Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009

behöver ja vara orolig nu?

jag satt här och spelade e: tw och efter typ en halvtimme så bara dog datorn..den slockna sen starta den om sej igen..vad ´kan detta bero på??
jag har varken klockat processorn eller grafikortet.
kan inte beskriva mera i detalj vad som hände men den bara slockns typ blue screen..men den stängde inte av sej...tror ni de kan bero på att den blir för varm?har inte kollat temperaturen i datorn i load i några timmar.
eller har ni en aning om vad de beror på??
är väldigt tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009

Kanske inte till nån hjälp men de har händer mej oxå Tydligen går de inte å rendera i Vdub längre, då händer de konstant.

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2003

HDD Crash, fast då skulle de visserligen tvär låsa sig först, kan va mycket som spelar in, har du testat att resetta bios, och haft den urdragen ett tag?

Vad har du för nätagg?
Startar datorn när du haft den avstängd ett tag?

annars så skulle ja börja med den vanligaste felsökningen.
minnes test osv.

MVH Nicke

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Apr 2008

Händer bara när du spelar?
Troligen något med grafikortet att göra eftersom skärmen bara blir "typ bluescreen", svart?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåneland
Registrerad
Dec 2008

Kör furmark, så kan du nog utesluta grafikkortet om datorn fixar det.

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
HDD Crash, fast då skulle de visserligen tvär låsa sig först, kan va mycket som spelar in, har du testat att resetta bios, och haft den urdragen ett tag?

Vad har du för nätagg?
Startar datorn när du haft den avstängd ett tag?

annars så skulle ja börja med den vanligaste felsökningen.
minnes test osv.

MVH Nicke

ja, datorn startar utan problem.det var bara en typ "kortslutning"typ att man kommit åt reset knappen..
jag har ett corsair 550w.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Händer bara när du spelar?
Troligen något med grafikortet att göra eftersom skärmen bara blir "typ bluescreen", svart?

ja, eller de har bara hän en gång de var nu

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2005

Kan ju ha haft nåt ström fail i huset du bor..Datorer är känsligare på sånt än tex TVn..Tror nog inte du behöver vara orolig..

Plus skitvädret gör ju att det kan bli små strömavbrott som man inte märker av..

Skaffa en UPS så slipper du sådant här

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Kan ju ha haft nåt ström fail i huset du bor..Datorer är känsligare på sånt än tex TVn..Tror nog inte du behöver vara orolig..

Plus skitvädret gör ju att det kan bli små strömavbrott som man inte märker av..

Skaffa en UPS så slipper du sådant här

jag hoppas du har rätt...vad är en ups?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
jag hoppas du har rätt...vad är en ups?

UPS står för Uninterruptible power supply, den fungerar som ett batteri ifall ett strömavbrott uppstår. Klarar att hålla igång datorn i ungefär 10 minuter och då kan man spara ner allt man vill och sedan stänga av datorn säkert.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uttran, Botkyrka
Registrerad
Jul 2009

En ups är ett batteri som man kopplar in mellan tex datorn och vägguttaget.

Edit: Makarov hann före

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jul 2008

Resetta bara bios så lär det funka.

inb4 whine

m-ITX
2500K | 5970 | 8gb | 1tb

Cowon S9 + Denon C751