Acer förbereder netbook med Intel Pine Trail

Permalänk
Melding Plague

Acer förbereder netbook med Intel Pine Trail

Datorjätten Acer planerar att lansera en netbook baserad på Intels kommande plattform Pine Trail.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas upplösningen på skärmen är bättre än generation 1 av netbooks. Ska bli kul att se vad prestandan/batteritiden är på den nya plattformen.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Hoppas upplösningen på skärmen är bättre än generation 1 av netbooks. Ska bli kul att se vad prestandan/batteritiden är på den nya plattformen.

Jag håller med på båda punkterna. Jag tippar på att det precis lika lång batteritid men att den är snabbare. Inte helt fel om det var fallet.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

Skulle vilja ha den utan Windows 7, så jag får den billigare.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
Skulle vilja ha den utan Windows 7, så jag får den billigare.

Ja det skiljer säkert 200 spänn i pris OM den skulle gå att få utan OS ;).

Mycket snack om pine trail över nätet. Jag är mer intresserad om Intel uppgraderat styrkretsen för Atom så att de faktiskt skulle kunna leverera en energisnål plattform och inte bara en strömeffektiv processor. Någon som vet något om detta?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled