Noctua uppdaterar processorkylare med 140 mm-fläkt

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Noctua uppdaterar processorkylare med 140 mm-fläkt

En ny processorkylare från österrikiska Noctua stöder alla moderna socklar och uppdateras dessutom med större fläkt.

Läs nyheten

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2009

Undrar hur den kyler jämfört med Noctuas andra bjässekylare.. ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2009

Det var inte en vacker pjäs dendär...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2007

Väntade på detta. Blir ett köp med nya i5 sen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järfälla
Registrerad
Dec 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nessur
Det var inte en vacker pjäs dendär...

Skojar du? Såna där runda fläktar är inte så fina men kylaren i sig var ju sjukt snygg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Okt 2005

Det var ju en liten best det där!

ASP.NET programmerare i C#
Twitter: http://www.twitter.com/hagbarddenstore

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Frän jävel, vore nice i ett minitower som har hål för fläktar i sidan.

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | Shadowk på YouTube | www.intrnet.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009

Fördelen med denna är ju att den även kyler komponenter på moderkortet runt prollen.
Och processorkylningen ligger väl i linje med NH-U12P (iaf när båda har 1st. 120mm fläkt var).

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

kylaren ser ut som den e tagen ur ett rymdskep i någon SiFi rulle! tycker den va riktigt läcker!

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

wowzer!

Nörden i mig myser

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Den ska jag ha!

Köpte deras towerkylare men minnen, regulatorer och X58 blev alldeles för varma och datorn är ostabil. Min 920 orginalkylare pajade, därför jag bytte (Någon som vill ge mig en ny?) så nu får jag ha ett öppet chassi med massa extrafläktar medans jag letar ersättare..

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
٩(͡๏&#81
Registrerad
Jul 2009

Najs! Undrar hur den står sig mot TRUE samt Noctuas n12 kylare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Den ska jag ha!

Köpte deras towerkylare men minnen, regulatorer och X58 blev alldeles för varma och datorn är ostabil. Min 920 orginalkylare pajade, därför jag bytte (Någon som vill ge mig en ny?) så nu får jag ha ett öppet chassi med massa extrafläktar medans jag letar ersättare..

Vet att VRMs osv kan bli lite varma, men det händer ju bara om man kör passivt...

Balle

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Najs! Undrar hur den står sig mot TRUE samt Noctuas n12 kylare

Noctuas C-modell med en reguljär 120mm fläkt (Noctuas 120P som levereras som standard) jämfört med Noctuas U-modell på kylare (tornvarianten asså), oxo denna med EN 120mm standardfläkt, ger liite högre temperaturer på processorn i 2x Intelburn på min Core i7.

Det skiljer ett par grader till tornkylarens fördel, men å andra sidan ger C-kylaren svalare chipset istället med ett par grader, och eftersom X58-chipsettet blir varmt som faen så...

Citat:

Vet att VRMs osv kan bli lite varma, men det händer ju bara om man kör passivt...

De flesta mammabrädor idag har ju passiva kylare för chipset och volttalsregulatorer, förhoppningsvis på grund av att tillverkarna till slut fattade att de små skitfläktar som de brukade montera på chipsetten var helt rôtna och pajade ganska så omedelbums...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

denhär vill jag se monterat i en burk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
denhär vill jag se monterat i en burk

Så fort jag hittar var jag kan köpa en så ska du få se det..

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009
Citat:

Ser fram imot det :)!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2009
Citat:

Det kommer väl dröja nån vecka antagligen, iaf inet var inte så snabba att ta in NH-D14 och det lär väl bli likadant med denna. Och NH-U9B SE2 har inte kommit in varken på inet eller prisjakt.

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Mar 2005

Så här ser det ut med kylaren monterad i min Cosmos1000.
Den är inte speciellt tyst men jag kör den å andra sidan på max..
Synd att de inte kan bygga en PWM styrd fläkt.

Det tog en himla tid för Dustin att skicka den.