Toshiba integrerar 64 GB flashminne

Permalänk
Melding Plague

Toshiba integrerar 64 GB flashminne

Japanska Toshiba meddelar att flashmoduler på hela 64 GB är på väg till mobiltelefoner, handdatorer och musikspelare i början av 2010.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Gött! Då kanske man äntligen kan få plats med sitt musikbibliotek i telefoner som inte heter iPhone då!

Permalänk
Medlem

Det är intressant att om några år kommer vi se tillbaka och skratta åt detta. Man måste vara älska utveckling ^^

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ja detta var coolt, fy fan sätta några sådana i bärbara datorn

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Ja detta var coolt, fy fan sätta några sådana i bärbara datorn

Kanske inte, läs/skriv hastigheten är för långsam. Skulle dom få till det med snabbare överföringshastighet så skulle det nog bli bra, men de lär ju ta ett tag innan det kommer. Och då är nog SSD hårddiskarna så billiga att dom väljer det istället.

Visa signatur

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdevil
Kanske inte, läs/skriv hastigheten är för långsam. Skulle dom få till det med snabbare överföringshastighet så skulle det nog bli bra, men de lär ju ta ett tag innan det kommer. Och då är nog SSD hårddiskarna så billiga att dom väljer det istället.

Men lär väl fortf vara snabbare än 5400rpm diskarna de har i nu?
Samt mycket mindre värme och vibrations utveckling?

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erdraug
Men lär väl fortf vara snabbare än 5400rpm diskarna de har i nu?
Samt mycket mindre värme och vibrations utveckling?

billigare och mindre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nightdevil
Kanske inte, läs/skriv hastigheten är för långsam. Skulle dom få till det med snabbare överföringshastighet så skulle det nog bli bra, men de lär ju ta ett tag innan det kommer. Och då är nog SSD hårddiskarna så billiga att dom väljer det istället.

Jag tolkar iallafall "några" som minst 3, vilket ger 111/60 MB/s.

Permalänk
Medlem

Inte Compact Flash?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Vad skiljer dessa från de 64 GB-flashminnen som finns idag?
Rubriken får det ju att låta som att det som är unikt är att det är just flashminnen det handlar om.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

YES har nu väntat klart 64gb htc touch HD here we go!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajp_anton
Jag tolkar iallafall "några" som minst 3, vilket ger 111/60 MB/s.

Men du kan inte räkna så eftersom det blir ju som 1 var för sig,t.ex. tar du 3 st 5400rpmare så blir de ju inte snabbare läs-/skrivhastighet för det. Om du kör dom i någon slags raid så dom delar upp filerna och skriver dom på olika enheter blir det snabbare. Men bara för det är 3 st så ökar inte skriv/läshasigheten 3 gånger. Vissligen är dom snabbare än vanliga 5400rpm hårddiskar men med den ökade prestandan hos datorer så kommer dom nog inte använda dom specielt mycket på laptop datorer utan mer på minilaptops och hand datorer, mobiler mm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dunderklump
billigare och mindre?

Jo det stämmer, men dom bygger ju mer datorer med bättre prestanda som blir billigare hela tiden. Och dom vill ju mer än gärna komma ifrån sega 5400rpmare som segar ner allt, SSD skulle jag chansa kommer sitta i de flesta laptop datorer om ett/något år just för dom har snabb läs-/skrivhastighet

Visa signatur

Hur långt är ett snöre?

Permalänk
Medlem

Kommer inte skaffa detta till netbooken utan SSD disk. Min Eee PC 1008HA blev mycket snabbare med Windows 7 Pro när jag lade in det igår. både i uppstart och hantering av allting annat, skulle inte fått för mig att lägga det på en flashdisk.

Dock antar jag att det inte är tänkt att ha dessa flashminnen till systemdiskar

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Vad skiljer dessa från de 64 GB-flashminnen som finns idag?
Rubriken får det ju att låta som att det som är unikt är att det är just flashminnen det handlar om.

Vad Toshiba gjort är att de lyckats klämma in 64 GB flash i en enda krets. I telefoner, usb-minnen mm placerar man sedan flera av dessa kretsar i ngn form av RAID för att få upp utrymme (och eventuellt prestanda). Till exempel innehåller Apples 64 GB IPod Touch 2 stycken flashkretsar á 32 GB, framtidens 64 GB IPod Touch klarar sig istället med 1 enda krets och kan därför tillverkas mindre men framförallt billigare. Alternativt skulle de kunna byta ut 32 GB-kretsarna mot 64 GB-kretsar för att kunna triumfera med 128 GB utrymme.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fqvarfort
Vad Toshiba gjort är att de lyckats klämma in 64 GB flash i en enda krets. I telefoner, usb-minnen mm placerar man sedan flera av dessa kretsar i ngn form av RAID för att få upp utrymme (och eventuellt prestanda). Till exempel innehåller Apples 64 GB IPod Touch 2 stycken flashkretsar á 32 GB, framtidens 64 GB IPod Touch klarar sig istället med 1 enda krets och kan därför tillverkas mindre men framförallt billigare. Alternativt skulle de kunna byta ut 32 GB-kretsarna mot 64 GB-kretsar för att kunna triumfera med 128 GB utrymme.

Jaha okej.

Permalänk
Medlem

Kommer dessa att kunna användas som extra minneskort som man använder SD Micro (M2) används idag? I sådant fall, kommer dessa då att fungera i dagens telefoners minneskortplatser?