Permalänk

SLI brygga, vart?

Hejsan!

Jo jag har tänkt köpa mig ett till GTX295, men kan ej hitta någon som säljer en SLI brygga, enda jag har hittat är 8800 3-Way SLI brygga :S

Kan någon snälla länka eller säga till mig vart man kan vända sig om man vill köpa en SLI brygga? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det brukar väl följa med moderkortet om det stödjer SLI,sen brukar det vara olika till varje moderkort.

Visa signatur

Asus P5N-D,8800gts 640mb,4gb ram corsair 800mhz,500gb samsung,Maxtor 150gb,480w Ace Raw modulär,Intel p4 3,4ghz (ny inom kort)

Permalänk

jag fick då med en sli brygga med grafikkortet

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa en av mig. Har massor.

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

Har du letat alls?

Finns på tradera och på inet tex.

https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/gigabyte-sli-b...

En sök på google och så fick jag detta på 3 sekunder.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

kanske den ?

https://www.inet.se/artikel/5408444/

eller lite mer länge ?

men kan frågar support då vilken du har märke moderkort nu ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Haha sjukt pinsamt, men tack iallafall! Jag är lite slö med det där Google vettu ;D Sitter mest och idlar.. Men tack folket för respons!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadcore
kanske den ?

https://www.inet.se/artikel/5408444/

eller lite mer länge ?

men kan frågar support då vilken du har märke moderkort nu ?

Jag kör på ( Gigabyte EX58-UD3R ) just nu

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Du får garanterat med det till ditt grafikkort.. har fått det till både mitt 8800GT (tror jag ) och mitt Hd5850.. där vet jag att ja fick en crossfire brygga till iallafall.. kolla grafikkortetsproduktsida.. brukar oftast stå där vad som ingår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckesomsagt
Jag kör på ( Gigabyte EX58-UD3R ) just nu

Ja då du kan skicka support och får sli brygga då dom skicka paket till dig . många göra det .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Du får garanterat med det till ditt grafikkort.. har fått det till både mitt 8800GT (tror jag ) och mitt Hd5850.. där vet jag att ja fick en crossfire brygga till iallafall.. kolla grafikkortetsproduktsida.. brukar oftast stå där vad som ingår.

Tyvär har jag ej fått det, har kollat genom boxen så gott det går

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadcore
Ja då du kan skicka support och får sli brygga då dom skicka paket till dig . många göra det .

Okej där ser man, tack så mycket, skall försöka få tag i dem då!

Permalänk
Medlem

Man får oftast inte med SLI brygga med grafikkortet då avståndet mellan PCI-e platserna kan varaiera mellan olika moderkort.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geckod
Du får garanterat med det till ditt grafikkort.. har fått det till både mitt 8800GT (tror jag ) och mitt Hd5850.. där vet jag att ja fick en crossfire brygga till iallafall.. kolla grafikkortetsproduktsida.. brukar oftast stå där vad som ingår.

Det får man dessvärre inte, men man får det ofta med moderkortet så :):up: Dock så vitt jag vet så får man alltid med CF-bryggor med ATi/AMD kort då vissa moderkort inte skickas med en CF brygga(oftast gör de inte det =/)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orici
Man får oftast inte med SLI brygga med grafikkortet då avståndet mellan PCI-e platserna kan varaiera mellan olika moderkort.

Yes

Visa signatur

Balle

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IdL
jag fick då med en sli brygga med grafikkortet

Fick du med en SLI-brygga till ditt AT-kort? det låter ju lite konstigt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]