Första bilden på nya Galleriet

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Första bilden på nya Galleriet

SweClockers 5.0 utvecklas i rasande takt och snart är nya Galleriet avklarat. Hela avdelningen skrivs om från grunden och kommer med flera intressanta nyheter.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Ser fint ut killar:) rymligare också:D

Moderkort: AsRock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core i7 2700K @ 3,9Ghz | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | GPU: EVGA 680 2gb SC | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance | SSD Samsung 830 256GB | PSU: XFX 850W | Chassi: Fractal Design Define R4 | Skärm: LG W2363D
Macbook Pro Early 2011 med 160GB Intel SSD och 8GB Minne | OnePlus 5 128GB | Apple TV3 | Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2008

Verkar lovande! Bra jobbat!

:D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Nov 2008

Fint!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
i källarn
Registrerad
Sep 2008

verkar najs. men kommer ni altså inte att vara mer tåliga med bildstorlekar, dvs så att man kan ha större bilder

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

najsigt!

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Jan 2009

Kul med något nytt

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

min gravyr bild e med

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Ser snaisigt ut, tycker som alibababert att man borde få lägga upp stora bilder.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
verkar najs. men kommer ni altså inte att vara mer tåliga med bildstorlekar, dvs så att man kan ha större bilder

Vi planerar att tillåta både större och flera bilder åt gången i uppladdningen, men att sedan skala ner dom till ett lagringsformat hos oss. De slutgiltiga måtten är dock inte bestämda än.

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Finns det ett datum man kan se fram emot? Kan man få en månad iaf?

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Finns det ett datum man kan se fram emot? Kan man få en månad iaf?

"When it's done"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Vi planerar att tillåta både större och flera bilder åt gången i uppladdningen, men att sedan skala ner dom till ett lagringsformat hos oss. De slutgiltiga måtten är dock inte bestämda än.

Auto-size finns det något sådant i hemsida världen? Det hade ju annars varit det bästa alternativet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Feb 2008

Ser riktigt bra ut! mer "öppen"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009

Skulle vara trevligt med en "tipsa kompis/sweclockermedlem om detta galleri" funktion...

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Datakunnig 🚀
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Auto-size finns det något sådant i hemsida världen? Det hade ju annars varit det bästa alternativet!

Nu är jag inte biberu, kan dock komma med en kvalificerad gissning baserat på vad han skrev ovan.
Tror tanken är att bilder upp till en viss filstorlek ( i megabyte) kommer kunna laddas upp, sedan skalas bilderna automatiskt om till en förutbestämd storlek (i pixlar) med någon hyfsad JPEG-kvalitet. Anledningen till detta är främst att spara bandbredd, både för besökare och SweClockers.
Antar att det är något sådant du menar med "auto-size".

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - MSI X370 - GTX 1070 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005

En funktion att man kan avgöra om man ska sätta ut ett galleri live eller ha det 'sovandes' under tiden man redigerar. vilket det varit problem med innan.

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
En funktion att man kan avgöra om man ska sätta ut ett galleri live eller ha det 'sovandes' under tiden man redigerar. vilket det varit problem med innan.

Det kommer.

Lezziter: Precis.

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Något som skulle vara passande nu är valmöjligheten att välja om man är nVidia eller ATI-fanboy med tillhörande ikon direkt under namnet...

nämen, bra jobbat

//Micke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Maj 2009

Jag skulle vilja ha beskrivningen först på sidan i ett galleri ist för sist så man vet vad det handlar om.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrlandsskogen
Registrerad
Jun 2007

Vore fint med en funktion på byggloggar typ som "följ denna bygglogg/galleri" sedan så läggs den förslagsvis under fliken medlemskap eller dylikt

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Jag skulle gärna se att "övervaka tråden" funktionen ändras så man får t.ex. ett PM eller liknande här på sidan i stället för att få ett mail när ett nytt inlägg skrivs i tråden man övervakar.

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Dec 2005

Det ser ut som en klar förbättring tycker jag

not so fast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Ser riktigt bra ut

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Nov 2008

ser riktigt lovande ut, ser fram emot SweClockers 5.0

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag skulle gärna se att "övervaka tråden" funktionen ändras så man får t.ex. ett PM eller liknande här på sidan i stället för att få ett mail när ett nytt inlägg skrivs i tråden man övervakar.

För mig räcker det med en sida där man ser alla trådar som är övervakade samt enkelt kunna hoppa dit därifrån.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min datorhörna
Registrerad
Nov 2009

Väntar med spänning på det slutgiltiga resultat, ser riktigt bra ut än så länge!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
istian
Registrerad
Okt 2009

Får vi hoppas att vi slipper alla p12 " min dator/hörna " gallerier!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2009

Nu har ni säkerligen redan tänkt på detta, men, det förtjänar att nämnas ändå.

Sökfunktionen på marknaden är ganska trasig.
Om man söker efter t.ex ramminne på marknaden, men om den annonsen man försökte hitta enbart innehöll ordet ramminnen så hittas inget.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Det ser bra ut. Det mesta jag saknat vad gäller hanteringen av mitt galleri är redan nämnt men något jag saknar är att kunna byta ordning på redan inlagda bilder. Själv har jag petat i ganska många bilder i min och känner ibland att det vore trevligt att ändra ordningen.

Något som säkert skulle uppskattas också är att man kan få se någon slags länk till liknande gallerier.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast