Första bilen, leva ut drömmen eller tänka ekonomiskt?

Permalänk
Medlem

S40 efter -01 är en mycket bra bil mekaniskt och elektriskt(då volvo fixa massvis med problem -01). Sen kan man tycka vad man vill om "detaljerna", jag tycker den är helt okej bil(mamma har en v40 -01 2.0t). Åk o titta på en så du själv kan få en uppfattning om den, vissa människor har väll en lägre nivå för vad dom tycker är bra.

Permalänk
Medlem

Har läst på en del forum om den, och 96-98 ska vara lite problemtyngd. 99 gjordes många förbättringar och sedan om det var 00 eller 01 kom fasII som bjöd på ytterligare förfining. kommer ta en titt på en och sedan bestämma om det är något för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
S40 efter -01 är en mycket bra bil mekaniskt och elektriskt(då volvo fixa massvis med problem -01). Sen kan man tycka vad man vill om "detaljerna", jag tycker den är helt okej bil(mamma har en v40 -01 2.0t). Åk o titta på en så du själv kan få en uppfattning om den, vissa människor har väll en lägre nivå för vad dom tycker är bra.

Fast tråkigare bil att köra går ju knappt att hitta.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Ako
[B]Fan vad folk är negativa! Klart grabbhalvan ska ha sig en kärra! Han har ju sparat pengar och det enda han önskar är ju att få köpa sig en bil för att köra lite och ha kul. Så mycket bullshit att man måste köpa en billig förstabil "för han kommer råka ut för en olycka med den ändå"!

>Håller med totalt , visar bara på att han själv inte kan köra bil och säkerligen har krockat eller kört i diket mer än bara 1 gång.

Sen att han ska lära sig köra manuell före automat , av vilken andledning?
Min syster kör automat och hon har inte kört manuell innan.
Såklart att du ska ha en bil!

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Fast tråkigare bil att köra går ju knappt att hitta.

Själv tycker jag den är rätt rolig o köra för att vara en bruksbil. Den är ganska pigg, bra respons i styrningen, drar inte så värst mycket även om man har bly fot, säker och så kan man lasta mycket i den. Visst jag har inte kört massa bakhjuls drivna maxade tyska bilar så det finns säkert massa roligare bilar att köra, men som bruksbil är den väldigt bra tycker jag.

Till trådskapare: Men åk till någon bilfirma och titta och provkör en så får du själv en uppfattning av den.

Permalänk
Proffsmoddare

Nu vet jag inte riktigt vad för rolig bil man kan få för såna pengar, men en Nissan S13 kanske? RWD är ju alltid skoj. Har dock aldrig ägt eller kört en så jag vet inte hur bra de är egentligen.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989