Permalänk
Medlem

"Ok" packet för 12k?

Tror att jag äntligen har hittat de rätta komponenterna :D. Vad tycker ni? Svara gärna på frågorna nedan också.

Har jag valt ett för kraftfullt nätagg? Kommer det att bli mycket varmt i chassit?; hur vet man ens hur mkt watt man ska ha på sitt nätagg :S.

Går det att ha crossfire på 2st PCI-e x4/x8? Isf, förlorar man mycket prestanda?

Vad tror ni om priserna? Kommer de att öka eller minska i pris?

Tack på förhand!

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Medlem

Ser OK ut!

Inte funderat på Corsair modulärt? Ex. Corsair HX620W?

Visa signatur

Antec Three Hundred | Gigabyte P35 | Gigabyte Radeon 4850 512MB | Corsair XMS2 Xtreme 6400 2x2GB | Intel Core 2 Duo E8400 @ 4.0 GHz | Corsair HX620W | Windows 7 Ultimate RC

Permalänk

ska du ha CF ska du verkligen inte ha svagare nätagg. Det moderkortet du har valt ger X8 i CF, alltså helt perfekt! Ska du inte ha CF välj ett enkalre nätagg... Ser skibra ut i övrigt! Sedan skulle man kunna köra back i RAID 0 :nasty: men det finns givetvis en miljon möjliga uppgradernigar men det ser riktigt bra ut, grattis!

Visa signatur

ASUS UX51VZ

Permalänk

Sitter och väntar på nästan exakt samma paket. Bara att tuta och köra (y)

Permalänk

Sitter och väntar på nästan exakt samma paket. Bara att tuta och köra (y)
Har dock en Intel X25-M 80GB ssd disk i mitt paket.

Permalänk

ta annars en titt på
Cougar PO 700W 80+ Bronze
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cougar-po-7...

Nytt märke för PC men verkar ha mycket hög verkningsgrad i de lägre regionerna

Permalänk
Medlem

Tack för såna härliga responser :D, nä ska ha icke-modulärt pga att jag inte orkar betala extra pengar för att ha modulärt. Kommer inte att köra crossfire på en gång, kommer vänta tills jag får lite mer cash innan jag gör det. Måste jag ha ett mindre kraftfullt agg då? Kommer agget utveckla mkt värme?

Visa signatur

System: i7 6700k @ 4GHz | ASUS GeForce GTX 1070 DUAL OC | 16GB DDR4 | Asus ROG Maximus VIII Impact

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonsko96
Kommer agget utveckla mkt värme?

Det kommer aldrig utveckla mer än det använder, så nej.

Permalänk
Medlem

är det inte så att den energin som agget inte förbrukar, kommer ut i form av värme, eller har jag fel ? Graffen behöver 500w, kommer agget bli väldigt varm då, eftersom att 150w återstår?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 44OnyX44
Ser OK ut!

Inte funderat på Corsair modulärt? Ex. Corsair HX620W?

Nej för fan Emil

Han använder ju nästan alla sladdar från nätagget ändå, sen är det inte helt svårt att gömma dem i ett FD Define R2 heller..

Det jag rekommenderar att du gör är att du kör med ett HD5850 istället för ett HD5870 och lägger resterande pengar på en SSD som systemdisk!

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av datorintresserad
ta annars en titt på
Cougar PO 700W 80+ Bronze
https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/cougar-po-7...

Verkar som ett bra köp om du vill ha lite bättre effekt och högre verkningsgrad!

Permalänk
Citat:

är det inte så att den energin som agget inte förbrukar, kommer ut i form av värme, eller har jag fel ? Graffen behöver 500w, kommer agget bli väldigt varm då, eftersom att 150w återstår?

Nej,det tar inte 500w,det finns dester av 5850 i CF på forumet,sorry men orkar inte hitta det till dig:/ (men kommer ihåg att det tog ungeför 400,och då med CF)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillenOStoren
Nej,det tar inte 500w,det finns dester av 5850 i CF på forumet,sorry men orkar inte hitta det till dig:/ (men kommer ihåg att det tog ungeför 400,och då med CF)

jag menar 5870 och dessutom säger t.o.m inet att den har en rek. nätdels styrka på 500w .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dattuz
Det jag rekommenderar att du gör är att du kör med ett HD5850 istället för ett HD5870 och lägger resterande pengar på en SSD som systemdisk!

känns det värt? visst kommer datorn att starta snabbare, men så länge det inte tar mer än 2 minuter så bryr jag mig inte.

funderade på en sak. 2 st 5870 i CF kostar mer än ett 5970. får man mer prestanda/kr om man köper ett single 5970 istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag menar 5870 och dessutom säger t.o.m inet att den har en rek. nätdels styrka på 500w .

känns det värt? visst kommer datorn att starta snabbare, men så länge det inte tar mer än 2 minuter så bryr jag mig inte.

funderade på en sak. 2 st 5870 i CF kostar mer än ett 5970. får man mer prestanda/kr om man köper ett single 5970 istället?

