Permalänk
Medlem

Speldata 3000kr

Hej

Tänkte bygga en data till tjejen nu innan Julen men har fastnat på vad jag skall välja här,eftersom det är budget på 3000 kr, så vill bara säga att har Grafikkort,chassi och nätagg redan, det som behövs är moderkort minnen och cpu, behöver såklart inte vara något super speciellt, hon kollar mest på filmer och kör lite wow från tid till tid.

Har bara fastnat på ifall jag skall handla in en Q8** series cpu eller E8** eller även en Phenom 2 x3 , tacksam för all hjälp här eftersom är riktig kass på just Intel serien i jämförelse med amds. Såklart helst minimum en dual core eftersom hennes nuvarande laggar för taskigt :). Den jag tänkte dra ihopp men som sagt kan inget om dom var

INTEL CORE 2 QUAD Q8300 2.5G 4M S775 1269kr

Asrock G41M-VS 775 MATX 472kr

CORSAIR CORSAIR DDR2 KIT 2X1GB 800MHZ EPP TECHN 685kr

Med dom här så hamnar jag iofs under 3000kr men som sagt kanske någon som kan ge lite mera kött på benen eller rekommendera ett annat paket. Tack för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Hårddisk, DVD?

AMD Athlon II X4 630 / 2.8 GHz - 1 132 kr
ASUS M4A785T-M - 749 kr
Kingston ValueRAM 4 GB ( 2 x 2 GB ) DDR3 1333MHz - 942 kr
= 2 823 kr på Misco.se

Alternativt med 2x1GB vilket blir ca. 400 kr billigare.

Permalänk
Medlem

Ok det ser intressant ut, är den mycket bättre än det som jag valde eller är jag ute och cycklar, tack för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk

Tuppels är avsevärt bättre än det du föreslog i ditt första inlägg.

Permalänk

tja vad vill du ha för data

tror det finns en version av W7 som går på närmre 3000:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=477919

annars finns nog lite alla möjliga data att köpa för runt 3000:-

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Skulle en AMD Phenom2 X4 925 2,8Ghz, AM3 vara bättre i sig än den Athlon som Tuppel rekommendera?? Handlar om ett par hundra lappar hit eller dit, är det så stor skillnad mellan Athlon II x4 och Phenom II X4 ?? Tack igen för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
tja vad vill du ha för data

tror det finns en version av W7 som går på närmre 3000:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=477919

annars finns nog lite alla möjliga data att köpa för runt 3000:-

Vet dock inte varför du ens förslog w7 här, det jag e efter är vad som e mest lönt såklart, handlar det om 3-400 kr till för något som är mycket bättre så handlar jag såklart in det istället,men ifall jag kan få något 500kr billigare och det är i princip samma prestanda så kör man ju på det.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av an0m
Vet dock inte varför du ens förslog w7 här, det jag e efter är vad som e mest lönt såklart, handlar det om 3-400 kr till för något som är mycket bättre så handlar jag såklart in det istället,men ifall jag kan få något 500kr billigare och det är i princip samma prestanda så kör man ju på det.

Du skrev "data" vilket vissa uppfattar som 1:or och 0:or fast det betyder faktiskt dator enligt "Svenska Akademiens ordbok.

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikatataku
Du skrev "data" vilket vissa uppfattar som 1:or och 0:or fast det betyder faktiskt dator enligt "Svenska Akademiens ordbok.

Må så vara men onödigt spam när jag tydligt skrev vad jag behöver och inte ....

Visa signatur

Crack the world.....