli kul o se vad som händer med detta!

Visa signatur

mehp

Permalänk
Medlem

Ähh vad ska detta vara bra för steam funkar fint......

Visa signatur

Amd Phenom 1090T @ 3,8 Ghz / 6 gb ram / Powercolcor Radeon 6970