Boottimen skiter jag i..

Det är:

Heeeelt klart värt det, kände skillnaden när jag jämförde, varje gång jag startar datorn så drar jag igång msn, winamp, steam, firefox och skype på en gång, då segar hårddisken och är inte direkt hjälpsam..

Men med en ssd så poppar grejerna upp direkt, så ja.. Helt klart värt det..

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

är det då bättre att köpa en stor men inte så snabb mekanisk hdd som jag har för lagring och en ssd hårddisk som systemdisk?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

är det då bättre att köpa en stor men inte så snabb mekanisk hdd som jag har för lagring och en ssd hårddisk som systemdisk?

Till din budget är det o värt att köpa en ssd, men om du måste så är den "billiga" Kingston 40gb V det bästa köpet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=515442

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

kanske blir ngt att överväga, men räcker 40 gb då? vilka mappar förutom WINDOWS mappen ska jag ha på ssd:n?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

någon?

Visa signatur

Permalänk

din ram minne funkar inte ihop med den prosesern,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av duehackadnu
Ditt ram minne funkar inte ihop med den processorn.
*Rättat

Den passar helt och hållet, sluta snacka om saker du inte vet ett dugg om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

minnet är dualchannel vilket är vad processorn klarar av. någon som kan svara på frågorna istället?

Visa signatur

Permalänk

Om jag hade en 40gb ssd så skulle jag har OS+ de program jag använder mest. Sen skulle jag ha bilder, musik, filmer och sällan använda program på en ½tb hd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok

en fråga till, är det ngn större prestanda skillnad mellan pci x4 och x8?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inte många som kan svara på den frågan...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Och att INET rekommderar 500W är till hela datorn med grafikkort. Men drar aldrig det. Går att driva ditt paket på 400W. Men när det kommer Crossfire är 650W att rekommdera.

Citat:

ok

en fråga till, är det ngn större prestanda skillnad mellan pci x4 och x8?

Mellan x16 och x8 är det kanske 2-5FPS skillnad. Men mellan x8 och x4 är det nog det samma mellan x8 och x16 . Men ditt moderkort (om jag inte läste fel) har i Single x16 och Crossfire har den x8/x8.

Permalänk

Mellan x16 och x8 är det kanske 2-5FPS skillnad. Men mellan x8 och x4 är det nog det samma mellan x8 och x16 . Men ditt moderkort (om jag inte läste fel) har i Single x16 och Crossfire har den x8/x8. [/B][/QUOTE]

Skillnaden mellan x4 och andra bandbredder är fruktansvärt stor. bytte från ett moderkort med x4 pci-e bus till x16 och jag fick lite mer än dubbelt så mycket poäng i 3dm06. Kör aldrig ett grafikkort i 4x!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

ok tack, men den andra frågan var om nätagget var för kraftfullt. Jag ska inte köra crossfire direkt. kommer börja med 1 5870 och senare, när jag får mer pengar köra 2 st i CF. måste jag ha ett mindre kraftfullt agg då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

snacka med inet idag, och tydligen så är det problem med corsair minnen och 1156 socketen.

De rekomenderade A-data minnen istället!

Visa signatur

|| Cpu: Phenom II X4 965 @3,7ghz || Ram: Corsair 8gb 1600mhz || Graffe: R9 280X ||Nätagg: Corsair HX 750W || Chassi: Fractal Design R4 || Moderkort: Gigabyte GA-790FXTA-UD5 || Hårddisk: SSD Intel 320 120GB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qunt
snacka med inet idag, och tydligen så är det problem med corsair minnen och 1156 socketen.

Några referenser till detta? Någon som kan instämma?

Visa signatur

Intel 8400 @ 4.0, EP35-DS3P, 2gb pc8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qunt

hur tusan går det ihop :S ? det står att de är rek. för i5/i7.

tack för svaren föresten

Visa signatur